Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #1 Skrevet 5. mars 2003 Heia! jeg ville bare høre om andre som lider av denne magesykdommen og hva de gjør for å holde magen i sjakk??.Jeg går nå på nexium tabletter. Hvilke tabletttyper brukes mot magekatarr og hva kan man gjøre selv for å redusere plagene?? er ikkeno gøy å være uvel hele tiden..... Takker for all hjelp..
Gjest Anie uinlogget Skrevet 5. mars 2003 #2 Skrevet 5. mars 2003 Hei! Jeg har vært og tatt gastrostopi og fått diagnosen magekatarr med begynnende magesår og dårlig lukke funksjon .... Jeg har til nå gått på bruse tabletter med jevne mellomrom som heter santac - men enkelte ganger har ikke de virket som de skal. Jeg har nå fått resept på noen andre tabletter - men jeg husker dessverre ikke hva de heter. De koster iallefall ca 100 kr og inneholder 7 tabletter.. Mine plager kommer når jeg stresser mye, drikker mye kaffe og spiser sterk mat - unngår jeg dette i en viss grad har jeg ikke så sterke plager. Derfor tar jeg kun tabletter når jeg må - altså når jeg har vondt. Det finnes flere tabletter og ta mot magekatarr og om du føler at de du har fått ikke hjelper - så ta kontakt med legen så han kan hjelpe deg til å finne den typen du trenger. Vel, dette er noen av mine erfaringer med magekatarr og håper det gav deg noe svar i forhold til det du lurte på. Et siste tips om du VIRKELIG har vondt, så ta tablett - legg deg ned og bruk en varmeflaske på magen. Dette har hjulpet meg til å dempe noe av smerten... VH Anie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå