Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, hvordan i alle dager tør man å få barn?? Hvordan vet man at NÅ er tiden inne, denne mannen er den rette - også om 10 år, og jeg er klar nå?

Her er meg: fast forhold (vært sammen i 6 mnd), fast, trygg jobb med god lønn, bikkje, 27 år. Til sammen har vi 2 biler hvorav 1 stasjonsvogn, 1 hus og 2 leiligheter. Han er klar. han vil ha barn. jeg er skrekkslagen. hehe....

ok, det jeg er sikker på, det er at vi må nok være sammen litt lenger først.... men det jeg tror er at jeg aldri vil bli sikker på at vi er sammen også om 10 år. nemlig fordi jeg ikke tror jeg har evnen til å føle sånt... har i hvert fall ikke gjort det til nå med verken han eller ekser. Min store skrekk er å være i et forhold uten kjærlighet eller å bli alenemor og utsette ungen for skilsmisse. og i tillegg alt som medfølger av forpliktelser og offer når det gjelder det å faktisk få en unge.

Kjæresten spør om jeg ikke kanskje kan slutte på prevensjon til høsten kanskje så kan vi bare se... da vil vi ha vært sammen i 1 år. Jeg skal tenke på det, vurdere, når den tid kommer. men jeg vet ikke om jeg tør:o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg er 29, og har vært sammen med samboeren min i 6 år. Allikevel er jeg ikke klar for å få barn. Heldigvis føler han det samme. Men jeg tror ikke vi er unormale, verken du eller jeg - jeg kjenner mange jenter rundt 30 som ikke er klar for barn, som ikke tør eller vil ha barn.

Skrevet

Man har aldri noen garanti for at forholdet vil vare, det kan jo til og med hende at partneren går bort. Så hvis man selv ønsker barn bør man også vurdere om man er forberedt på å ta seg av barnet/ barna alene.

Men verdien av å gi barna en engasjert og god pappa er noe som blir mer og mer tydelig for meg ettersom årene går ihvertfall. Det har alt å si (priser meg lykkelig for at det ikke ble barn med x). Men hva slags pappa han blir er heller ingenting man vet med 100% sikkerhet på forhånd. Det er kanskje noe man må legge opp til og jobbe litt for selv også.

Det er skummelt å få barn! Men hvis det føles veldig skummelt er man kanskje ikke helt klar for oppgaven, av en eller annen grunn? Feil tidspunkt, feil mann, feil dame forsåvidt? Ikke alle kvinner ønsker å bli mamma heller. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...