Gå til innhold

Vasketråd

iss

Anbefalte innlegg

Når dere vasker babyklærne, vasker dere med sånn Neutral vaskemiddel og skyllemiddel? Den er jo uten parfyme..... Eller vasker dere med vanlig vaskemiddel? Hva med teppene/pleddene?

Jeg har vasket alt det lyse med Neutral. Men det lille brune jeg hadde vasket jeg sammen med noe annet, og tenkte meg ikke om og vasket med vanlig Omo. Lurer på om jeg bør vaske det på nytt..

Vasker dere dynen før bruk?

Vasker dere sengekanten før bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vaskes alt med Fairy non-bio. Altså ikke-biologisk vaskemiddel som er uten parfyme og godkjent av et eller annet babyforbund ;)

Det brukes på alt av babytøy (sengetøy, klær, osv.). Tørker også med spritkluter over alt av leker og andre ting han vil komme i kontakt med. Har også sterilisert smokkene :)

Og nå føler jeg meg litt bakterie-hysterisk :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blenda som er merket av Naaf (Norges astma- og allergiforbund) pulver, hvitt og til farget tøy. Neutral tøymykner.

Tror ammeinnleggene i ull skal vaskes med flytende middel, så må kjøpe noe der..

Vasket noe med Omo jeg, og i starten... og vasket det enda en gang med Blenda.. :ler: (hysterisk?)

Dynene er vasket, ja. (husk for all del den berømte tennisballen i trommelen! :legrine: ) Sengekanten er ikke vasket enda, men skal det, for det kan være kjemikalierester som en bør få vekk (som på alt annet av tøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da bør jeg få vasket dynene også da.. Hmm.. Men har ikke tørketrommel, noe spes jeg bør ta hensyn til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva dynene er lagd av da. Hva står det på lappen? Noen dyner må ristes rett etter vask også henges opp, noen bør du helst ikke riste så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i dun og en i kunstfiber, vet ikke hvem jeg skal bruke enda :ler: Får sjekke lappene i mårra tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det! Det er noen dyner som ikke skal vaskes og noen som bare skal skylles (finvask) så det er best å sjekke ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundynene jeg har (en til sprinkelseng og en til vogn) måtte i trommel etterpå, sa de. På skånsom temperatur. Den ene er fra Princess, den andre er en Turiform-dyne.

Kunstfiberdyner kan jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...