mamma_mia Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Hva synes dere om folk som får barn etter kort tid sammen, da gjerne planlagt? Er det naivt, ikke gjennomtenkt? Ble selv gravid etter vi hadde vært sammen i bare 16 mnd (planlagt), barnet vårt ble født etter nøyaktig 2 år sammen.. (før termin). Begge var 24. Når jeg tenker tilbake synes jeg kanskje det var litt naivt av oss å tenke på barn så fort, men det har jo heldigvis gått bra da. Selv om det også har vært utfordrende selvsagt... Men ting har gått bra, og til sommeren gifter vi oss! Men hadde nok ikke anbefalt å bli prøvere så raskt til andre, ta dere tid til dere selv først
mamma_mia Skrevet 30. april 2007 Forfatter #2 Skrevet 30. april 2007 Har en venninne som sluttet på p-piller for å prøve å bli gravid bare 3 mnd etter hun traff typen sin Tror det er lett å bli litt naiv når en er veldig forelska.....
Helen Skrevet 30. april 2007 #3 Skrevet 30. april 2007 Jeg og min kjære bestemte oss for å prøve å få barn sammen etter at vi hadde vært sammen i underkant av ett år. Det klaffet med en gang så vi hadde ikke vært sammen mer enn 1 år og 9 mnd da vi fikk vår felles sønn. Vi hadde begge barn fra før så vi syntes det var greit at det ikke ble alfor stor aldersforskjell. Nå har vi vært sammen i 8,5 år og gift i 5,5 år, jeg angrer ikke på at vi fikk barn tidlig forholdet for vi har det helt supert selv om vi har mine, dine og våre barn
Tusenfryd Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Jeg tror nok mange kan vinne på å tenke seg om både en og to og tre ganger.
Gjest vsn Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Det synes jeg ikke gjør noe. Man er jo aldri garantert at forholdet vil vare uansett.
Gjest =tentacle= Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Har en venninne som sluttet på p-piller for å prøve å bli gravid bare 3 mnd etter hun traff typen sin Tror det er lett å bli litt naiv når en er veldig forelska..... ← Det høres lite ut. For barnets del, kunne de kanskje med fordel latt forholdet utvikle seg en stund til uten barn.
Gjest =tentacle= Skrevet 30. april 2007 #7 Skrevet 30. april 2007 Det synes jeg ikke gjør noe. Man er jo aldri garantert at forholdet vil vare uansett. ← Hadde du barn med tre eller to fedre?
Gjest =tentacle= Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Jeg synes imidlertid alle mødre, hvorvidt de er tre måneder eller tre år inn i et forhold, bør tenke på om de orker å ta ansvaret for et barn alene. ← Jeg synes heller vi bør tenke på sjansen for at vi kommer til å frata barn og far den daglige kontakten med hverandre hvis ikke vi mødre trives i forholdet etterhvert. Evt om vi er villige til å la barnet være hos far eller gjøre det som skal til for å ha et godt samarbeid ved brudd.
reiseglad Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 Hva synes dere om folk som får barn etter kort tid sammen, da gjerne planlagt? Er det naivt, ikke gjennomtenkt? Ble selv gravid etter vi hadde vært sammen i bare 16 mnd (planlagt), barnet vårt ble født etter nøyaktig 2 år sammen.. (før termin). Begge var 24. Når jeg tenker tilbake synes jeg kanskje det var litt naivt av oss å tenke på barn så fort, men det har jo heldigvis gått bra da. Selv om det også har vært utfordrende selvsagt... Men ting har gått bra, og til sommeren gifter vi oss! Men hadde nok ikke anbefalt å bli prøvere så raskt til andre, ta dere tid til dere selv først ← Vi fikk vårt første barn 15 mnd. etter at vi ble et par, giftet oss et halvt år etter at førstemann ble født, og har nå vært gift i 13 år. Man vet aldri hva morgendagen bringer uansett.
Gjest vsn Skrevet 30. april 2007 #10 Skrevet 30. april 2007 Hadde du barn med tre eller to fedre? ← 3 fedre. Men det har ikke noe med saken her å gjøre.
Gjest vsn Skrevet 30. april 2007 #11 Skrevet 30. april 2007 Jeg synes heller vi bør tenke på sjansen for at vi kommer til å frata barn og far den daglige kontakten med hverandre hvis ikke vi mødre trives i forholdet etterhvert. Evt om vi er villige til å la barnet være hos far eller gjøre det som skal til for å ha et godt samarbeid ved brudd. ← Nåvel. Det er ikke bare kvinner som bryter ut av forhold.
Gjest =tentacle= Skrevet 30. april 2007 #12 Skrevet 30. april 2007 Nåvel. Det er ikke bare kvinner som bryter ut av forhold. ← Selvsagt ikke, men jeg mener at det er mest ansvarlig å ikke bare tenke på om en selv er klar til å få barn, men også legge vekt på at barnet skal ha størst mulig sjanse for å få vokse opp med begge foreldrene. Da er det best å se at man greier å være sammen en stund før man lager baby.
IsaCathrine Skrevet 30. april 2007 #13 Skrevet 30. april 2007 Litt naivt kanskje. Ei jeg veit om var sammen med en fyr i 3 år, så fant hun ut at det ikke funket mellom dem, fikk seg ny type, og ble planlagt gravid etter få måender. Det syns jeg blir litt dumt. Man burde ha levd sammen en stund for å se om det funker. Ikke bare 1-2 måneder hvor man uansett er stormforelsket. Man vet jo aldri om forholdet holder eller ikke uansett, men, ett par år sammen først syns jeg man burde ta seg råd til. Det er tross alt ett barn inn i bildet om man skiller seg igjen.
Kykkelikokos Skrevet 30. april 2007 #14 Skrevet 30. april 2007 Man bør vente til den verste forelskelsen har lagt seg, og til man har bodd sammen en stund. Man bør også ha hatt en del samtaler om forventninger på forhånd. Jeg synes det er naivt og lite gjennomtenkt å få barn etter kort tid sammen. MEN jeg synes ikke det er så veldig kort tid å vente til man har vært sammen et år med å prøve. 3 måneder, det er f.esk for tidlig.
Frida Frosk Skrevet 30. april 2007 #15 Skrevet 30. april 2007 Enig i at man aldri har noen garanti for at et forhold vil vare uansett hvor lenge man er sammen før man setter barn til verden, men for barnets skyld så synes jeg man burde gi forholdet et par år før man tar en så stor avgjørelse. Da har man forhåpentligvis blitt kjent med hverandres gode og dårlige sider, og den verste forelskelsen har gitt seg slik at man kan ta et mer veloverveid valg.
kvinne_ Skrevet 1. mai 2007 #16 Skrevet 1. mai 2007 Ja, det synes jeg er litt naivt. Men samtidig kommer det jo litt an på hvor gamle man er når man treffes. For det første vet man ofte mer hvem man selv er og hva man er ute etter når man er litt eldre når man treffes. For det andre er det jo den kjente biologiske klokken til kvinnen som tikker. Hvis man er 35 når man treffes kan man ikke være sammen i så mange år før man begynner med prøvinga hvis man virkelig ønsker barn.
Gjest Luci Skrevet 1. mai 2007 #17 Skrevet 1. mai 2007 Veldig naivt. Skjønner ikke helt hvorfor man skal være så rask ute, er jo godt å bare nyte friheten sammen i noen år først. Blir vel og litt feil å få barn bare fordi det snart er for sent hvis forholdet ikke har det nødvendige grunnlaget som ofte blir til gjennom noen års samliv.
Gjest Jytte Skrevet 1. mai 2007 #18 Skrevet 1. mai 2007 Jeg ble gravid under 1 år etter at jeg traff mannen min... Og resultatet av graviditeten er vår flotte sønn på 16 år ... Vi er fremdeles gifte - og det kommer til å være oss for resten av livet Høres sikkert naivt ut - men jeg tror at man vet når man finner den rette.
Helen Skrevet 1. mai 2007 #19 Skrevet 1. mai 2007 Man har aldri noen garantier om forholdet holder selv om man venter lenge med å få barn sammen. Da jeg fikk dattera mi hadde jeg vært sammen med barnefaren i over 6 år, forholdet holdt bare i 3 år etter det. Jeg og min nåværende mann fikk barn før vi hadde vært sammen i 2 år, vi er forsatt sammen 7 år etter og vi har det sååå fint. Er nok litt naiv men jeg tror nok vårt ekteskap vil vare livet ut, for vi har virkelig fått prøvd oss på alle måter men vi har kommet styrket ut av alle problemer så nå er forholdet vårt sterkere enn noen gang
koldbruna Skrevet 1. mai 2007 #20 Skrevet 1. mai 2007 Jeg ble gravid 3 mnd etter at jeg og mannen ble sammen.Det var ikke planlagt. Men jenta ble født 14 dager før vi hadde vært sammen 1 år. Vi giftet oss 2 mnd før terminen min. Vi er forsatt gift i dag.Vært gift i 11 år,sammen i 12. Har 2 nydelige jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå