Gå til innhold

Kjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var det endelige avgjørende som gjorde at du valgte den kjolen du har?

Har begynt å prøve kjoler nå men er veldig i tvil på hva jeg skal velge. Har prøvd flere ulike stiler som Unity Bride, standard stroppløs med drapering i livet fra Ginnis og litt mer rocka kjoler fra Rembo styling.

Jeg har egentlig 3 alternativer, men klarer absolutt ikke bestemme meg for hva:

1. "Skikkelig" brudekjole a la denne eller denne

2. Litt røffere kjole a la Rembo styling. De jeg har prøvd har vært 2-delt og farget, dermed gjør dette gjenbruk lettere.

3. bunad: Jeg har ikke det fra før. Ønsker meg bunad, vil ha det før eller senere, men er usikker på om jeg har lyst til å gå opp kirkegulvet i det. Det kan jo også bli litt varmt.

Altså er det flere aspekter å vurdere: pris, potensielt gjenbruk, forvengelighet, praktiske hensyn etc.

Hva veide tyngst hos deg? Legg gjerne ved link til kjolen du har valgt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si. Jeg så kjolen ganske raskt da jeg kom inn i butikken, og så med en gang at det er en farge som kler meg og jeg likte stoffet og designet. Da den i tillegg passet meg perfekt var det egentlig ingen tvil om at dette var kjolen jeg ville ha. Det er ingen typisk brudekjole da. Jeg prøvde ellers mange andre kjoler, men det var i grunnen ingen som kom i nærheten av følelsen jeg fikk av og hvor bra jeg syntes jeg så ut i den kjolen jeg til slutt endte opp med.

Skrevet

jeg bare fant den..etter å ha vært i 2 andre butikker og hatt på en del andre kjoler så viste jeg det før jeg hadde tatt den på..den var bare helt meg :) både fårge,snitt og design..

Skrevet

Jeg visste på forhånd at jeg ville ha en ganske enkel kjole, med tynne stropper og litt slep.

Kjolen min var den 3 jeg prøvde.. Falt for den med en gang :) Den var i samme stilen som jeg hadde tenkt meg ut..: enkel (men ikke kjedelig), perlemønster på brystet, tynne stropper og slep.

Viktige kriterier for mitt valg av kjole:

* At den sitter fint på, gir meg fin figur

* Prisen måtte ikke være for høy

* Helst at det gikk an å leie den

* stilren enkel kjole

Skrevet (endret)

Når jeg fant den på nett bare visste jeg at det var den jeg ville ha. Jeg hadde sett på MS kjoler i evihgeter (sammen m andre) og visste at hennes snitt var noe jeg likte....draperinger som lager smalt liv- snøring i ryggen osv. Jeg klarer ikke si hva det var jeg likte ved kjolen min - men jeg visste at jeg ikke kom til å finne noen andre etterpå...og det gjorde jeg ikke heller...... Noen sier at alle MS kjoler er like...jeg syns ikke den likner på noen av de andre (selv om snittet heltklart er det samme.)

At den så ganske grusom ut på modellen (fordi hun hadde et sykt stort underskjørt gjorde heller ikke at jeg mistet lysten :ler: )

Her er jeg i kjolen min på bryllupsdagen:

Dette viser detaljene ganske godt

Her er hele kjolen

Sorry lit kjipe bilder. Vanskelig å finne noe som viser alt sammen godt....

Endret av *Emma*
Skrevet

Jeg hadde klare kriterier før jg dro ut for å finne kjolen, og disse va:

¤todelt

¤enkel

¤ikke stroppeløs

¤fortrinnsvis snøring i ryggen

¤pris

¤gjenbruksverdi

Endte opp med den første jeg prøvde men vil gjøre en liten forandring.

Kjolen

Endringen vil være å fjerne skulderstroppene slik at det blir kun halterneck. Jeg fikk dermed oppfylt alle mine kriterier til under 7000,-. Kommer til å farge skjørtet.

Skrevet

Mine kriterier var at det skulle være en hvit/lys brudekjole, rett og slett fordi jeg alltid har drømt om det og ville benytte denne ene andledningen til å være prinsesse. Jeg har bunad, og bunad hadde passet veldig fint inn i resten av bryllupet (gammel gård osv), men jeg hadde bare ikke lyst til å bruke den akkurat denne dagen, har brukt den så mye før.

Jeg skulle ha et enkelt bryllup (trodde jeg den gang, siden ballet det på seg...) så jeg ville ha en nokså enkel kjole, uten slep. Lokalet vi giftet oss i (ikke kirke) var litt lite og trangt, så en kjempekjole med langt slep og enda lenger slør hadde blitt veldig... stort og prangende. Og så visste jeg at jeg ikke kler strapless, så jeg ville ha stropper. Så det ble en elfenbensfarget kjole, med spaghettistropper, uten slep. Og så ble det plutselig et kort slør også, det var ikke helt planlagt, men plutselig satt det der :) I ettertid er jeg veldig glad for at jeg valgte en kjole uten slep og et kort slør, for det var veldig enkelt å bevege seg rundt. Trengte ikke løfte opp, pakke sammen og slepe rundt på masse stoff bare for å hente litt kaffe. Klarte meg på toalettet selv også, det var jo praktisk.

Jeg vurderte om jeg skulle kjøpe eller leie. Kjolen jeg valgte, kunne jeg begge deler (Kjøpepris 10 000,-, leiepris 6500,-). Jeg valgte å leie, fordi jeg ikke så noe poeng i å ha en brudekjole hengende i skapet til evig tid, og sjansen for å få solgt den er relativt liten, og sannsynligvis hadde det ikke lønt seg å kjøpe+selge ifht. å leie. Gjenbruk vurderte jeg ikke, da jeg ønsket en "skikkelig" brudekjole som jo ikke er så lett å bruke om igjen uten at det ser for rart ut.

Skrevet

Det aller viktigste for meg var at den hadde et pent snitt som ga meg fin figur. Jeg ville dessuten ha den relativ enkel uten slep. Pris var ikke så viktig, men endte på en rimelig kjole likevel. Gjenbruk hadde ingenting å si, da jeg ville ha en brudekjole. Jeg får evt prøve å selge den istedet.

Men det avgjørende var at det var den jeg følte meg finest i rett og slett!

Gjest lillelou
Skrevet

* at den skulle være "meg" ,flattere meg på alle vis og få det til å se ut som meg i en fin kjole og ikke en fin kjole med meg inni.

* at den ikke skulle være altfor dyr

* at den skulle passe til typen selskap vi skal ha- vi blir 18 stk, så en gedigen en med masse underskjørt var uaktuelt

* at den ikke skulle se ut som tusen kjoler jeg hadde sett før

Skrevet (endret)

Jeg så kjolen min i butikkvinduet på Brudesenteret i Drammen, og klarte ikke å få den ut av hodet. Så jeg tok med meg noen venninner og prøvde den, og da var det gjort. Det var bare den andre kjolen jeg prøvde, men bare måtte ha den. Den var mye dyrere enn jeg hadde budsjettert med (kostet 14 900,-), men de på Brudesenteret var greie og lot meg betale det i avdrag, så det gikk fint allikevel :)

Det som gjorde at det ble den kjolen, var at den har lange "Ringenes Herre"-aktige ermer, vakre detaljer og at den har langt slep, noe jeg alltid har drømt om. Den er bare veldig meg.

Pluss at det var mye chiffon i kjolen, og jeg elsker chiffon! Det er en drøm å bevege seg i.

Endret av Branna
Skrevet

Mine kriterier:

1. Jeg må kunne bevege meg i den. Prøvde en med slep, og synes det var vanskelig å bevege seg. Da jeg spurte damen i butikken hvordan produsenten hadde sett for seg at man skulle bevege seg i kjolen fikk jeg til svar at jeg ikke skulle gå, men sveve på bryllupsdagen min :ler:

2. Ikke kritthvit (fordi jeg ikke kler det)

3. Den skal fremheve det jeg er fornøyd med ved kroppen min, og få meg til å føle meg både fin og komfortabel.

Prøvde et par kjoler, og endte opp med å få den sydd hos syerske. Da blir den akkurat slik jeg vil ha den, både designet og stoffet.

Skrevet

Jeg var ganske fast bestemt på at jeg skulle ha stroppeløs og med slep. Den måtte også gå ganske rett over oppe. Fant den i butikknr 3. Prøvde kun denne kjolen i den butikken, for jeg falt for den med en gang jeg tok den på. Den var ikke så dyr, og det var med på å gjøre at jeg valgte denne.

I etterkant (jeg er ikke gift enda) så har jeg kanskje angret meg litt, fordi jeg har sett en som ikke er så standard som den jeg har, men den er altfor dyr så jeg kunne nok aldri kjøpt den uansett.

Skrevet (endret)

...

Endret av jente 79
Skrevet

Jeg hadde egentlig ganske bestemte meninger om hvordan kjolen min skulle se ut før jeg begynte å prøve. Men så fant jeg den liksom aldri, og holdt nesten på å ende opp med en annen.

Ved en tilfeldighet prøvde jeg den jeg endte opp med (selv om jeg egentlig synes den var litt kjedelig..) og når jeg fikk den på var det ingen tvil om at det var "den rette"! Den satt helt perfekt, fremhevet alt det bra og skjulte det dårlige, og i tillegg var den bare helt meg.

Jeg har funnet den rette mannen, og nå kjolen.. ;)

Gjest Rosin
Skrevet

Dette var viktig for meg dag jeg letet og endte på en kjole:

- at den ikke hadde vidt skjørt

- at den ikke viste for mye hud, helst langermet

- at den hadde pent snitt

- at jeg likte tekstilene i kjolen

- at den hadde enkle detaljer

Etter mye leting fant jeg en kjole som jeg var veldig fornøyd med og som passer min stil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...