Gå til innhold

Takkekort

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Når man skal skrive takkekort (i dette tilfelle dåp)

hva bør man skrive? blir det litt mer peronlig å takke for det man fikk hos den enkelte, eller??

1. Tusen takk for gaven jeg fikk til min dåp

2. tusen takk for "sølvskjea" jeg fikk til min dåp

Jeg synes egentlig at det blir litt mere personlig om man takker fro den tingen man fikk, at man viser at man vet hva man fikk fra hvem og at man liksom setter pris på det. Sånn føler jeg det hvertfall....

Hva mener dere, bedre å bare si takk or gaven??

Har også tenkt å skrive fra barnest navn, og ikke nevne oss foreldre, eller burde vi det også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig hyggeligst å få takk for "skjeen" el.l. i stedet for det litt mindre personlinge "gaven" syntes jeg.

Og det er barnet som sender sine takk.. ikke foreldrene. Gaven var jo til barnet.

Skrevet

Takk for hva dere faktisk har fått. Ferdgtrykte kort med "takk for gaven" er veldig upersonlig. Foretrekker heller å få dem litt senere og mer personlig. Ofte har man faktisk lagt tid og omtanke i gaven man har gitt og jeg synes det er svært hyggelig at det faktisk blir lagt merke til.

Og ja, barnet får gave og takker.

Skrevet

Tack för "sölvsjea" eller gåvan är finast ja.

VEM som tackar tycker inte jag spelar så stor roll.

Skrevet

At man takker for det man fikk, synes jeg er personlig og hyggelig :)

Skrevet

Synes som de andre at det er hyggelig når man takker for det man fikk- man kan også legge til litt tekst om hvorfor den gaven var så fin..og om det er penger kan man si hva man har kjøpt om man da velger det..

Feks fikk Lukas penger av morfaren, da skrev jeg tusen takk for pengene, de har mamma og pappa kjøpt en lekegrind til meg for, den koser jeg meg veldig i.

Skrevet

Vi har skrevet ganske lange og personlig takkekort etter dåp. Det er stort sett nærmeste familie og faddere som gir gaver. Dette er jo gjerne mennesker som er veldig engasjerte i barnet og vil følge det tett i oppveksten og da synes jeg det er hyggelig å skrive litt mer enn å "bare" takke for gaven.

Skrevet

Det blir mye mer personlig å takke for konkret den gaven man fikk -blir litt mindre "samlebånd"-følelse over det.

Men selv om det er barnet som får gaven, synes jeg igrunnen det er litt sært å få kort i jeg-form fra et spedbarn... Det er jo foreldrene som takker på vegne av barnet, "Vi takker for gaven X fikk til dåpen" klinger mer naturlig i mine ører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...