Trampe Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 Vi er kommet i en kinkig situasjon. Kort sagt har vi solgt vår leilighet, og kjøpt ny, som skulle være ferdig i slutten av februar. Den er fremdeles ikke ferdig, og nå vil kjøperen av vår leilighet inn her. Det er jo forståelig det, men vi har altså ikke tak over hodet. Hvor henvender man seg? Det må nesten bli korttidsutleie, vi vet ikke når den står ferdig, det kan være om en måned, det kan være om tre. Har noen vært i en sånn situasjon? Jeg har søkt i gule sider men ikke funnet noe.
Gjest baby-E Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Jeg tror jeg ville tatt kontakt med de som er ansvarlige for den nye leiligheten, og spurt dem om de hadde en løsning siden dere nå står på bar bakke.
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2007 Ja, vi skal i møte med megler i ettermiddag. Jeg blir bare så ! Vi har kattunger og akvarium, hvor i all verden skal vi gjøre av det da... Leiligheta skulle være ferdig for flere måneder siden, og den står helt ribbet fremdeles.
Hobgoblin Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 I Oslo finnes det et firma som heter Utleiemegleren. Jeg tror de formidler korttidsleie også.
Gjest baby-E Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Ja, vi skal i møte med megler i ettermiddag. Jeg blir bare så ! Vi har kattunger og akvarium, hvor i all verden skal vi gjøre av det da... Leiligheta skulle være ferdig for flere måneder siden, og den står helt ribbet fremdeles. ← Om det står i kontrakten at den skulle være ferdig i februar, syns jeg faktisk at det er prosjektansvarlig som skal skaffe dere en midlertidig leilighet!
Gjest Bellatrix Skrevet 30. april 2007 #6 Skrevet 30. april 2007 Om det står i kontrakten at den skulle være ferdig i februar, syns jeg faktisk at det er prosjektansvarlig som skal skaffe dere en midlertidig leilighet! ← Enig der. Det er jo ikke deres feil at dere står på bar bakke.
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2007 Prosjektansvarlig er umulig å få i snakk, han er alltid utilgjengelig. Megler sier at han gjør alt han kan, men at utbygger er "vanskelig". Og i mellomtida står vi her da. Takk for tips, Hobgoblin, jeg skal sjekke om det finnes et sånt firma her også.
Arkana Skrevet 30. april 2007 #8 Skrevet 30. april 2007 Enig med de andre, her er det de som bygger den nye boligen som bør stå ansvarlig for å skaffe og betale bolig til dere i mellomtiden. Jeg stusser litt over at dere har ventet så lenge da, spesielt med tanke på at dere er klar over at han er vanskelig. Ikke så lurt å vente til dere MÅ ut, straks boligen skulle ha stått klar burde dere vært i gang med en plan for hva som skal skje hvis dere blir stående uten tak over hodet.
Gjest Tabby Skrevet 30. april 2007 #9 Skrevet 30. april 2007 Uff da Trampe. Håper det ordner seg for dere
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2007 Arkana: Vi har vel hatt et håp om at vi skulle slippe å flytte to ganger. Det er ikke bare bare å ta ned akvarier og sette de opp igjen, og det er ikke noe jeg har lyst til å gjøre mer enn en gang. Vi skulle kanskje vært mer frampå, men vi har mast og mast og mast på megler, og får bare enstavelsesord og beklagelser tilbake. Han sier at utbyggeren er vanskelig, men om han sier det for å redde eget ansikt vet vi ikke. Vi skulle kanskje tenkt på dette tidligere, men vi har altså ikke gjort det. Nå skal vi ut rundt 1. juni, og da har vi jo en måned på oss, så så dårlig tid har vi vel egentlig ikke. Ikke har kjøper sagt at vi må ut heller, men han har hintet og vi vil ikke la dette gå utover han lenger, han er jo helt uskyldig oppi alt dette og har vært utrolig grei så langt.
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2007 Takk, Frances. Skal skrive ut og ta med til meglermøtet.
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2007 Jeg fikk tak i et firma som leier ut korttidsleiligheter her i byen, de har fullt frem til august.
Donpedro Skrevet 30. april 2007 #14 Skrevet 30. april 2007 Finn.no En del utleiere driver med korttidsleie.
Gjest Emera Skrevet 30. april 2007 #15 Skrevet 30. april 2007 (endret) Dere kan sjekke med venner og bekjente om de har sokkelleiligheter el. l som tilfeldigvis er tomme nå. Et vennepar av meg kom opp i deres situasjon for et par år siden, de fikk leie sokkel av en kollega. Faktisk var det i akkurat samme tidsrom som nå. Utbygger kan sikkert kreves for eventuell husleie, hvis dere ikke prøver å få dagbøter. Endret 30. april 2007 av Emera
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. april 2007 Det løste seg heldigvis. Megler ringte rundt, og fant en fyr som har ei leilighet stående. Vi får låne den et par måneder, og den blir dekt. Vi er ikke helt fornøyde, men vi har heldigvis tak over hodet.
Gjest Bellatrix Skrevet 30. april 2007 #17 Skrevet 30. april 2007 Det løste seg heldigvis. Megler ringte rundt, og fant en fyr som har ei leilighet stående. Vi får låne den et par måneder, og den blir dekt. Vi er ikke helt fornøyde, men vi har heldigvis tak over hodet. ← Godt å høre at det ordnet seg.
Tiit Skrevet 30. april 2007 #18 Skrevet 30. april 2007 Kankskje de som flytter inn i deres leilighet har lyst å ha et akvarium på "prøve" for et par mnd? Så slipper dere akkurat den biten? Men det er kanskje en long-shot..?
Trampe Skrevet 30. april 2007 Forfatter #19 Skrevet 30. april 2007 Han sier han kan ha det stående, men jeg tør ikke ta sjansen. Jeg har flere scalarepar jeg skal avle på, og kan ikke ta sjansen på at han forer de ihjel for meg, eller at han gjør noe som kan ta livet av dem... så jeg får heller bare ta bryet med å flytte. Like greit egentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå