CheapChampagne Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Har en Bosch vaskemaskin som nekter å tømme seg for vann eller sentrifugere. Noen som har noen tips og triks å komme med? Finner nemlig ikke bruksanvisningen
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Hva med å sjekke om filteret er fullt av støv og lo? Det finner du (som regel) bak en luke foran på maskinen.
Gjest Hilde K S Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Pumpen, vennen min. Koster ca 1500,- å reparere.
CheapChampagne Skrevet 30. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2007 Har åpnet en luke nederst, foran på vaskemaskinen. Eneste jeg ser nå er en sort slange og en rund ting som er skrudd fast. Er den runde tingen filteret?? Skal jeg skru det løst??
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 På min vaskemaskin skal denne greia som kan skrus, skrus opp og tas ut. Dingsen man tar ut er filteret (og der henger det ofte rusk og rask som man må fjerne.) Men på min er ikke denne skrudd fast med skruer, den kan vris rundt av seg selv. Det pleier å renne ut en del vann når jeg skrur den opp, så det er kjekt å ha en bolle eller lignende under når man skrur opp. Må bare si at jeg ikke er en ekspert på området, så alt du gjør, gjør du på egen risiko. Feilen kan jo også være noe helt annet.
Gjest bada Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Feilen kan jo også være noe helt annet. ← Det kan være at avløpsslangen ikke har ordentlig bue på toppen. Hvis den ikke har det vil vannet renne tilbake i maskinen.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Det kan være at avløpsslangen ikke har ordentlig bue på toppen. Hvis den ikke har det vil vannet renne tilbake i maskinen. ← Ja! Det var et lurt tips. Sjekk det først!
CheapChampagne Skrevet 30. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2007 Ja! Det var et lurt tips. Sjekk det først! ← alt ser bra ut med slangene, så tviler på at det er det.. Er filteret lite og rundt? Sånn på størrelse med en tennisball i diameter?
CheapChampagne Skrevet 30. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2007 Åpna den luka nå (var visst ikke skruer alikevel-de bare satt på siden, så det var bare å skru rundt) Når jeg åpna så kom det ut en hårnål som hadde krølla seg skikkelig-kanskje det er den som er synderen? Uansett, så ikke noe filter? Tenker på sånn filter med masse små hull som ikke store partikler kan komme igjennom, her var det bare en trekanta plastikk-"sylinder"? Eller var det noe mer jeg skulle ha dratt ut??
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. april 2007 #11 Skrevet 30. april 2007 Nei, på min vaskemaskin er det ikke noe mer enn det du har tatt ut nå i hvert fall. Selve den sylindersaken er på min hullete, og derfor fester det seg ting der. Kom det vann ut og slikt? Du får prøve å sette på sentrifugering nå. Krysser fingrene.
CheapChampagne Skrevet 30. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2007 KOm ut masse vann ja! Skal prøve å sentrifugere nå. Får håpe det går.. Tusen takk for hjelpa iallefall
CheapChampagne Skrevet 30. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2007 (endret) Den sentrifugerer som bare det nå til sykkellås Endret 30. april 2007 av CheapChampagne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå