Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg har fått noen sølvsko fra min farmor i dag.. De er kjempefine, men jeg har ikke noe tilbehør :sur: De ser noe ut som dette: http://www.veryfineshoes.com/images/Shoes/...r%20Leather.JPG bare mye finere!! Vil gjerne bruke dem, men har ikke tilbehøret eller noen sølv-fargete klær :sur: De er litt for pyntet til hverdags, så bare lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan bruke til.. Tenkte kanskje å kjøpe et sølvbelte, sånt bredt ett, men vet ikke hvordan jeg kan bruke sølvbeltet til penttøy.. Vet dette kanskje var litt vansklig spørsmål.. For vansklig for meg hvertfall, men må prøve å tenke utenfor min lille boks..

Og er det ikke en "regel" som er sånn at man skal ha tre ting i samme farge, eller er det bare to..? Er det ikke noen sånn regel??

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet

Du kan jo bruke det meste til sølv da ;)

Skrevet (endret)

Jeg har ballerinasko i sølv og jeg bruker nå de til hvilke som helst farger. Sølv er ikke en vanskelig farge å mikse med :)

Endret av Nemesis
Skrevet

Jeg har også ballerinasko i sølv og jeg bruker helst svart, grått eller jeans til. Synes det passer veldig fint sammen :)

Du kan kanskje bruke skoene dine med svart skjørt og et belte i sølv eller noe sånt?

Skrevet

Når man har såpass "skrikende" farge på sko, synes jeg det er bedre med ingen matching eller mismatching når det gjelder tilbehør.

Det finnes en regel for det ja, men det er umulig å gi en generell definisjon på den! Man må bare føle seg litt fram rett og slett.

Når det gjelder tilfellet sølvsko, så synes jeg skoene er nok i seg selv på en måte. Sølv kan godt gå igjen i resten av antrekket, men da i ørsmå mengder (øreringer, en liten detalj på toppen, beltespenne eller spenner på vesken). Det blir for mye med en topp/belte/veske i sølv IMO.

Skrevet

Jeg ville holdt meg til kun én ekstra farge til sølv.

Sort, blått, grått eller hvitt. Men gjerne bruk flere elementer i sølv, kommer litt an på størrelsen på elementene, men belte og smykker eller feks en litt rocka t-skjorte med sølvskrift. Kommer jo litt an på anledningen, men de skoene går jo fint an å bruke både i kirken og på nattklubb, bare man tilpasser resten...

:storfot:(Fine sko da!)

Skrevet

Jeg tenker at man kan bruke omtrent hvilken farge man vil, nesten, til sølv, selv om sort, grått og blått er klassiske og fine til. Har kjøpt et par sølvsko med noe gulskjær som jeg tenker å bruke til en blant annet en kjole i gammelrosa. Tror jeg ville unngått mønstrede kjoler, i hvert fall i kontrastrike farger. Sort/hvitt mønster kan kanskje være fint. Enig i at man ikke bør "matche" med flere sølvplagg.

Gjest Melonas
Skrevet

Det er vel at man kan matche to, men aldri tre ting.

Skrevet

Jeg har en turkis kjole med et påsydd sølv-paljettstaver-belte under puppene, her har jeg kjøpt sølvsandaler til. Tenkte kanskje en liten selskapsveske i sølv også, men tipper det blir mest stress å bære på.

Har hørt at man ikke "skal" blande flere metaller samtidig, ellers er det vel fritt frem.

Skrevet

Mange gode tips og råd her som burde hjelpe deg på vei :)

Er enig i at det er fint om du har f.eks. en kjole med sølvdetaljer (påsydde paljetter eller lignende) eller en t-skjorte med sølvskrift/dekor..

Sølv er jo en "motefarge" denne våren, så du bør absolutt benytte anledningen til å få brukt skoene dine mest mulig..

Skrevet

Jeg elsker sånne sko, og du kan virkelig bruke dem til mange varierte antrekk :) Ikke tenk på at tingene du har på deg skal matche så veldig. (Veldig enig at du enten må ha sølvbelte eller sølvsko - jeg ville valgt sølvsko!) Tenk heller kontraster.

F.eks. sølvskoene og en søt blondebluse sammen med slitte jeans (i hvilken som helst farge) er nydelig (i alle fall etter min smak).

Gjest Elastica
Skrevet

Sølv er kjempelekkert til grått, sort eller blått i alle nyanser. Ofte synes jeg det er fint å ha en sølvfarget ting, veske eller sko, eller til nød begge deler hvis det er til en "fin-kjole-anledning". Ellers er sølv fint til jeans, og med pene føtter og lakkerte tær blir det ekstra bra.

Jeg elsker sølv og gull, men don't overkill. Har av en eller annen grunn ikke sansen for belte i sølv, med mindre man er svært smal. Det bare understreker livvidden med lyse belter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...