Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jonas
Skrevet

Dama trenger hele tiden bekreftelse på at alt er i orden i forholdet. Jeg sier at jeg er glad i henne av og til, og prøver å finne ut hva hun setter pris på og gjøre ting hun liker for henne. I forholdet så mener jeg at det ikke er nødvendig hele tiden å måtte si "jeg er glad i deg". Da mister ordene sin styrke, og partneren bør vite det av ren intuisjon at den andre er glad i seg gjennom tingene en gjør, snarere enn tingene en sier.

Er jeg helt på jorde her, eller er det stor forskjell på hvor ofte kvinner trenger å høre de ordene og hvor ofte vi menn sier de?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet

Hvorfor spare på slikt? Og "jeg er glad i deg" er ikke sterke ord. Hva med "Jeg elsker deg"? Klarer du ikke si det til henne?

Gjest Gjest 1
Skrevet
Dama trenger hele tiden bekreftelse på at alt er i orden i forholdet.

Det betyr ikke nødvendigvis at du må si de ordene hele tiden, da mister de sin betydning som du sier.

Det går jo an å bekrefte forholdet gjennom å vise henne at du har langtidsplaner for forholdet: invitere henne ut for å hilse på dine foreldre, si hvor glad du er i barn, fortelle henne at du gjerne vil i selskap med foreldrene hennes og at du kanskje forespeiler for henne at hun er noe spesielt for deg? Foreslå en tur til utlandet eller inviter henne overraskende med ut til et spesielt sted? Viktigst kan det være at du sørger for at hun føler seg så sikker sammen med deg at hun slipper å tvile...

Gjest Gjest_Hannemor_*
Skrevet

-interessant spørsmål du stiller. Har tenkt mye over denne problemstillingen i det siste, og det er nok mange misforståelser ute og går på grunn av at menn og kvinner har forskjellige forventninger her.

Menn viser vel mer i handling at de er glad i noen, og kvinner forventer at menn skal vise det på måter som vi kvinner liker, feks skrive søte pusekort med kjærlighetserklæringer.-Men når menn gjør dette på sin måte, så tolker vi kvinner på en helt annen måte, og så er det duket for frustrasjoner. Kanskje vi kan begynne å tenke litt i andre baner ?-At den hylla han satte opp i gårkveld var en annen måte å si at "jeg er glad i deg"?

Jeg har selv feiltolket mange handlinger som menn har gjort for meg, det innrømmer jeg, og ser i ettertid hvor feil det ble. Jeg har hele tiden gått og ventet på noe som aldri kom, fordi jeg hadde en rosenrød drøm om at det skulle bli akkuratt slik som jeg forventet. Istedetfor å sette pris på det som virkelig ble gjort.

Å si at "jeg er glad i deg" eller "jeg elsker deg" hele tiden, blir litt kunstig for meg,og der tenker jeg som ts; det skal spares til de viktige anledningene, ellers mister det sin styrke.

Men her er det vel individuelle forskjeller, noen bruker sikkert dette daglig og føler at det er naturlig for dem.

Foreslår at du har en samtale med dama di om akkuratt dette.

Gjest regine ii
Skrevet

og jeg mener at man ikke kan si ordene "jeg er glad i deg" for ofte til den/de en er glad i!

Jeg sier det daglig til ungen min og jeg sier det så ofte jeg kan til kjæresten min. Jeg sier det også til veninner når det passer seg sånn.

Responsen er litt ulik - ungen sier ikke nødvendigvis altid at h*n er glad i meg :ler:, men der tror jeg uasnett det er viktigere at jeg sier det enn omvendt.

Kjæresten min sier det like ofte til meg som jeg til han :rødme: og det syns jeg er helt supert!

Mulig jeg ikke hadde vært mindre trygg på forholdet om han ikke sa det - men jeg setter stor pris på å høre det.

"jeg elsker deg" brukes noe skjeldnere, fordi det nok føles mer "alvorlig" og også mer "klissete " om det skal sies "hele tiden".

Jeg blir glad både av å få bekreftet at kjæresten er glad i meg, og av å fortelle han at jeg er glad i han og. Tror faktisk at det gir en positiv "tvist" til forholdet vårt.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror nok menn og kvinner er litt forskjellige her, ja. Som kvinne tør jeg påstå at det er utrolig viktig for jenter flest at kjæresten sier at han er glad i oss. Men etterhvert som jeg er blitt eldre og har fått mer erfaring, ser jeg at ord som ikke følges opp av handling er null verdt. Hadde en type som sa han var glad i meg og elsket med hele tiden, men han viste det absolutt ikke i prakis. Da ble han liksom litt "fake" og "bla bla". Han jeg har nå, sier det ikke så ofte, og jeg må innrømme at jeg savner det litt. Men i handling viser han så til de grader hvor mye han bryr seg. Så av snakk og handling foretrekker jeg helt klart handling. Men synes nå at man kan gi begge deler, jeg- både ord og handling. Dessuten synes jeg "jeg er glad i deg" ikke kan sies for ofte, men at "jeg elsker deg" bør spares til spesielle anledninger. "Jeg elsker deg" er et uttrykk som ikke bør brukes opp.

