Gå til innhold

Allergimedisin

Amanlis

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste uka tatt en tablett Cetirizin (Zyrtec) hver dag, men jeg blir så trøtt og får en voldsom apetitt av dem.

Er det noen som vet om allergimedisiner som jeg kan prøve som ikke har samme virkestoff som Cetirizin (Zyrtec)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver du selv, eller "sammen" med legen din?

Andre reseptfrie som jeg kommer på er Clarityn, virkestoffet heter Loratadin tror jeg. Den blir i hvertfall ikke jeg trøtt av. Verdt et forsøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har resept fra legen, ringte dit i dag, men han ville snakke med meg og fikk ikke time før mandag.

Jeg glemte å spørre kontordamen hva jeg kunne ta i stedet, men jeg skal snart på apoteket, så jeg spør der. Det er greit å ha noen alternativer å komme med når jeg spør der synes jeg.

Men takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ifølge min lege finns det 3 grupper allergimedisiner. Zyrtec tilhører den ene, Kestine en annen, og Loratadin (og Aerius) en tredje gruppe. Leger pleier å være snille på å la deg bytte piller (etter samtale), men husk at du etter de nye reglene må prøve de billigste medisinene i hver gruppe før du får de dyrere. F.eks skal Loratadin HEXAL prøves før Aerius, da det er veldig prisforskjell på disse. Man får ikke ta ut andre piller enn de man har resept for.

Dette har ført til at jeg måtte bytte fra piller som fungerte greit til noen jeg blir kjempe trett av i år, og det har ikke vært gøy. Nå må jeg begynne på nytt med prøving av piller jeg vet ikke fungerer for meg, før jeg får de jeg ønsker igjen, og regner med at det ødelegger hele eksamensperioden i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerius er utrolig mye bedre enn Zyrtec for de fleste - men altså dyr og dermed vanskeligere å få foreskrevet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...