Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min søker på en jobb som innebærer at han må reise en uke i måneden. Vi er usikre på om dette vil fungere.

Dere som har menn med slike jobber; hvordan fungere det hos dere? Positive og negative erfaringer. Og fortell gjerne hvis dere i tillegg har barn hvordan det fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en samboer som jobber offshore, og han er vekke i 2 uker og er hjemme i 4 uker. Det som er positivt er tiden han er hjemme og da skal han ingen steder. Det er han som lager middag osv. Men han jobber litt når han er hjemme også, men jeg slipper det med overtid osv. En annen ting som er positivt er at man får anledning til å savne hverandre, noe som kan være vanskelig når begge jobber 8-4. Vi snakker sammen på telefonen hver dag og det er så super digg når han kommer hjem...for da prioriterer vi hverandre og har det supert sammen.

Det negative er at det er kjipt å være alene i de to ukene han er borte og spesielt om man blir syk.....

Vi har ikke barn nå, men datteren min flytter til oss i løpet av noen mnd og da er det han som henter og leverer når han er hjemme, og jeg må gjøre det de ukene han er vekke. Men da må jeg komme senere og gå tidligere fra jobb, men det går fint siden jeg har flexitid....

Skrevet

Hos oss reiser vi begge to.

Jeg jobber i anleggsbransjen og er på jobb fra mandag til torsdag (+ en og annen fredag) hver uke. Samboern jobber i oljebransjen, men har ingen fast turnus. Det vil si at han kan få beskjed om at han skal til ett eller annet land som Kina/Nordsjøen/Mexico innen neste uke. nå er det heldigvis ikke så ofte at han får så dårlig tid til å forberede både meg og han på turen, men det skjer.

Min erfaring er at det fungerer greit når reisinga er planlagt. Samtidig er det veldig frustrerende å ikke vite om han er hjemme når vi er invitert i bryllup eller andre selskaper/fester. ;)

Man må i alle fall snakke om det som er vanskelig. For min del så er det alfa og omega at man kan planlegge mest mulig! Det er vel mitt beste råd.

Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

^Kan jeg spørre hvilken type jobb samboeren din har, L79? Høres ut som noe midt i blinken for meg.

Skrevet

Min kjæreste er ikke borte på fast basis, men 1-2 ganger i mnd må han være borte i 2-5 dager, pga jobb. Jeg synes det fungerer helt greit, vi har såpass mye tid sammen når han er hjemme, at det er deilig å ha huset for seg selv noen dager. Mulig det hjelper at vi har hund og katt, tror det hadde vært litt mer stusselig om jeg var helt alene her. De gangene han er vekk hele uka savenr jeg han selvsagt litt de siste dagene, men da er det jo desto koseligere å se han igjen.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har en samboer som reiser endel. Det er ikke til noen faste tider - han kan være borte i alt fra bare noen dager til en måned, også kan han være hjemme i lange perioder også, alt ettersom.

Det kan være vanskelig å planlegge ting - ferier og sånt, fordi jobber kan dukke opp på kort varsel. Men ellers fungerer det helt fint. Jeg har jo mitt liv og mine ting å drive med selv om han er vekk, også har vi muligheten til å savne hverandre. Og har det ekstra koselig når han kommer hjem. :)

Skrevet (endret)

Skal mannen din ha noen fridager dersom han jobber borte en uke pr måned.?

Endret av Mini_me
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Sun Mei
Skrevet

Min kjæreste jobber på båt! dvs han jobber 4 uker og har fri i 4 uker! Dette fungerer nokså greit. Er bare og innstille seg på at han er borte i 4 uker. De første ukene går greit da trener jeg mye og treffer venniner. jobber ekstra mye når han er på jobb. Når det nermer seg at han skal komme hjem så begynner jeg og savne han mye. Snakker sammen daglig når han er borte det hjelper. Fordelen er at når han er hjemme så har han masse tid. Lager middag når jeg er på jobb osv. Vi tar i gjenn det tapte kan du si :rødme:

Skrevet

Jeg reiser en del i jobben selv, og det er ikke så veldig populært i heimen. Litt reising går selvsagt greit, men i det siste har det blitt mye. Har man barn, så blir jo den som er igjen hjemme ganske stuck, og det kan jo fort bli kjedelig.

Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Kjæresten min (exen??...) har en jobb der han reisesr mye, i begynnelsen gik det veldig fint, vi tok igjen det tapte, pratet masse på telefon osv. Men etterhvert har det blitt litt problematisk, særlig hvilke forventinger vi har til perioden han er hjemme. Jeg ønsker jo å være ekstra mye sammen med han (siden han er så mye borte, og jeg er jo masse sammen med vennenne mine da) mens han får større og større behov til å treffe gutta i tillegg. Så det blir litt tidsklemme lissom, jeg "forventer/ønsker" at vi skal finne på masse og han ønsker å kombinere og da føler jeg meg litt avvist og sånn. så det er nok mye av grunnen til at det går veldig dårlig med oss og blir mye krangling...

Men men, lykke til

Skrevet
^Kan jeg spørre hvilken type jobb samboeren din har, L79? Høres ut som noe midt i blinken for meg.

Han er installasjonsingeniør i oljebransjen. Firmaet han jobber i leverer flytebøyer som overfører olje til tankskip.

Skrevet

Samboeren min er hjemmefra 28 dager, og hjemme 28 dager.

Dette fungerer fint for oss. Savner han selvfølgelig når han er borte, men tror at det er godt for forholdet å savne hverandre litt. Vi har det mye bedre sammen nå etter at han begynte i denne jobben, enn da vi jobbet på samme sted...det ble rett og slett litt for mye.

Skrevet

Jeg er ikke veldig begeistret, men slik er livet med menn som har et slikt yrke.

En uke i måneden hadde ikke skremt meg, det er ikke spesielt mye slik jeg ser det.

Gjest Gjest
Skrevet
Samboeren min søker på en jobb som innebærer at han må reise en uke i måneden. Vi er usikre på om dette vil fungere.

Dere som har menn med slike jobber; hvordan fungere det hos dere? Positive og negative erfaringer. Og fortell gjerne hvis dere i tillegg har barn hvordan det fungerer.

Ærlig talt....skulle liksom en uke pr måned være mye?? :overrasket:

Skrevet
Ærlig talt....skulle liksom en uke pr måned være mye?? :overrasket:

For noen er det mye for andre er det lite.....

Gjest Gjest
Skrevet

For meg har det fungert veldig godt fram til nå, han har reist i snart 12 år, og vi har ikke opplevd de store nedturene p.g.a reisingen. Vi opplevde at det var veldig positivt at han var helt hjemme når han var hjemme.

Han har jobbet rotasjoner 12 borte-9 hjemme, 2 borte-3 hjemme, 2 borte-2 hjemme.

Det siste året har derimot vært veldig tøft.

Jeg har vært plaget av savn, sjalusi, å ha alt ansvar alene i periodene han er borte, bytte av rutiner når han kommer hjem, lei av å se de samme 4 veggene dag etter dag, kveld etter kveld. Han har fått større problemer med å koble fra "borte-modus" til "hjemme-modus", og jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg krever for mye av ham når han først er hjemme.

Når han kommer hjem vil jeg gjerne at vi gjør noe som par, uten barna som jeg har hatt rundt meg 24 timer i døgnet uten avlastning.

Men da har han vært borte i 2 uker, og vil være hjemme sammen med familien sin... :forvirret:

Jeg skjønner ham jo, det er ikke lett å være så lenge borte fra familien sin, men det er heller ikke lett å være den som sitter igjen hjemme...

Dette ble mye klaging, men du spurte om erfaringer, og slik er det for oss akkurat nå! ;)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er selv delvis borteboer pga. jobb. Jeg har ca 4-5 uker på arbeidsstedet, og deretter i underkant av to uker hjemme. Ikke noen ønskesituasjon, og ikke bra på sikt, men det funker OK her og nå.

Gjest Gjest
Skrevet
For meg har det fungert veldig godt fram til nå, han har reist i snart 12 år, og vi har ikke opplevd de store nedturene p.g.a reisingen.  Vi opplevde at det var veldig positivt at han var helt hjemme når han var hjemme.

Han har jobbet rotasjoner 12 borte-9 hjemme, 2 borte-3 hjemme, 2 borte-2 hjemme.

Jeg må bare presisere litt:

Han har jobbet rotasjoner 12 dager borte-9 dager hjemme, 2 uker borte-3 uker hjemme, 2 uker borte-2 uker hjemme.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Å være alene en uke i måneden hadde jeg syntes var topp :ler: Selvfølgelig er det ikke alltid det passer like bra, noen ganger skjer det ting som gjør at man har ekstra behov for kjæresten.

Med barn ville jeg ikke vært like begeistret. Dels fordi jeg ikke har noe behov for husarrest som alenemor i en uke av gangen, men mer fordi jeg ikke vil at barna skal gå glipp av 1/4 av tiden de kunne hatt med far, i tillegg til all tid som ellers går vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...