Gjest Primula Skrevet 30. april 2007 #1 Skrevet 30. april 2007 MIn datter har fått innkalling til tannlege en gang i løpet av sitt liv. Hun blir nå straks 6 år. Hun var til tannlegen da hun var 3 år. Jeg ringte nettopp dit for å høre om hun ikke skulle få en innkalling snart, men fikk da svar om at de nå var uten tannpleier og hadde bare en tannlege. Derfor var det lange ventelister og tannlegen tok bare de som hadde hull/ vondt. Derfor måtte vi bare vente, så lenge hun ikke hadde vondt. Jeg vet ikke om hun har hull eller noe, men jeg synes det er greit å ta en sjekk for å se at vi gjør tannpussen ordentlig og at det ikke er noe annet galt. Men hva skal vi gjøre da? Har ikke barn rett til tannlege? Hvem kan vi klage til?
Gjest Camma Skrevet 30. april 2007 #2 Skrevet 30. april 2007 Det angis ingen besteme tidsintervaller i tannhelseloven for hvor ofte barna skal innkalles. Før ble man jo innkalt hvert år, men nå ser de visst ann status på tenna når du er der, og vurderer uti fra dette når det er nødvendig å innkalle neste gang. Normalt er det ikke mer enn to år mellom innkallelser, så kan jo høres ut som dere er bra på overtid. Tror ansvaret for tannbehandlingen ligger hos fylkeskommunen, så er vel til de du må klage dersom du ikke når frem hos tannlegen selv. Fant forøvrig en artikkel om dette. Kanskje den kan hjelpe noe? Artikkel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå