Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et englebarn på 8 mnd. Han er snill som dagen er lang, men sover noe oppstykket om natta, og nå når mor snart skal ut i jobb så trenger jeg tips til hvordan jeg skal få ham til å sove rundt. Han blir lagt kl 1900 og sovner da stort sett fint og sover til ca 12- 01, men etter dette våkner han hver annen time, og dette er anstengende. Jeg ammer ham når han våkner, for han vil ikke roe seg uten det. Vi sover også på hans soverom, men er i ferd med å flytte ut, dvs vi driver å pusser opp et helt hus, men tror vel vi må flytte inn på vårt soverom uten å pusse opp, for vi lurer på om det er dette som gjør ham urolig. Vel vel, trett mamma trenger råd! Hva gjør jeg for å få ham til å sove natta gjennom.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv er inne på, det er mulig at det er forstyrrelser fra dere som gjør at han våkner, ja...

Ellers har jeg tro på litt "skrikekur" også jeg da...

Skrevet

Har hatt det på samme måte med vår. "Skrikekur" hjalp med én gang. Skrek i ca 50 min. og så var det slutt. Natta etter var det stilt fra kl 1930 til 0600. Det skled litt ut igjen når flere tenner presset på, men når den perioden var over, tok vi en ny skrikerunde på ca 40 min. og stilt igjen etter det (enkelte netter er smokk nødvendig).

Skrevet

For oss hjalp det å gi en flaske mme ( i tillegg til pupp) før han la seg og så tok jeg han opp rett før jeg skulle legge meg kl 23 og ga han en flaske til da. da spiste han som regel i søvne og jeg kunne legge han rett ned. Etterhvert så reduserte vi mengden på den andre flaska og sluttet så helt etter ca en mnd.

Pupp alene var ikke nok på den tiden og derfor våknet han.

Anbefaler deg å kjøpe "the no-cry sleep solution" av Elizabeth pantley, ihverfall hvis du (som jeg) er sterkt i mot skrikekurer.

Tingeling

Skrevet

varannan timmes amning på natten med ett så pass gasmmalt barn är bara vana och kos - inte nödvändigt. Ta hjälp av pappan för att natta om barnet.

Eget sovrm är också en bra tanke för att ni inte lika lätt ska väcka varandra.

Skrevet

Nei det er nok mest vane og kos..... Men det er blitt slik den siste tiden. Han har alltid sovet bra, fra begynnelsen av og til nå den siste måneden har han sovet minimum 4 t intervall, og så begynner dette tullet...... Virker også som om han ikke greier å sovne igjen selv, selv om han er grisetrett.... Helsesøstra sa at vi måtte lære ham å finne smokken selv slik at han ikke vekket oss for hjelp til det.... Ja særlig, og hvordan lærer vi ham det da liksom....

Skrevet

Min datter er 8 1\2mnd og jeg har også ammet henne på natten ca 1-2 ganger,vi flyttet henne inn på eget rom i påsken,det gikk veldig bra men hun våknet fortsatt på natten,og jeg prøvde så langt det lot seg gjøre å bare gi henne vann,det funket av og til men hun ville ha pupp.

Hun har fått syv tenner og har begynt å bite meg under amming de siste ukene,har prøvd mange triks og det har hjulpet litt.For fire dager siden var jeg litt lei,så jeg gav henne mme ca 1dl mellom middag og grøt før leggetid,og vet du hun sov fra 19.30-07.00 det var så deilig at jeg har fortsatt med det og hun har sovet alle nettene=)

Har bestemt meg for å trappe ned ammingen,jeg begynner også snart å jobbe,i midten av juni så kanskje like greit.

Jeg prøvde skrikekur da hun var sju mnd,gikk fire dager,så sovnet hun lett av seg selv i sengen sin,jeg syntes det var helt jævlig å gjennomføre det,men jeg tenkte at hvis jeg ikke fullførte det så skulle jeg aldri utsette henne for det en gang til...

Håper du finner en løsning som passer for deg,lykke til=)

Skrevet

når dere tar denne "skrikekuren" hvordan er dere med marnet mens det skriker? tar dere det opp avogtil, lar det ligge eller...? er litt i tvil om hva jeg skal gjøre når han skriker på det verste!

Gjest care
Skrevet (endret)

Du må slutte å amme på natten, som de andre også sier her. Ha en vannflaske stående inne hos barnet. Det er viktig å motiver seg ekstra godt til disse skriketåktene, men som regel går det over etter et par dager. Slik var det for meg og jeg hører at andre sier det samme.

Endret av care
Gjest care
Skrevet
når dere tar denne "skrikekuren" hvordan er dere med marnet mens det skriker? tar dere det opp avogtil, lar det ligge eller...? er litt i tvil om hva jeg skal gjøre når han skriker på det verste!

Jeg tar alltid opp barnet, gir henne vann og nærhet, noen koseord - så ned i senga igjen.

Skrevet

Vi har nettopp vært igjennom det samme med vår sønn. Hadde akkurat samme nettene som du har, og det er slitsomt!

Jeg fikk tips om å ikke gi pupp på kvelden. Noen såpass store barn er ganske glupske på kvelden, og får i seg mye luft under ammingen. Jeg pumpte og mannen ga småen mm på flaske og la ham. Første natten gråt han litt 10 min, mannen var innom og gav smokken en gang. Han sov til kl 5.

Andre natten sutret han i 5 min, og sov til kl 6. Nå, etter en god uke, er han ikke interessert i melk rett før leggetid, og får kun vann til kveldsmaten. Han legger seg uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...