Gå til innhold

Blomster på balkongen, trenger å lære!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er det endelig på tide å plante ut noen blomster på balkongen. Vil både ha i blomsterkassene, i krukker, og kanskje en som kan klatre litt på veggen.

Men jeg aner ikke hva jeg skal velge, og trenger litt generell kunnskap på området.

Lurte på om det fantes noen nettsider som var gode på disse temaene? Prøvde å lete litt, men finner bare en haug med blomsterbutikker.. :sjenert:

Og kom selvsagt med tips og råd dere også! :)

Vi har mye sol på balkongen, og ved sommerstid blir det veldig varmt der ute, om det skulle ha noe å si for valg av blomster.

Jeg kunne godt tenke meg en hortensia, for de syns jeg er pene, men jeg aner jo ikke da hva den krever og lignende..

Endret av Eføy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo så mange hafekataloger som kommer i posten nå for tiden.

jeg ville hatt få men store krukker, og plantet ulike blomster sammen. da slipper du å vanne i ett sett...

Klemaris eller et klatrerosetre er jo veldig fint.

så er det jo greit med litt gressløk og persille, evt andre krydderurter...

det er jo fint med litt vintergrønne busker innimellom,så er det ikke helt bart når sommerblomstene visner...

Skrevet

Jeg så noen kjempefine store potter på MesterGrønn som jeg godt kunne tenke meg å ha på balkongen. Tenkte på to slike store. tror ikke jeg skal ha så mye mer, for balkongen har ikke uendelig med plass. Jeg har også en avlang kurv som jeg skal bruke. Denne tenkte jeg å plante stemor i.

Har du noen forslag til planter å ha i de store pottene da, Mini_Me? Kan jo forsøke meg på en hortensia sammen med blant annet eføy i den ene kanskje?

Jeg lurer også litt på om det er forskjell på levetiden på alle blomstene..Hvis jeg kjøper de nå tidlig i mai, vil jeg måtte regne med at de er visne innen 1.juli, eller kan de faktisk leve ganske lenge?

Sikkert vanskelig å svare, siden det er så mye i å velge i, men med andre ord, så kunne jeg tenke meg blomster som faktisk varte leeenge! :)

Noen vintergrønne busker hørtes heller ikke så dumt ut. Er det slik at jeg kan oppbevare de på balkongen over vinteren, slik at de varer til neste sommer?

Takk for linken til forumet, Frøya! Skal gå inn der og lese når jeg er ferdig med bacheloroppgaven min :sjenert: Tør ikke gi meg innpå nye forum akkurat nå, for da blir jeg aldri ferdig med oppgaven.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...