Gjest miobell Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 kan tenkes noen her inne vet.. Skal ut og reise om noen uker. Skal til sør Frankrike. Har pass som skal være gyldig fram til 2010. Da jeg fikk dette passet, var jeg i slutten av tenårene, så har jo forandret meg endel siden den kang kan en si ... Men likevel skal det da kunne gå? En ser det er meg .. I fjor reiste jeg til Malta med dette passet uten problemer. Men har hørt så mye om hvor strengt alt er nå når det gjelder passregler og sånn. Nå skrives jo alt maskinelt osv (men dette er ikke mitt..) Kanskje noe strengere om en skal til USA osv. Er jo bare å skaffe et nytt siden jeg er i tvil egentlig, men er kjedelig å bruke så mye penger på dette om det ikke er nødvendig...
Laban75 Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 Og problemet er? Det er klart du kan bruke dette passet om landet du skal til ikke krever disse nye maskinlesbare passene.. Så vidt jeg vet krever ikke Frankrike det. Når det gjelder det å forandre seg: barn har pass med gyldighet i to år. Tenk deg at du skaffer en baby på 6 mnd pass. Så er det gyldig til barnet er 2 år og 6 mnd... Jeg garanterer deg at det ikke er mulig å konstatere at det er samme person... Så ditt pass er nok det minste problem.
Pasha Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 dit du skal så går det helt greit å bruke det passet. Skal du derimot til usa så må du nå ha maskinlesbart pass. At du har forandret deg en del har ingen betydning,,,det er det mange som har gjort siden passbildet sitt.
Gjest miobell Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 Tusen takk for svar Var kanskje tåpelig spørsmål, men for meg så var det faktisk noe jeg var litt usikker på ... jaja.. TAKK
Bobeline Skrevet 6. mai 2007 #5 Skrevet 6. mai 2007 Passet ditt er ugyldig hvis du forandrer deg så mye at du ikke er gjenkjennelig på passbildet, selv om utløpsdatoen ikke er utgått. Det er landet du reiser til som bestemmer om passet godtas eller ikke i slike tilfeller.
Pasha Skrevet 6. mai 2007 #6 Skrevet 6. mai 2007 Hvordan kan da passet til spedbarn være gyldig i 2 år? tar man passbilde når ungen er 6 mnd gammel har den jo forandret seg svært mye på den tiden? Men så klart.. et lite barn utgjør jo ikke den samme terrorfaren som en voksen da. Lurer også egentlig litt på hvordan de skal løse det med hårfarge i det nyeste passene jeg.. der setter de jo inn hår og øyenfarge i passet (ikke sånn at vi ser det selv, men man kan jo se det i en maskin som leser passet).. er jo svært mange som forandrer hårfarge ofte da
Gjest miobell Skrevet 8. mai 2007 #7 Skrevet 8. mai 2007 hmmm.. tror ikke jeg har endret meg så mye at jeg er helt ulik jenta på passbildet. men hadde mye kortere hår da, og var noe tynnere. Men en skal da kunne se at det er meg... Skal jo egentlig være gyldig til 2013 .. .. .. man forandrer seg jo alltids med årene da.. hehe.. vi får se da, om jeg får være med på jobb reisen i slutten av denne mnd, eller om jeg må bli stående igjen på flyplassen
LilleBille Skrevet 8. mai 2007 #8 Skrevet 8. mai 2007 De veldig typiske trekkene i ansiktet endrer seg ikke (øynefasong, nese, vinkel på hake etc.- selv om du blir eldre og forandrer deg med hår og sånt - så det går sikkert greit. Var akkurat ute og reiste med noen unge gutter som hadde pass fra barnskolen - nå går de i videregående - de var vokst omtrent en halvmeter og blitt unge menn i forhold til de barna de var i passene - det var ikke noe problem det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå