Gå til innhold

spinning

Fremhevede innlegg

Gjest linzi
Skrevet

hva er egentlig "spinning"?? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykling på spinningsykler (en slags ergometersykkel) til musikk. I sal med instruktør som veileder og motiverer. De fleste treningssentre har dette tilbudet. Kjempegøy og slitsom kondisjonstrening (litt styrke også)

Gjest linzi
Skrevet
Kjempegøy!!!!! :D

ok takk for svaret.. Dere som trener, har dere noen tips om noen enkle trenings metoder for å få vekk litt "flesk" rundt livet. noen trenings metoder jeg kan gjøre hjemme. har ikke tilgang til trenings utstyr eller studio?? :(

Skrevet

Spinning til musikk er bare toppen, grusomt tungt,men sååååå deilig etterpå :D

Skrevet

Jeg har prøvd spinning et par ganger, men jeg fikser det bare ikke. Jeg synes det er helt forferdelig! Liker annen trening i sal som feks aerobic og jeg liker å sykle ute, men spinning blir helt meningsløst for meg. Tråkke og tråkke uten å komme av flekken. Men innimellom prøver jeg det, for jeg skjønner jo at det er veldig effektiv trening. Men tydeligvis ikke noe for meg. Eller kanskje det er noen der ute som hadde samme erfaring som meg de første gangene de prøvde spinning, men som nå er "frelst"? Vil gjerne høre fra dere, hvordan lærte dere å like spinning?

Skrevet

Jeg trener spinning to ganger i uken, og elsker det!

Skrevet

Jeg spinner 3-6 ganger i uken - kjempe deilig.

Skrevet

veldig effektiv trening. anbefaler deg å prøve det men du må ha sterke knær:)

sola :D

Skrevet

Hei

Hvis du ikke har tilgang til treningssenter eller trenings apparater så er ikke det noe problem. Dere tror vel ikke at de hadde treningssenter i gamle dager? Forde om de var i mye bedre form enn det mange av oss er i dag. Det er bare en ting å gjøre!!! UT OG GÅ!!!!!!!!!!! Gå tur, lange turer hver dag. Helst over en time. En til en og en halv time er perfekt. Gå gjerne i fjellet og på tur stier innimellom og. Asfalt er ikke så bra for knær og rygg. Jogging er også bra, men da anbefales grus. Ellers så er jo svømming veldig bra trening hvis du har tilgang til basseng. Men har du ikke det, så ta bena fatt og gå!!!! :hoppe:

Bentebent

Skrevet
Lasseeeee....... :blunke:

Hm?....

Tenkte jeg ikke skulle ødelegge gleden jeg med å ta reglen om unyttig treningseffekt i dagliglivet-reglen min jeg.... Bedre at folk trener så smelkesyra spruter enn at de ikke trener.... :wink:

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Flere aspekter ved spinning som er viktige for meg:

-musikk, best når det er en blanding riktignok ikke bare techno

-sosialt (ja det er sosialt, ta en prat med sidemann/kvinne)

-Adrenalin, endorfin, ja trenger vel ikke kommentar

-kondisjonstrening , overskudd i hverdagen

-eget tempo, egen motstand , tar du i for mye for tidlig kan du ødelegge gleden ved spinning

TIPS:

-Prøv med en positiv innstilling, "tenk pyton så blir det pyton"

-gå på timer av varierende lengde og ferdighet

-test alle instruktørene på timeplanen

-følg rytmen til musikken, varier selv om du sitter eller står, man MÅ ikke følge instruktøren

-tenk teknikk med armer og ben

-vær nøye med å stille inn sykkelen

zloty-spinnmaniac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...