Gjest =tentacle=
Skrevet

"Jeg er glad i deg" er hverdagskjærlighet, og det passer bra på hverdager ;)

Skrevet

:Nikke: :rødme:

Gjest Camma
Skrevet
Hvorfor spare på slikt? Og "jeg er glad i deg" er ikke sterke ord.

Stemmer i med denne... Hvorfor spare på slikt? :)

Skrevet
Stemmer i med denne... Hvorfor spare på slikt? :)

Man må da spare på gode ting, akkurat slik som vi kvinner sparer på sex ;)

--

Mer seriøst, kjæresten min forteller at han er glad i meg titt og ofte. Og det er deilig! Det er mye som er intuitivt i et forhold, men det skader da ikke å si det eksplisitt. For å ta et litt banalt eksempel; man blir kanskje mer glad for komplimenter hvis man får dem to ganger i året, men man er muligens gladere generelt hvis man får det oftere..

Gjest -eline-
Skrevet

Både jeg og samboeren min sier både "Jeg er glad i deg" og "Jeg elsker deg" flere ganger om dagen uten at jeg føler at det mister sin styrke av den grunn. Synes det er like godt å høre hver gang jeg :rødme:

Gjest Tanita
Skrevet

Samme her, og ordene mister ikke sin styrke av den grunn...

Skrevet

Sier ikke jeg er glad i deg. Hver gang jeg har sagt det har fyren forduftet før jeg fikk sukk for meg.

Gjest synseren
Skrevet

Sier: "Jeg er glad i deg" når jeg føler for det. Går ikke rundt å holder regnskap på hvor ofte jeg sier det.

Det er sant det dere sier at enkelte menn viser at de er glad i kjæresten sin, i handlinger. Ikke alle menn er like flinke med ord. :)

Skrevet

Jeg er glad i deg bruker vi ofte, også relativt mye jeg elsker deg. Exmannen min sa aldri han elsket meg, nå hører jeg det gjerne en gang pr uke. Det som kan være like godt er jo konkret å høre hva partneren liker, som når han en lørdag morgen strekker armene ut etter deg og hvisker at det er fantastisk å våkne opp vedsiden av deg, disse uttrykkene setter jeg utrolig stor pris på. Det er viktig å vise hverandre at man bryr seg, enten med ord eller handling, men hvorfor ikke begge deler?? :klem:

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Typen min sier at han er glad i meg, hver dag nesten!Og jeg sier det hele tiden til ungene mine og. Jeg er glad i deg, kan ikke sies for ofte! Hvorfor spare på noe så fint?

Skrevet

Helt enig! Hvorfor spare på kjærlighetserklæringer? Samboeren min er også slik at han viser sin kjærlighet mer i handling enn i ord. Men jeg har aldri helt klart å skjønne dette med at å ta oppvasken eller henge opp en hylle betyr "jeg elsker deg". Det er jo ting som uansett må gjøres.

Skrevet

Jeg elsker deg sier vi hver dag. Både til hverandre og til ungene.

Skrevet
Tror nok menn og kvinner er litt forskjellige her, ja. Som kvinne tør jeg påstå at det er utrolig viktig for jenter flest at kjæresten sier at han er glad i oss. Men etterhvert som jeg er blitt eldre og har fått mer erfaring, ser jeg at ord som ikke følges opp av handling er null verdt. Hadde en type som sa han var glad i meg og elsket med hele tiden, men han viste det absolutt ikke i prakis. Da ble han liksom litt "fake" og "bla bla". Han jeg har nå, sier det ikke så ofte, og jeg må innrømme at jeg savner det litt. Men i handling viser han så til de grader hvor mye han bryr seg. Så av snakk og handling foretrekker jeg helt klart handling. Men synes nå at man kan gi begge deler, jeg- både ord og handling. Dessuten synes jeg "jeg er glad i deg" ikke kan sies for ofte, men at "jeg elsker deg" bør spares til spesielle anledninger. "Jeg elsker deg" er et uttrykk som ikke bør brukes opp.

Kunne skrevet dette selv. Eksen som sa han elsket meg men ikke viste det på annen måte, de ordene ble etterhvert lite verdt. Mens kjæresten min som ikke bruker så store ord, men viser det desto mer i handling, det er kjempefint, og i tillegg blir jeg så ekstra glad de gangene han finner det for godt å si noe om følelsene sine... :rødme:

Veldig bra sagt!! :ler:

Skrevet

Jeg tror nok dette kommer ann på forholdene også, jeg er i et avstandsforhold og da bruker vi kanskje "jeg elsker deg eller glad i deg"mer enn dere som er samboere? Er enig i det med bruken- det sa jeg tidlig til kjæresten min, at ordet ikke skal miste betydning :)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...