Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg smilte litt av innlegget ditt...

Det finnes ikke noe standard på hvordan vin generelt smaker.

Nå er ikke jeg veldig begeistret for hvitvin heller, men du kan jo prøve deg fram? De ansatte på polet pleier somoftest å ha en nogenlunde peiling på hva folk liker og ikke liker. Så fortell dem hva du syntes om den du hadde smakt, så hjelper de deg sikkert videre.

Og et annet tips for å lære å like seg noe: Ikke gi opp etter en slurk. Drikk det. Hvis du forbinder drikken med positive erfaringer, så er det større sjanse for at du begynner å like det.

Gjest bada
Skrevet

Nå har jeg ikke smakt Black Tower på mange år, men såvidt jeg kan huske er det en av de aller verste vinene jeg har smakt.

Det å lære seg å like vin tar nok litt tid, men generelt vil jeg si at de følgende vinene er blant de som er lett å like for en som er uvant med vin:

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...e.x=0&image.y=0

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...umpTo=OfferList

Skrevet
Nå har jeg ikke smakt Black Tower på mange år, men såvidt jeg kan huske er det en av de aller verste vinene jeg har smakt.

:Nikke: Black Tower er absolutt ikke representativt for vin, heldigvis. For det må jo være noe av det verste de selger på polet... fysj.

Skrevet

Hva med å prøve denne. En super vin nå på forsommeren. ;)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Glemte: Har du noen forslag til en annen vin som er lett å like for en nybegynner, så kom gjerne med dem!  :tommel:

Reiler vom Heissen Stein var nybegynner hvit i min gjeng :)

Gjest Deception
Skrevet

Generelt synes jeg Liebfraumilch (og mange andre halvtørre tyske hvitviner) lukter kattepiss og smaker enda verre. Hvis jeg skal anbefale noe som er lettdrikkelig for nybegynnere, vil jeg anbefale for eksempel en vinho verde, som denne.

Skrevet
Denne var min nybegynner-vin. Spurte på polet etter en vin til folk som ikke er vant til å drikke vin :ler: Veldig søt og lett å drikke (men nå synes jeg den er skikkelig kvalm..).
Skrevet
Generelt synes jeg Liebfraumilch (og mange andre halvtørre tyske hvitviner) lukter kattepiss og smaker enda verre. Hvis jeg skal anbefale noe som er lettdrikkelig for nybegynnere, vil jeg anbefale for eksempel en vinho verde, som denne.

Helt enig. Begynn med en vinho verde - men styr for guds skyld unna Gatão!

Skrevet

Anbefaler Promenade som begynner-vin. 64 kroner på Polet og er ikke så kraftig i smaken som mange viner er.

Når det gjelder vin generelt, så syns jeg ikke at karakteristiske smaken vin har er noe særlig, men det er nå en gang det vin er og jeg fortsetter å drikke vinen min i håp om at jeg en gang skal like det.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Er det noen viner som smaker som cider (hvitvin)

Tja.. du har jo Martini Asti. En god sprudlevin - den tror jeg du vil like..

Mizty

Skrevet
Tusen takk for svar og forslag:) maaange forslag, og jeg drikker jo ikke akkurat så mye vin, så det kan ta sin tid hvis jeg skal prøve alle  :ler:

Er det noen viner som smaker som cider (hvitvin) og solbærsaft (rødvin)? Mener jeg har hørt noe sånt..

Cassandra er en veldig god vin, og har en fyldig solbærsmak. Den koster ca 85 kr for 750ml.

Selv synes et glass fyldig rødvin smaker digg til sjokolade!! ;)

Skrevet

Når man skal begynne å drikke vin er det gjerne greit å ikke være så forutinntatt. Vin kommer i mange forskjellige smaksvarianter, men har en distinkt smak uansett - det er et naturprodukt!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke syntes vin var helt det store de første gangene jeg tok meg et glass - nå er det noe av det beste jeg vet og en liten hobby.

Skrevet

Trenger du en søt vin er Blue Angel VELDIG søt.

Ellers så kan du jo prøve deg på Riesling Kabinett, tysk vin

Da jeg begynte å drikke vin holdt jeg meg først til de mest søte vinene. Nå derimot heller jeg mot litt surere viner.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i hvitvin, men Dream(s?) klarer jeg. Er en lysegul/frotet flaske.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Tja.. du har jo Martini Asti. En god sprudlevin - den tror jeg du vil like..

Mizty

Asti var vel det vi drakk mest av når vi begynte også *mimre* :ler:

Skrevet

Noe annet som er viktig å huske på er at en vin kan smake totalt forskjellig alene og til forskjellig mat. En vin kan være nesten vond alene, men helt nydelig sammen med rett mat.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg er veldig glad i San Valentin :) Den ligger i veska mi nå og skal utnyttes i kvald. Kan nesten drikkes som brus, men alt med måte. Mye bedre enn ølfylla, den gjør meg bare sint :D

(hvitvin forresten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...