Gjest Taxi Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Jeg har pleid å farge håret mitt sjokoladebrunt. kjempefin farge synes jeg, men litt for mye rødt i den i forhold til hva jeg kler. Jeg kler kalde farger, eller farger som bare er litt varme uten for mye rødt. Så diskuterte det med frisøren min, og hun mente jeg burde farge det mørk blond nå. Hun mente det ville gjøre fargen kaldere ved å dempe det røde, og at det fortsatt ville være brunt pga sånn som håret mitt er farget fra før. Og dette høres jo ut som en plan synes jeg. Men så er jeg redd for at det skal bli en kjedelig farge og for mørk. Noen som har erfaring med å farge mørk blond over rødbrunt hår, eller bare har farga håret mørk blond noen gang og kan fortelle hvordan farge det blir?
skanky Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Jeg har gjort det et par ganger. Etter min erfaring skinner det røde gjennom uansett (men tror håret mitt holder ekstra godt på røde pigmenter eller noe!), og fargen blir alltid mørkere enn på pakken. Så jeg ville gått for en litt lysere nyanse enn den du vil ende opp med, med minst mulig rødt i - og det er vel nettopp det frisøren din har anbefalt deg Hvis du farger håret mørk blondt eller askeblondt over det sjokoladebrune uten å bleke eller noe først, vil jeg tippe at du ender opp med omtrent akkurat samme farge du har bare med mindre rødskjær i.
Gjest Taxi Skrevet 5. mai 2007 #4 Skrevet 5. mai 2007 hm ok, jeg er fortsatt litt i tvil... Nå står det mellom 5.0 lys brun, 6.0 mørk blond eller 7.0 mellomblond......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå