Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #1 Del Skrevet 5. mars 2003 Hva er normalt å betale for oppsetting av hår til brud/forlover..? Er dette noe som varierer mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 5. mars 2003 #2 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg har avtalt pris med frisør, som inkluderer brudepynting, sminke og prøvetime. Jeg har ganske kort hår, og skal ha slør og tiara. For dette betaler jeg kr 1215,-. Jeg har ikke undersøkt andre steder, da dette er frisøren jeg har brukt i mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 5. mars 2003 #3 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg skal betale opp imot 2000 for hår og sminke inkludert prøvetime. Jeg har kjempelangt hår, skal ha slør og gifter meg midt i juli. Det rimeligste alternativet jeg har funnet er 650 kr pr klokketime (og du må regne med ihvertfall to timer, siden de nok tar seg betalt pr påbegynte time) for hår og 600 for make-up ( i et parfymeri). Så jeg fant ut at å ta pakken i et profesjonelt studio ikke ble noe særlig dyrere, men med sikkerhet kjempebra! Kan også nevne at det dyreste tilbudet jeg har fått var 4500 kroner(!!), og det inkluderte en såkalt askepottbehandling hos hudpleier og manikyr. Alle disse tilbudene er fra Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #4 Del Skrevet 5. mars 2003 Glemte å si at jeg (som startet denne tråden) hra fått tilbud på 650 per klokketime, og at jeg da ikke betaler noe for prøvetimen. Sminken skal en venninne (proff) legge! Takknemlig for flre innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. H Skrevet 5. mars 2003 #5 Del Skrevet 5. mars 2003 jeg betalte 3000,- for oppsett til meg og min forlover da jeg giftet meg i fjor. Jeg hadde halvlangt hår, hun langt. Dette inkluderte også sminke (og champagne og jordbær :-) ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 5. mars 2003 #6 Del Skrevet 5. mars 2003 Glemte å si at grunnprisen hos frisøren min er kr 500,- per time, og at de regnet å bruke 2 timer på selve pyntinga og sminkinga. Jeg ankommer frisøren 3,5 timer før vielsen, og har etter to timer i stolen en time til å kle på meg og en halvtime til å komme meg til kirka. Ergo skal jeg være hos frisøren i tre timer tilsammen :-) Synes ikke kr 1215,- er så mye for dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Princess Skrevet 5. mars 2003 #7 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg skal ikke betale noen ting jeg, da min godeste søster er frisør og sminkør :D Men jeg vet at prisene varierer veldig, som noen nevnte før; at man kan få "full pakke" og noen betaler gladelig rundt 2000-3000kr for å se bra ut på den store dagen. 5-600kr for hver påbegynte time er også vanlig, men det varierer om prøvetime er inkludert. Husk å spørre om det!! Hvis jeg ikke hadde vært så heldig som jeg er, så hadde jeg kommet til å ringe rundt for å høre om priser til jeg fant den mest passende og overkommelige prisen for meg...og med minimum 1 prøvetime. Jo mere de øver jo mindre tid bruker frisøren på bryllupsdagen. Et annet tips er å ikke nevne noe om at du skal være brud, bare bestille en prøvetime og en håroppsettingstime - da blir nok prisen mye lavere! (Dette gjelder selvfølgelig hvis du IKKE har tenkt å kle deg om til brud i salongen..) Sminking kommer i tillegg om du trenger det....si at du skal på fest, og få noen andre til å feste sløret og kle deg om når du er ferdig hos frisøren Dette tipset fikk jeg på en annen bryllupsdebatt. Håper du finner en flink frisør :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 5. mars 2003 #8 Del Skrevet 5. mars 2003 Når jeg jobbet tok vi 950 kr pr 30min for brud/oppsetning. Brukte ofte 45 - 90min på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 5. mars 2003 #9 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg betalte 1500 for prøvetime, sminke og ordning av hår for meg og forloveren min. Men jeg tror jeg fikk det ganske billig, fordi frisøren var skyld i at jeg kom ca 15 min for sent i kirken...! Så beregn GOD tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mars 2003 #10 Del Skrevet 5. mars 2003 Bestilte time idag jeg. Betaler for vanlig frisørtime på prøvetimen. Videre tar de 290 kroner pr halvtime og 230 kroner for make up. Det tar ca en halv time sa hun jeg prata med. Jeg skal ha mitt lange hår løst, og skal bare ha tiara, men har likevel regna med to timer. Synes ikke det er noen dyr pris jeg - selv om det er dyrest her hvor jeg bor.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnitaS.E Skrevet 5. mars 2003 #11 Del Skrevet 5. mars 2003 Hei :D For å sette opp håret på meg og brudepiken, og sminke meg betalte jeg kr. 2000,-. Det var inkludert prøvetimen. Vi var 3,5 timer hos frisøren. Frisøren utvidet til og med åpningstiden slik at vi kunne dra derfra og direkte til kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mars 2003 #12 Del Skrevet 5. mars 2003 For å nevne det. Skal ha tre brudepiker og to forlovere.....de ordner håret sitt selv, så jeg slipper å koste dette. Etter deres eget ønske..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 6. mars 2003 #13 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg betalte ca 1500 kroner for oppsetting av mitt hår. Da var prøvetimen gratis (og hun brukte lang tid på den), så jeg synes prisen var grei. Jeg har kort hår, men hadde både tiara og slør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scorpion73 Skrevet 6. mars 2003 #14 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg betale 1350, ink sminke, og prøve time. Å jeg brukte ca 4,5 timer selve dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå