Gå til innhold

Kjøkken fra IKEA

Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har kjøkken fra IKEA. Bestilte for ca ett år siden. Jeg mener å huske at vi fikk alle delene i løpet av ca 2 måneder.

Vi kostet på oss å få det tilkjørt, med unntak av noen småting som skuffer, hyller, sokler, hengsler, håndtak osv som vi tok med oss den dagen vi bestillte. Blant disse tingene var det noe som ikke var på lager, og disse kom etterhvert. Det blei en del turer til IKEA den våren.

En nyttig erfaring vi fikk var at det var lurt å sjekke bestillinga NØYE. På ikea er alle skapfronter, selve skapa, hengsler og andre deler hver for seg. På vår opprinnelige bestilling fikk vi 15 sett med hengsler for lite. Heldigvis dobbeltskjekka vi alt over en middag, og kunne gå tilbake og rette opp etterpå. Hadde vært utrolig irriterende å komme hjem (bor en times tid unna), og finne det ut der, eller enda værre oppdage det når vi skulle montere alt sammen.

Tror det hele er avhengig av kundebehandleren. Vår erfaring var at vi fikk mye bedre service av mennene enn kvinnene, men mye skyldes vel heller at hun som ekspederte bestillinga virka ung og uerfaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å trenge en del hjelp, så jeg skal se etter en hyggelig mann. :ler: Skal ha hvitevarer og alt derfra, så vi kommer jo til å legge igjen endel penger, da synes jeg man fortjener god hjelp.

Bor ikke langt unna, men det er allikevel irriterendes å ikke få med alt man skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på kjøkkenet du bestiller, men du bør få beskjed om leveringsdato når du bestiller.

Vi fikk nesten alt etter 2 uker og en liten etterlevering etter ca 1 mnd. Det var til å leve med synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til å bestille fra IKEA, har hørtmange skrekk historier. En og en halv måned skal jeg klare å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det.. mange andre levreandører er ennå tregere. Og når det i tillegg koster det dobbelte er det ikke mye gøy.

IKEA har utrolig bra kvalitet (har hatt IKEA-kjøkken i 3 boliger) i forhold til prisen. Men det krever at du kan bruke hendene litt. Å skru sammen skapene kan alle klare, men å henge opp kjøkkenet krever en eller to sterke personer med litt peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Super pappaen min kan nok hjelpe oss der. Så det er ikke noe problem :D Blir nok IKEA på oss ja, godt at det finnes noen som er fornøyde også. Beroliger meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er kritiske til IKEA fordi det er IKEA :D .

Faktisk har jeg aldri hørt noen si noe negativt om disse kjøkkenene jeg.

Det er klart at du får en kjøkken-type som mange nadre har maken til, men du har også muligheten til å lage ditt eget personlige kjøkken med forskjellig tilbehør.

De som jeg har hørt negative ting fra er sossete, "vestkantfolk" som aldri har eid et IKEA-kjøkken, men som synes at alt skal være heltre og så dyrt som mulig. Har man pengene så er jo det greit nok...

Hos Norema hadde vårt kjøkken kostet 60% mer enn hos IKEA. At man må vente en ekstra måned er greit når man sparer 40000 synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikea-kjøkken for 3. gang. ikke at jeg har klart å slite ut to kjøkkeninnredninger allerede, men jeg har flyttet noen ganger.

ikke noe å si på det, har fått alle delene på en gang, og planlagt litt i forveien sånn at det ikke har vært noe problem med leveringstid.

synes det er kjempegøy å skru sammen mine egne møbler, da blir det liksom VIRKELIG mitt kjøkken. men jeg måtte også få hjelp av pappa til å få alt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Vi har IKEA-kjøkken på hytta og har vært stort sett fornøyd med det.

Skuffer og skap er bra, men overflatebehandlinga på alle fronter har ikke vært topp, noe som har medført lett slitasje og riper.

Nå har jeg hørt at de har sluttet å laminere overflatene på samme måte som før (det gjelder denne spesielle modellen) og at kvaliteten er bedret.

Det er jo masse stilige kjøkken på IKEA og prisen er rimelig.

Lisa-Beth

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et Arthur Bonett kjøkken nå, men kommer helt sikkert til å kjøpe ikea-kjøkken neste gang vi skal kjøpe kjøkken. Grunnen: God pris, samtidig som man får et fint kjøkken. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flyttet to ganger og pusset opp kjøkkenet. Begge gangene har vi benyttet IKEA kjøkken og begge gangene har vi faktisk fått det riktige antall deler osv...Mener å huske at det var en leveringstid på 6-8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avgjort. Blir IKEA kjøkken på oss. :D

(De som har sagt dårlige tng om IKEA er ikke "vestkantfolk", men helt normale familiemedlemmer og venner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...