Gå til innhold

Den gode tommeltotten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger gode tips til å få jenta mi til å slutte med tommeltotten. Vi har tatt det opp med henne flere ganger,uten vellykket resultat. Hun er en stor jente på snart 7 år.Jeg vil ikke mase henne glugg i hjel,men oppmuntre henne til å slutte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan være greit å la henne gjøre det på egenhånd. Eventuelt med en regel om at hun kun får bruke tommelen når hun skal sove.

Jeg brukte tommeltotten til jeg var 8-9 tror jeg, men bare når jeg skulle sove (husker ikke når jeg sluttet å bruke den ellers). Jeg sluttet av meg selv fordi jeg syntes det begynte å bli litt barnslig, ville gjerne være stor jente :)

Skrevet

Hadde tommelen til jeg var 8 år, jeg.. Da var foreldrene mine leie, og det hjalp ikke noe som helst å godsnakke meg til å slutte..

Så de smurte negla på tommelen inn med godnegl, fåes på apoteket.. Det smaker helt pyton, men det funker!

Lykke til! :)

Skrevet
Jeg trenger gode tips til å få jenta mi til å slutte med tommeltotten. Vi har tatt det opp med henne flere ganger,uten vellykket resultat. Hun er en stor jente på snart 7 år.Jeg vil ikke mase henne glugg i hjel,men oppmuntre henne til å slutte.

Min 8 åring suger på tommelen når hun skal sove. Hun gjør det aldri ellers. Tror hun trenger det for å klare å sovne fremdeles, det hjelper henne å roe seg ned, hun er litt urolig i kroppen og har mange tanker i hodet ved leggetid. Selvsagt bør hun slutte med dette, men jeg tror faktisk hun må ordne det selv nå når hun er blitt så stor. Det kan hjelpe å ta med barnet til tannlegen og få tannlegen til å fortelle henne at tennene ikke har godt av det, blir skjeve og rare og det må bli regulering etc. Go´negl har vi prøvd, uten noe særlig resultat. Men pass på omfanget av tommelsugingen, at det blir så lite som mulig. Etter at snuppa har sovnet, bør du gå inn og dra totten ut av munnen hennes, sånn at den ikke er der hele natten. det prøver vi på, i hvert fall. Lykke til!

Skrevet

Jeg sutta på tommelen lenge. Tommelen ble faktisk litt deformert av det, de var helt tydelig ulike. Prøvde med sånn go'negl, men det virka ikke på meg. På barneskolen fikk jeg regulering, jeg hadde fått feilstilling pga, tommelsuginga. Da slutta jeg med totten over natta. Jeg fikk en streng inne i munnen, oppe i ganen, som gjorde at jeg ikke lenger kunne legge tommelen opp mot ganen, og da var det ikke noe vits. Dessuten var det vondt å ha noe mot tennene den første tiden med regulering.

Skrevet

min kusine tottet til hun var langt oppe i tyveårene. Til gjengjeld begynte begge søstrene hennes å røyke, men ikke totteren. Hva er verst?

Skrevet

jeg sluttet å totte da jeg var 7 og tannlegen sa at jeg måtte ha regulering hvis jeg ikke sluttet. sluttet på dagen da... hadde nemlig hørt skrekkhistorier om min fetter i USA som hadde bøyle gjennom kinna... var ikke sann historie, er ikke sikker på om det var det jeg ble fortalt engang, men det funket...

Min datter som nå er 3,5 år har vi prøvd å få til å slutte lenge, fordi vi ikke vil ha en 7 åring som totter. har prøvd med votter på hendene om natten, plaster på tomelen, stor bandasje og go'negl, som for henne var akkurat det, god negl, spurte om å få mer, og slikket det av når hun fikk det på.. noe feil med smaksløkene vil jeg tro!

har egentlig ikke noe annet råd enn tannlegen...

Gjest Persille
Skrevet (endret)

Har ingen råd til deg. Mine nektet å ta smokk og brukte fingrene.

Tror nok du må samarbeide med barnet ditt. H'n må ville selv.

Endret av Persille
Skrevet

Go`negl virket på sønnen min. Han var 5 år!

Skrevet

Broren min brukte totten til han var ganske stor, det var helt umulig å få han til å slutte.

Men så ble faren min og han enige om at hvis faren min sluttet å røyke skulle broren min slutte å totte, begge to sluttet med uvanene sine. Det var nok værst med faren min for han "smugrøkte" flere ganger, men han sluttet til slutt med røyken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...