Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg ang solkrem?

Vet jo at spf (UVB) granden avgjør hvor lenge du kan være i solen uten å bli solbrent.

Men vet noen om UVA virker på samme måte?

ALSÅ BLIR DU MINDRE RYNKETE AV Å BRUKE spf .15 ENN spf 4....

Tåler godt solen ,bruker somregel 15 tilå begynne med ,og så nedover til 4 ,men vet jeg godt kunne brukt 4 hele tiden (blir ikke brent)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir i alle fall mindre rynkete av å unngå å bli solbrent og unngå sjokk-soling :)

Skrevet

Ja ,jeg vet det . :)

Men når du ikke blir solbrent ,er det samme hva slags SPF du bruker da?

For det er jo UVA som beskytter mot aldring.Måles det i samme grad. :forvirret:

Gjest Deception
Skrevet

UVA-beskyttelse måles ikke i SPF, men en krem med høy spf har også ofte høyere UVA-beskyttelse. Les på pakningen hvor høy UVA-beskyttelse solkremen gir, det angis ofte i antall stjerner, hvor fire er best, evt. PPA (tror jeg).

Jeg har selv en hudtype som sjelden blir brent, og raskt brun, men jeg bruker allikevel HØY beskyttelse. Nå har jeg akkurat vært to uker i Hellas, og er blitt temmelig brun selv med spf30 selv om det ikke var målet i seg selv. Hvorfor gamble med lave faktorer når du allikevel får farge? I Australia selger de ikke solkremer med lav faktor lenger pga. den eksplosjonsartede økningen i hudkreft forårsaket av uvettig soling. Det er mye skumlere enn en rynke her og der.

Skrevet

I det nye makeup og hår bladet står det at SPF30 blokkerer ute 97 prosent av de skadelige strålene og at dette er den maksimale beskyttelsen en kan få av solkrem.

Det står også videre at en anbefaler å bruke ca en teskje med solkrem til ansiktet, og 30ml/gram til hele kroppen.

Jeg har en spf 8 og på den står det meget god UVA beskyttelse

Skrevet

hør her: bruker du solfaktor 4, må du smøre deg igjen om 40 min, bruker du spf 20 må du smøre deg igjen om 200min . du ganger faktoren med 10 og legger til minutter. solkremene er mer aktive hvis du kjøper en med gode ingedienser, antirynke og med mye fukt.

fra hudpleier

Skrevet

UVA_ A står of aging... så hvis du ikke vil se skrukkete ut og øke faren for hudkreft smør deg med øy faktor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...