kvinne_ Skrevet 1. mai 2007 #1 Skrevet 1. mai 2007 Jeg har blandingshud, dvs tørr hud med urenheter. Ofte når jeg går og spør etter produkter hos hudpleier/parfymeri fokuserer de veldig på at jeg har urenheter, så de anbefaler en krem til ung blandingshud. Dette gir altfor lite fukt til min hud. Har siste tiden brukt decleor hydra poluttion som er beregnet til vanlig hud. Men synes også denne gir for lite fukt også, på nesa har jeg nå et veldig tørt område. Derfor lurer jeg på hva slags krem jeg bør kjøpe: krem beregnet til sensitiv hud? Eller vil dere anbefale at jeg kjøper ansiktsessens og supplerer den kremen jeg allerede har? Eller bør jeg bruke en nattkrem som pleier huden mer om natten? Er i utgangpunktet fornlyd med decleor sin krem siden den trekke fint inn i huden osv, men at den gir litt for lite fukt... Noen råd og tips?
Gjest Deception Skrevet 1. mai 2007 #2 Skrevet 1. mai 2007 Jeg antar du mener Hydra Floral, i krukke? Det hadde kanskje vært lurt å prøve med en aromessence under i første omgang, gjerne Neroli, som gir mye fukt. Kremer for sensitiv hud er beregnet for nettopp dét, og gir ikke mer fukt/fett enn andre kremer. Decleor har også en serie for tørr hud, Nutri-délice, men denne serien nytter lite hvis huden din mangler fuktighet, for den tilfører først og fremst fett. En annen ting du kan vurdere, er å bruke jojobaolje om natten. Jojobaolje balanserer huden, og er bra for alle hudtyper, men spesielt for hud som lett får kviser/sorte prikker. Fås på apotek og/eller helsekost, til en overkommelig penge.
Kitsune Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Jeg bruker den og er veldig fornøyd. MEN jeg bruker Decleor sin neroli-olje under, både morgen og kveld. Etter at jeg byttet fra Dermalogica og Kanebo til Decleor og bareMinerals har jeg fått huden min tilbake. Ingen flere urenheter, ingen flere "knotter" i panna og på kinnene, og neserota og haka holder på å bli helt fin! (ser ut til å ta litt lengre tid..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå