org Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 (endret) Vi har to barn, fornuftige barn, som er veeeeeldig forsiktige med penger. Men de er bare 8 og 10 år gamle. Så har det seg slik at jeg og mannen min, barnas far, har skaffet oss sånn Chess abonnement, som gjør at vi kan ringe oss imellom gratis. Det lønner seg for oss, for i 90 % av tilfellene ringer vi hverandre. Så til saken. Barna har ikke mobiltelefoner ennå, men det er jo bare et tidsspørsmål for når de vil få det. Og det er i og for seg greit. Abonnementet til oss voksne er sånn, har jeg forstått, at vi kan uten problemer koble til to telefoner til, sånn at vi alle kan ringe gratis til hverandre. Har jeg forstått det riktig, er det ingen grense for dette abonnementet (?). Hvor lurt er det da å la en 8-åring og en 10-åring ha det? Som før skrevet, de er forsiktige med bruk av penger, og virker å forstå pengers verdi. Hva synes dere? Og er det noen mulighet for fortløpende å følge med på antall samtaler ut fra hver enkelts telefon, sånn at vi har mulighet til å følge med (før det har gått for langt)? Endret 2. mai 2007 av org
Kykkelikokos Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Nå vet ikke jeg hvordan det er hos Chess, men hos andre mobilopertører finnes det abbonement hvor man kan sette en grense på hvor mye man kan ringe/sende sms for før det sperres for utgående samtaler. Da kan man likevel ringe inn. Hos Telenor tror jeg man kan ha kontantkort på fri familie. Vet ikke om det er mulig hos Chess, men jeg går ut i fra at du kan velge mellom forskjellige abbonementer. Du kan jo ta og lese litt på hjemmesidene deres, så får du sikkert en del info der.
Gjest Miss Guided Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Vi har Netcom familie og to av telefonene bruker kontantkort. Jeg har valgt å la ungene bruke kontantkort for at de skal lære seg å forvalte beløpet de har på kortet. Eldstemann har fått Youngtalk nå og det klarer seg lenge. Jeg skjønner ikke hvorfor de maste så fælt om å få den mobilen for de bruker den nesten ikke.
Pastor Knut Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Hva synes dere? Og er det noen mulighet for fortløpende å følge med på antall samtaler ut fra hver enkelts telefon, sånn at vi har mulighet til å følge med (før det har gått for langt)? ← Finnes det ingen mulighet for å kjøpe kort&kontant-ringetid? Da kjøper du f.eks. ringetid for 150 kroner og så kan barna ikke ringe for mer enn det, før du evnt. kjøper nytt kort&kontant. Men du kan godt koble barnas telefon til FriFamilie og så kan dere ringe innen familien uten å tenke på telleskritt. Vel, det er kanskje forskjellige fra selskap til selskap. Vi bruker telenor.
Kaffeavtalen Skrevet 2. mai 2007 #5 Skrevet 2. mai 2007 Det enkleste må vel være å sjekke Chess sine nettsider. Der erjeg sikker på at dere finner svar på det dere lurer på
Gjest Emera Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 Hva synes dere? Og er det noen mulighet for fortløpende å følge med på antall samtaler ut fra hver enkelts telefon, sånn at vi har mulighet til å følge med (før det har gått for langt)? ← Jeg har ChessFamily, og når jeg logger meg på nettsiden deres kan jeg se forbruk for hvert nummer i abonnementet for seg. Veldig greit.
Gjest Persille Skrevet 6. mai 2007 #7 Skrevet 6. mai 2007 Aldri i verden om jeg hatt latt barn få en type abonnement med fri ringetid. Om de selv er påpasselige så kan det fort skje at mobilen blir mistet eller frastjålet. Jeg har nektet begge mine. De får vente til de er 18 år og selv står ansvarlig. Jeg startet med kontantkort og gikk så over til Netcom YoungTalk som har en fast pris på 200 kr pr. måned. Vi har Trådløs Familie hos Netcom som gjør at vi ringer og sender sms gratis til hverandre. Sikkert ikke den billigste varianten, men jeg vil ha kontroll på regningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå