Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet

Hvordan bruker dere dem?

Jeg bruker dem under skjørt eller kjole - til nød under en genserkjole.

Her forleden observerte jeg en godt voksen dame i tights med en vanlig topp og dressjakke over, som kun nådde til midt på baken. Jeg trodde først hun var ute og spankulerte i stilongsen, jeg! Bruker man dem sånn, da...?? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også sett en del jenter spankulere i tights med en topp til f.eks. Dette gjør ingenting synes jeg så lenge de er slanke og tightsen er svart . Da ser det jo nesten ut som en stram bukse.

Selv bruker jeg de under tunikaer, kjoler, korte skjørt og av og til under shorts.

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Ja, noen bruker dem sånn, men det er som regel tykke "buksetights" som kun skal brukes ens og alene. Mener jeg i allefall og det er vel det som er meningen med sånne type tigts også.

Syns det er kult hvis tighstene er av kvalitet og ordentlig tykkelse.

Ellers bruker jeg alltid de lengste tightsene. Syns ikke de som ender midt på leggen er kledelige til meg.

Gjest Bodillen
Skrevet
Ja, noen bruker dem sånn, men det er som regel tykke "buksetights" som kun skal brukes ens og alene. Mener jeg i allefall og det er vel det som er meningen med sånne type tigts også.

Syns det er kult hvis tighstene er av kvalitet og ordentlig tykkelse.

Nei, det var ikke sånne tykke, det var sånne skikkelig tynne, sånne som ikke overlater noen ting til fantasien. Synes det så snålt ut, jeg da...

Skrevet

Det er mange som bruker dem sånn, men som nevnt før, gjerne llitt tykke.. (selvom om man bøyer seg over så ser man jo gjennom allikevel :hoho:!) Forstår ikke at folk går sånn. Tror jeg hadde følt at jeg hadde glemt buksa eller noe, veldig naken hvertfall. Nei, ikke min ting..

Skrevet

Bruker det kun til kjole eller sid tunika og støvletter ...

Skrevet

Jeg tror jeg må være den eneste som ikke har kastet meg på hverken tights, tunika eller kjole over buksemoten, jeg ;)

Skrevet

Synes det er kjempefint med lang topp, tights og ballerinasko i en eller annen knæsj farge. Sommerlig og enkelt :tommel:

Gjest Elastica
Skrevet
Jeg tror jeg må være den eneste som ikke har kastet meg på hverken tights, tunika eller kjole over buksemoten, jeg ;)

Samme her. Jeg synes det kan være fint på andre ved enkelte anledninger (hvis man er ung og pen nok), men her gjelder selvsagt de samme reglene om at kroppsfasongen bør passe til plagget osv.

Dessuten syns jeg det burde være øvre aldersgrense for kjøp og bruk av tights. Min svigermor på over seksti dukket opp på julebord med tights under kort kjole - det var ikke fint.

Gjest Elastica
Skrevet

Men kjole over bukse-moten har jeg kastet meg over - for lenge siden!

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Nei, det var ikke sånne tykke, det var sånne skikkelig tynne, sånne som ikke overlater noen ting til fantasien. Synes det så snålt ut, jeg da...

Det er vel ikke meningen at de tynne og gjennomsiktige skal brukes sånn, men noen gjør det da tydeligvis. :forvirret:

Ja, det hørtes snålt ut. Jeg kunne gått sånn selv, men da med tights som er beregnet for at man ikke skal ha noe over. Bukser nesten. :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Men den moten har jo vært i 3 år nå. begynner å bli halveis lei noe av det jeg da.

Spesielt tights som ender midt på leggen. Syns nesten alle går i det.

Tunikaer ser man jo hvert år, og kjole over bukser har også vært lenge, men litt inn og ut av motebildet.

Endret av Frøken Titt
Gjest Peachbud
Skrevet

Bruker ikke tights. Synes det er stygt.

Bruker strømpebukse til skjørt. Har en hvit, ribbetstrikket en til litt kjølige vårdager.

Skrevet

Jeg brukte det masse på 80 tallet så jeg får det ikke helt til. Synes også det kan være fint - på ANDRE..hehe. Synes vel at jeg har blitt for "voksen" til å bruke kjole over bukse, samt at tights ikke er kledelig til meg. Da jeg heller ikke er veldig høy og sylslank, gjør tunika at jeg ser ut som en rund pygme istedenfor :) Men jeg bruker kortere genswertunikaer til olabukser hjemme i helgene og sånt da :)

Det er mulig at hvis jeg hadde vært student eller noe at jeg hadde kledd meg mer slik, men i jobben kan jeg rett og slett ikke...det kombinert med 80 tallsskrekken (jeg ble kalt for minimadonna der jeg vokste opp..huff!) gjør vel at jeg synes dte blir rart. På MEG :)

Ellers liker jeg jo ankelboots, ballerinasko osv da :) Jeg brukte vel heller sjeldent støvletter utenpå buksene også, så jeg er nok ikke så moteløve. Føler jeg får pærefasong...jeg prøver heller å kle meg i tting som er pent til meg, og jeg kler det ikke synes jeg. Synd, for det er sdå mange pene støvletter der ute :)

Og jeg mente ikke å rakke ned på den moten altså, som sagt er det fint på noen...til en viss grad :)

Gjest Deception
Skrevet

Å neida ;) Dvs. jeg har vært å se i kjole over bukse, men det er kun noen få ganger, og flere år siden sist gang. Den kjolen jeg har brukt til dette, er så kort at trusa nesten vises ellers. Men nå bruker jeg uansett nesten utelukkende bukse, også. :sjenert:

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Jeg brukte det masse på 80 tallet så jeg får det ikke helt til. Synes også det kan være fint - på ANDRE..hehe. Synes vel at jeg har blitt for "voksen" til å bruke kjole over bukse, samt at tights ikke er kledelig til meg. Da jeg heller ikke er veldig høy og sylslank, gjør tunika at jeg ser ut som en rund pygme istedenfor :) Men jeg bruker kortere genswertunikaer til olabukser hjemme i helgene og sånt da :)

Det er mulig at hvis jeg hadde vært student eller noe at jeg hadde kledd meg mer slik, men i jobben kan jeg rett og slett ikke...det kombinert med 80 tallsskrekken (jeg ble kalt for minimadonna der jeg vokste opp..huff!) gjør vel at jeg synes dte blir rart. På MEG :)

Ellers liker jeg jo ankelboots, ballerinasko osv da :) Jeg brukte vel heller sjeldent støvletter utenpå buksene også, så jeg er nok ikke så moteløve. Føler jeg får pærefasong...jeg prøver heller å kle meg i tting som er pent til meg, og jeg kler det ikke synes jeg. Synd, for det er sdå mange pene støvletter der ute :)

Og jeg mente ikke å rakke ned på den moten altså, som sagt er det fint på noen...til en viss grad :)

hehe, tolket det ikke sånn, men jeg syns ikke du ser for gammel ut til å bruke det, men som du sier. Det er viktig å føle seg vel og å kle klærne. Ikke bare være en moteslave.

Jeg er opptatt av mote selv, men kler meg ikke i klær jeg ikke kler. Viktig det, ja... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...