Gjest Kermit Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Jeg tror ikke jeg har spesielt grønne fingre. Jeg klarer nemlig ikke å få selja til å spire, noe som visstnok er umulig i følge enkelte kompiser. Jeg har tatt kvister med skudd av et tre, satt dem ned og forsøkt å få dem til å slå rot på plenen(fin jord, godt drenert), men de dauer bare. Hva gjør jeg feil? Bør jeg sette kvistene i vann og få dem til å slå rot før jeg setter dem i jord?
dittin Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 ja, endten sett dem i vann til de slår rot, eller så kan du "spa" opp en liten "avlegger" å plant den! men var jeg deg ville jeg ikke hatt selje på plenen, den sprer seg over alt og er vanskelig å holde "styr på"
Leo Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Jeg ville også ha droppet idèen om selje på plenen! Den sprer seg og før du aner ordet av det, har du et vilniss uten like. Er det gåsunger du er ute etter, så kjøp en hengeselje. De er litt "tammere", blir ikke voldsomt store og får flotte gåsunder om våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå