Ginen Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gifte meg i august 2008, men det ser ut som at det blir utsatt av forskjellige grunner. Både jeg og min tilkommende har lyst å ha et hagebryllup, dvs at både vielsen og festen skjer i (den nye) hagen vår ute på landet. Men er dette praktisk gjennomførbart? Vi tenkte å ha rundt 30 gjester, og i hvert fall ha telt til festen. Men går det an å ha vielsen i samme teltet (sånn i tilfelle ekstrent dårlig vær - er på Vestlandet dette her....) eller blir det for tungvint med ommøblering osv slik at vi bør ha enda et telt til det? Hvordan kan vi gjøre det med maten? Vi har planer om å ha det ganske uformelt. som f.eks. grilling. Men vet ikke jeg. Er litt i kose-planleggings-modus, så setter pris på innspill!
Pastor Knut Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gifte meg i august 2008, men det ser ut som at det blir utsatt av forskjellige grunner. Både jeg og min tilkommende har lyst å ha et hagebryllup, dvs at både vielsen og festen skjer i (den nye) hagen vår ute på landet. Men er dette praktisk gjennomførbart? Vi tenkte å ha rundt 30 gjester, og i hvert fall ha telt til festen. Men går det an å ha vielsen i samme teltet (sånn i tilfelle ekstrent dårlig vær - er på Vestlandet dette her....) eller blir det for tungvint med ommøblering osv slik at vi bør ha enda et telt til det? Hvordan kan vi gjøre det med maten? Vi har planer om å ha det ganske uformelt. som f.eks. grilling. Men vet ikke jeg. Er litt i kose-planleggings-modus, så setter pris på innspill! ← Det første jeg ville ha skaffet rede på, var om hvem som skal være vigsler og om vedkommende er ledig i august 2008. Tenker du på en prest fra Den norske kirke, da kan det være vanskeligere for her er det regler som sier at presten ikke uten videre kan vie dere i hagen. Har du tenkt på hvem som skal vie dere?
Ginen Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2007 Ingen av oss er medlem i statskirka, så vi har tenkt på vigsler fra HEF.
Gummi Tarzan Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Vi skal gifte oss om 5 og en halv uke og skal da vies på stranden av en vigsler fra HEF. Festen skal holdes i et stort telt hvor vi har mulighet til å rulle opp veggene slik at man kun har tak hvis været er bra. Backup planen vår hvis det er dårlig vær er å vies inne i teltet. Jeg har ingen betenkteligheter ved å gjøre det på denne måten, håper selvsagt på strålende sol - men tror det funker helt fint med vielse inne i teltet hvis været er dårlig..
Gjest Frysepulver Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Foreldrene mine hadde sølvbryllup i hagetelt for to år siden og en venninne av meg gifter seg på en fjellknaus hos faren nå i august. Festen skal da holdes i telt i fars hage etterpå. Sølvbryllupet forløp uten prblemer og vi hadde god plass (64 gjester + stort dansegulv og plass til mat og band)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå