Gå til innhold

Pigmentflekker

Anbefalte innlegg

Gjest brun flekket
Skrevet

Jeg har fått flere stygge, store pigmentflekker i ansiktet etter yasmine :grine:

Er det noen som vet om noen effektive kjerringråd eller lignende???

Legen sa at jeg bare må ta tiden til hjelp, men de er veldig sjenerende så jeg er villig til å forsøke det meste...

(har selvfølgelig sluttet på p-pillene, neste 6 månder siden)

Alle tips mottaes med STOR takk!

Skrevet

Jeg har opplevd det samme dessverre.

Legen min henviste meg til spesialist og der fikk jeg respept på en krem som jeg bleket bort pigmentflekkene med. Kremen kan ikke brukes om sommeren (bør ikke kombineres med sol) og resultatet ble ganske bra, dvs at flekkene er veldig svake nå.

Skrevet
Jeg har opplevd det samme dessverre.

Legen min henviste meg til spesialist og der fikk jeg respept på en krem som jeg bleket bort pigmentflekkene med. Kremen kan ikke brukes om sommeren (bør ikke kombineres med sol) og resultatet ble ganske bra, dvs at flekkene er veldig svake nå.

Meg igjen; det er viktig å slå fast at det er pigmentflekker etter p-pillebruk og ikke overdreven soling du har, slik jeg forstod det på legen er det nemlig kun førstnevnte typen pigmentflekker som skal behandles med denne kremen.

Skrevet

Prøv med dermabrite fra skin doctors. Den er BRA :) Reduserer pigmentflekker forårsaket både av sol og av hormonelle endringer.

Skrevet

Det er ikke overdreven soling.... Bruker sun block hver eneste dag, har gjort det i årevis!

Men takk for tips begge to.

Skrevet
Prøv med dermabrite fra skin doctors. Den er BRA :) Reduserer pigmentflekker forårsaket både av sol og av hormonelle endringer.

Så flott at det finnes noe som virker, hvor får man kjøpt denne kremen da?

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ingen her som vet hvor man kan kjøpe skin doctors?

Skrevet
Er det ingen her som vet hvor man kan kjøpe skin doctors?

:briller2: Det kunne jeg også tenkt meg å få klarhet i.Jeg har flere store pigmentflekker.Hatt de i flere år nå.Og de blir mer tydelige til mer jeg er ute i sola.Lege og hudpleier sier at en får det av alt ifra graviditet og soling til parfyme,parfymerte kremer,hårspray osv.Har fått råd om å bruke høy solfaktor på områda,men det hjelper lite.

Skrevet

Jeg hadde sånne i panna før, de forsvant cirka et år etter at jeg slutta på p-piller (brukte Trionetta). Har aldri fått de tilbake igjen, selv om jeg elsker og sole meg, også i solarium nå og da. Brukte ingen kremer eller annet, tok rett og slett tida til hjelp. Et halvt år er ikke lenge, tipper flekkene dine er borte om et snaut år ihvertfall!

Skrevet

Jeg bruker ikke p-piller,men har like fullt desse pigmentflekkene.

Gjest brun flekket
Skrevet
Jeg hadde sånne i panna før, de forsvant cirka et år etter at jeg slutta på p-piller (brukte Trionetta). Har aldri fått de tilbake igjen, selv om jeg elsker og sole meg, også i solarium nå og da. Brukte ingen kremer eller annet, tok rett og slett tida til hjelp. Et halvt år er ikke lenge, tipper flekkene dine er borte om et snaut år ihvertfall!

Da håper jeg på det, og går tilbake til diane som prevensjon..

Gjest Gjest
Skrevet

Fortsetter du eller begynner igjen på p-piller er sjansen stor for at problemet vedvarer, og muligens blir verre eller mer permanent. Men er jo en forholdsvis ufarlig bivirkning i forhold til det mange sliter med :)

Gjest brun flekket
Skrevet
Fortsetter du eller begynner igjen på p-piller er sjansen stor for at problemet vedvarer, og muligens blir verre eller mer permanent. Men er jo en forholdsvis ufarlig bivirkning i forhold til det mange sliter med :)

Fikk pigmentflekken av yasmine. Brukte dianei mange år før dette og hadde aldri slike problemer med dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har faatt akkurat det samme etter jeg begynte med Yasmine. Skjoente ikke sammenhengen med en gang, foer jeg leser i felleskatalogen at kvinner som er disponert for chloasma (hyperpigmentering) boer UNNGAA aa bruke Yasmine, da det kan foere til utbrudd...!! Og dette har ikke legen min sagt noen ting om...saa her sitter jeg altsaa med flekkene mine, noe som kunna ha vaert unngaatt hvis jeg bare visste i forkant:(...

Gjest brun flekket
Skrevet
Jeg har faatt akkurat det samme etter jeg begynte med Yasmine. Skjoente ikke sammenhengen med en gang, foer jeg leser i felleskatalogen at kvinner som er disponert for chloasma (hyperpigmentering) boer UNNGAA aa bruke Yasmine, da det kan foere til utbrudd...!! Og dette har ikke legen min sagt noen ting om...saa her sitter jeg altsaa med flekkene mine, noe som kunna ha vaert unngaatt hvis jeg bare visste i forkant:(...

Men visste du at du var disponert før du begynte med yasmine? Legen kan ikke bare gjette det...

Jeg tenkte ikke på det, enda mamma har mange :sjenert:

Gjest Gjest_juni_*
Skrevet

Nå har jeg nettopp bestilt Dermabright, og ble plutselig usikker! For der var der et annet produkt fra samme merket som heter Fade Away og det er spesialisert for pigmentflekker... Nå jeg leste på Dermabrite, så virket det som om det var mer for folk som har mørt hud og øsnker å lysne den.

Det var jo den andre jeg burde bestilt?

På den annen side inneholder de sikker nesten samme ingrediensene...

Skrevet
Nå har jeg nettopp bestilt Dermabright, og ble plutselig usikker! For der var der et annet produkt fra samme merket som heter Fade Away og det er spesialisert for pigmentflekker... Nå jeg leste på Dermabrite, så virket det som om det var mer for folk som har mørt hud og øsnker å lysne den.

Det var jo den andre jeg burde bestilt?

På den annen side inneholder de sikker nesten samme ingrediensene...

Hvorfor ikke heller gå til legen og få resept på en krem der?

• 2 uker senere...
Gjest pigmentflekk
Skrevet

Hei! Jeg har fått pigmentflekker på armene. Jeg bruker Loette, P-piller. Kan man få pigmentflekker av det også?

De kremene på skindoctors, kan man bruke de om man ønsker å sole seg? Mine pigmentflekker er hvite, resten av huden er mer brun.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei! Jeg har fått pigmentflekker på armene. Jeg bruker Loette, P-piller. Kan man få pigmentflekker av det også?

De kremene på skindoctors, kan man bruke de om man ønsker å sole seg? Mine pigmentflekker er hvite, resten av huden er mer brun.

Det er østrogen som gir pigmentflekker dermed kan man få flekker av p-piller, graviditet osv.

Hvite flekker er depigmenterte, dette kan ha en rekke årsaker, av de vanligste er eksem eller sopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...