Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bruker dere opp sminken deres, eller går den i søpla før den tid? :-?

Tror jeg nesten aldri har tømt hverken en øyenskygge, rouge, pudder eller leppestift. Ender som regel med at den blir gammel, jeg blir møkkalei fargene eller at den går i gulvet og blir ødelagt. Det er vel egentlig bare maskara som blir brukt opp her i gården....

Hva med dere? Og når synes dere at sminke og kremer er gamle og bør kastes (av hygeniske årsaker)??

Er litt nyskjerrig jeg :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mister som regel sminken i gulvet før den er tom ( er litt klossete skjønner du, så jeg har knust min del av sminke dessverre :oops: )

Jeg bruker som regel opp kremer og maskara, øyenskygge kjøper jeg gjerne fler og fler og fler og fler av så jeg rekkr nok aldri å bruke opp en.... Det samme gjelder forsåvidt for rouge også...

Når sminke har stått lenge, så kaster jeg den, entn fordi den aldri blir brukt og jeg i mellomtiden har kjøpt flere produkter av den typen eller fordi jeg syntes den har stått for lenge og vet jeg ikke kommer til å bruke den av hygieniske årsaker......

Skrevet

Jeg har heller aldri brukt opp en eneste sminkeartikkel, bortsett fra mascara da. Sminke er vel egentlig gammel etter et år, men jeg kaster nesten aldri noe unntatt kremer. Har utrolig mange øyenskygger i alle mulige farger, disse er jo umulig å bruke opp. Jeg kan ikke akkurat gå rundt med grønn eller rød øyenskygge til daglig... Men jeg elsker sminke og har utrolig mye. Øyenskyggene og lebestiftene mine har holdt seg fint de. Må bare legge til at den sminken jeg bruker til daglig, litt mer nøytrale farger, byttes ut med jevne mellomrom.

Skrevet

bruker opp mascara, foundation, eyeliner, pudder og rouge. (med frekvens tilsvarende rekkefølge)

og jeg mener å huske at jeg gikk tom for en favorittøyenskygge sånn rundt midten av 90-tallet.

og så forbruker jeg en uhorvelig mengde leppepomader, også med farge, hvis du regner det som sminke.

men når det gjelder tørre øyenskygger, varer de jo i år etter år... som er en av grunnene til at jeg kan forsvare for meg selv å investere litt i dem...

Gjest Duchess
Skrevet

Foundation og pudder bruker jeg opp ja, men sjelden noe annet.

Kaster det når jeg går lei.

Skrevet

Jeg bruker opp foundation, og de siste årene har jeg brukt en øyenskygge (ikke pudder) fra Body Shop som alltid er blitt brukt til siste rest. Litt synd, for den har gått ut av produksjon nå :cry:

Skrevet

Hmmm... ja, jeg bruker det aller meste opp. Bortsett fra øyneskygger, kajaler, og neglelakk... kjøper så ofte nye, så jeg får liksom ikke tid til å bruke det opp :P

Gjest sexysadie
Skrevet

Mascaraen så, en del øyenskygge må jeg hive.

Skrevet

Bruker kun opp pudderet mitt. Alt annet går i søppla før det er tomt.

Gjest Zalomine
Skrevet

Har til dags dato brukt opp et par lebestifter, av alle ting. Der stopper det. Nei, jeg har brukt opp en maskara også. en del øyenskygger har gått i gulvet (jeg er litt klumsete, og uten briller, med samsynsfeil, så hender det at jeg kommer borti ting så masse raser ned ja...)

Kaste ting fordi jeg ikke ville bruke dem av hygiensike årsaker... ja det hender med en og annen krem (i alle fall en som står på badet nå som skal kastes ja. Rett og slett fordi den forandret konsistens (logget var dessverre ikke helt på heller) og da bruker jeg den ikke mer. Men det meste av det jeg ikke lengre bruker, det kaster jeg ikke, men jeg putter det en eller annen plass langt bort, der jeg ikke ser det til daglig, men kan lete det frem om ønskelig. Så ligger det vel der til en storopprydding, ved flytting somregel....

Så mitt svar er vel, jeg kaster ikke, jeg bruker ikke opp. jeg bare gjemmer?

Skrevet

Er nok litt som Fredagsbarn, jeg bare gjemmer gammel sminke :D Har uante mengder gammel dritt liggende i en eller annen fæl gammel toalettmappe. Hvorfor sparerer jeg på dette? Ikke peiling :o

Får aldri brukt opp annet enn mascara. Alt blir gammelt før jeg får brukt det opp nemlig. Ikke veldig økonomisk, men men.

Skrevet

Jeg bruker som regel opp ting etterhvert jeg da... særlig make-up-krem og mascara, men også øyenskygge og rouge. Er ikke så veldig utfrika når det gjelder sminke, så jeg har holdt meg til de samme fargene i flere år. Brun skygge i to nyanser, svart mascara, brun kajal, svart eyeliner (flytende), rødlig/brun rouge..

Men så har jeg noen krukker og tuber og bokser som ikke brukes også da.. bomkjøp og ting til festlige anledninger.

Går alltid tilbak til merker/produkter jeg har brukt lenge og som jeg er fornøyd med.

Gjest Zalomine
Skrevet

Lea, jeg holder meg også til mye de samme fargene, derfor ikke så mye å kaste, men nåe jeg har hatt en øyenskygge i et par år, og det enda ikke er brukt 1/5 av den engang (og dette er et "billigmerke", til tross for at mange hevder disse forsvinner før de rekker åpne den nesten) så vil jo det si at jeg kan fortsete å bruke den i 8-10 år til da? Innen den tid har jeg garantert mistet den i gulvet, eller funnet ut at jeg fortjener en ny?

Skrevet

:D Jeg har også en øyenskygge som har vart i et par år nå.. begynner å se bunnen i den nå. Spennende... Lurer på om den noengang vil bli tom?

Jeg har tidligere kjøpt et dyrt merke i øyenskygge, men den gikk jo i stykker etter å ha flat ned.. den billige jeg har nå har falt ned massevis av ganger og det er ikke en sprekk i boksen en gang. Skyggen er også like hel.

Ettersom jeg ikke bruker så mye smike, så kjøper jeg heller ikke dyre merker.. det synes ikke likevel. Er fornøyd med L'oreal og Max Factor jeg.

Skrevet

Har akkurat hatt "vårrengjøring" i baderomsskapet, og da var det en del gamle øyeskygger og kremer som så sitt siste lys. Bruker som regel opp maskaren; kastet den tomme Kanebo 38 maskasaren min idag, og skal begynne på en ny imorgen. Foundation o.l. blir ofte ikke oppbrukt da jeg kjøper nye produkter underveis, også blir de "gamle" glemt... Ja, ja. :-)

Skrevet

Jeg bruker nesten aldri opp sminke fordi jeg blir lei av den, i tillegg har jeg også en hel toalettmappe med massevis av gammel sminke i en eller annen pappeske.. :oops:

Skrevet

Klarer aldri å bruke opp sminken min. Men jeg sminker meg ikke så mye heller. Men hvor lenge kan man ha en øyenskygge eller pudder da? Før den er ubrukelig mener jeg? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...