Anna220602 Skrevet 30. mars 2002 #1 Del Skrevet 30. mars 2002 ....Stort sett alle virker "super-stressa" ang. forberedelsar, so dette innlegget blir vel lite populært:) Skal gifte meg 22.juni. men tar det ganske so roleg, og skjønner ærlig talt ikkje ka eg skal stresse med enno..... Har sendt ut innbydelsane, t.o.m. med ordfeil, men...dei fleste takka likevell ja! Blomar og fargar, skifter med humøret, men ærleg talt, kan eg ikkje huske nokon av bordoppsatsane i dei bryllaupa eg sjølv har vore i..... Og so lenge servise og bestikket er reint og dukane er glatte, blir bordet fint. Bil til kyrkja er ikkje noko stort problem, me pyntar det me har, og er sikker på at det held lenge. Talen har eg skrive, den er langt ifrå perfekt, men den er skriven av meg, og sannsynlegvis vil eg grina meg gjennom den uansett. Mat ordnar kokken med, og om menyen ikkje passer inn på noko gourmet restaurant, vil nok dei fleste bli mette. Drinkar o.a. i baren skal me ordna, men det blir heller enkelt og greit, enn "fancy" og dårleg mixa...dei fleste veit å setta pris på at det er gratis iallefall:) Underhaldninga syter gjestene for sjølve, med musikk til, og blir det kjedelig, ja so har me ein kjedelig familie og vennegjeng:( Fotografen smetter me inn i mellom, og gjestene får ikkje mange minuttane til å ta bilder av oss, men me sender iallefall ut takkekort. Det som skal skje den dagen er at eg seier ja til min kjære, forhåpentlig seier han ja til meg, og festen etterpå er det den er....ein fest. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #2 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg er stolt av å si jeg har ikke stressa en plass. Jeg trodde at jeg hadde glemt så mye da jeg så hvor langt mange andre bruder var kommet .) men jeg kikker om og om igjen over ting og alt er 100% under kontroll. Vi har kost oss med planlegginga. Nå er det vel egentlig mest nerver som venter oss. Jeg er glad at vi startet ganske smått tidlig med planleggingen - tror vi har fått mye igjen for det. Når det gjelder invitasjonene starte vi med dem i Januar og sendte dem ut i Februar. Bordkort laget vi sist helg og kjøpte inn gjort på en to tre og vi er ganske så fornøyde. Jeg har ikke hatt noen problemer med leverandører, svigerforeldre, foreldre eller noen ting. Presten har vi hatt møter med i snart ett år og det har vært en fryd for oss begge. Det viktigste for oss er at vi alle skal få en flott dag - ikke ha det mest originale bryllupet. Vi skal kun være 35 stk. i vårt bryllup og det er et perfekt antall for oss. Vi gifter oss heller ikke for festen - vi gifter oss fordi vi vil statuere for alle andre og oss selv at det er og blir oss. Så lykke til alle sammen med deres bryllup. Jeg har fått så mange flotte tips her inne og det er nok pga KG det er gått så knirkefritt. Jeg har aldri hatt interessen av bryllup før og så meg aldri i en brudekjole men nå er det bare artig og gleder meg til å ta i bruk min egen brudekjole. Stoooooor Påskelklem12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 30. mars 2002 #3 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei Anna!! Jeg er så enig, men dette er min mening. Jeg ser ikke verdien i mase om alle detaljene. Greit har en veeeldig god tid og masse penger en ikke vet hvor en skal gjøre av så. Jeg har vært svært i mange brylluper, og gifta meg selv, men husker svært få detaljer. Kirkeprogram i et bryllup har jeg aldri hørt om før. Engangskamera vet jeg ikke hva de skal med heller (er det da meningen at gjestene skal bruke disse??? Tar de ikke med sitt eget kamera???) Kurver på toalettet med diverse krims krams i, aldri hørt om det før. Samtaler med presten i et år, vi planla i tre måneder. Innvitasjoner med stempel og hva det nå heter, har jeg aldri mottat, og tro meg jeg har mottatt noen. Som du sier, det viktigste er jo at en gifter seg med den en skal dele livet med, uansett om bordkorta ikke står i stil med innbydelsene som nå ligger i søpla. Til dere som skal gifte dere; dette var kanskje satt på spissen, men jeg synes det er helt utrolig at dere har tid til alt dette, men samtidig forstår jeg jo at dette må være som en "ad hoch" hobby som dere koser dere med. Håper alt klaffer, og dere klarer og slappe av og kose dere på den store dagen. _________________ Klem fra SiBa 1212[ Dette Innlegg er endret av: SiBa den 2002-03-30 18:15 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #4 Del Skrevet 30. mars 2002 SiBa Vi gifter oss ikke i statskirken - der vi gifter oss er det krav om at en skal gjennomgå et slags "ekteskaps forberedelses kurs" - synes det er kjempe. det setter ting på spissen og det er faktisk flere som har funnet ut at de ikke har så mye til felles. Men stress har det ikke vært. Poenget er at selv om man har gjort mye over lang tid trenger det ikke være noe stress. Mange er kanskje litt mer ivrige. Jeg har blitt særdeles ivrig den siste mnd. her inne og glad er min samboer for det .) eller så hadde vel han blitt pratet høl i hue. Så alle bør gjøre det de føler for uten at det skal forsvares at det gjøres på en litt annerledes måte. Hilsen meg som ennå ikke er særlig stressa.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephilia Skrevet 30. mars 2002 #5 Del Skrevet 30. mars 2002 Synes ikke jeg har stresset et eneste sekund med forberedelsene, selv om jeg synes at jeg henger litt på etterskudd med enkelte ting. Men vi har det viktigste i boks, så det blir bryllup uansett, og det er det som er det viktigste. Er heller ikke så voldsomt opptatt av at absolutt alt skal matche, men vil heller ikke legge opp til at ingen ting skal matche... Men for å motsi deg litt, så er et godt planlagt bryllup mer sansynlig å bli et perfekt bryllup enn om man tar alt som det kommer... (Får vel en skyllebøtte for det.... )12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna220602 Skrevet 30. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 30. mars 2002 Joda, Nephilia, en kan godt si det slik, men min oppfatning er no likevell: Jo høgare ein legger lista, jo lengre er det å falle...... Uansett, eg liker forumet godt, og er kanskje litt kjepphøg....det er enno nokre mnd. att, og kven veit...mulig eg òg får "panikk" Fortsatt god påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 30. mars 2002 #7 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg er typen som liker å ha alt under kontroll. Bryllupsdagen vår tar jeg ikke som den kommer for å si det sånn. Vi stresser ikke, men skal være ferdig med det vi kan i god tid slik at vi slipper å stresse den siste tiden. Det er da vi virkelig skal kose oss og slappe av og glede oss til den store dagen, og det kan vi vel ikke hvis ikke alt er i orden? Vi skal ikke ha noe storslagent bryllup, vi leier et grendehus og holder festen der. Ikke skal vi ha middag heller, men koldtbord. Det blir kjempemoro og vi gleder oss veldig. Lykke til alle sammen!!! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 30. mars 2002 #8 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg har heller ikke stressa noe som helst til vårt bryllup. Har bare kost meg med forberedelsene Innbydelseskortene og kirkeprogrammene jeg har laget har vært med stempler, men jeg har jo gjort det fordi jeg syns det er gøy da Driver jo med det til andre kort også Ellers så føler jeg at det meste er under kontroll til bryllupet Det eneste må være at jeg gruer meg til all oppmerksomheten den dagen, men.. klarer nok det også 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #9 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei! Jeg skjønner ikke helt poenget med denne typen innlegg, jeg. Blir bryllupene bedre eller dårligere utifra en målestokk på hvor rolig eller hvor stressa man takler forberedelsene? Er ikke hovedsaken at hver og en får det bryllupet man ønsker? Om du blåser i detaljene, så er du sikkert fornøyd med et bryllup deretter, men hvis jeg har planlagt bordekking i tre år - ja så blir jeg fornøyd med det. Ja, jeg er en av dem som tenker på hver minste detalj. Men det er ikke noe stress! Jeg synes planleggingen er halve moroa, og vil kose meg leeeenge og masse med det! Vi er heldigvis forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 31. mars 2002 #10 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg har stresset, det vil jeg innrømme. jeg stresser til vanlig bare jeg skal gå å ta bussen. så selvfølgelig stresser jeg for at vi skal kose og når vi tenker tilbake så husker vi hvor fint det var! og da vi viser bildene av bryllupet til barnebarna så kan vi vise dem hvor flott vi hadde det! ja ja, kanskje det er ikke så flott for dem da! men det er alltid flott med elegant og stillig pynt som matcher. vi har snaget mye om dette her med farger på blomstene og jeg er glad for at vi har gjordt slik at alt matcher! for vi vil ikke angre senere for at vi valgte masse ting som hang ikke i sammen! ja ja, vi er jo slik ellers og da! når det gjelder bursdager og andre ting! alt skal matche! synes det er bare nydelig jeg å se ¨på bilder og tenke tilbake så fin ramme vi hadde rundt hele bursdagen og andre ting! og selvfølgelig vil vi gjøre det perfekt når det gjelder VÅRES store dag. og det er bare meg og han kommer til å nyte minnene for resten av livet! så hvorfor ikke gjøre det fint da?! men jeg respektere dem som vil gjøre det enkelt. men vi vil ikke gjøre det så enkelt. for noe må vi ta oss råd til å gjøre fint, så hvorfor ikke bryllups dagen? for denne kan du ikke gjøre 2 ganger! hehe det pleier ihvertfall å være sånn da! og selvfølgelig gleder jeg meg å gifte meg med min bestevenn og framtidsman, selvfølgelig er det som er viktigeste! men det betyr ikke at vi skal bare ta det så det kommer, hvis dere skjønner hva jeg mener! og hvorfor skal man gjøre det enkelt som mulig når man vil noe annet og kan gjøre noe annet også! selv om man ikke har så mye råd så trenger man ikke til at det skal se ut som en billig selskap. det finnes masse triks for at man kan få nydelig bryllup med lite penge! cecilieb, de skal ha nydelig bryllup med masse fine pynt og god mat og ting som machter tror de skulle gjøre alt dette for 16 000kr! så selvom man ikke vil gjøre det lett vindt så betyr ikke at man er hysterisk! langt i fra så jenter ikke få dårlig samvitighet for at vi vil ha det fint på bryllupet kjære deg, jeg synes det er flott at dere vil ha det slik, men det betyr ikke at vi skal gjøre det samme. alle vi er forskjellige og alle har forskjellige behov . det må vi alle respektere... for uansett hvordan vi alle sammen her på kg gjør det, så kommer alle til å gifte seg med drømme mannen og få en kjempe nydelig dag men mistforstå meg rett nå, jenter hilsen meg som stresser for minste ting hmm leste innlegge mitt igjen igjen, så sorry jenter det ble så rotete... _________________ *Perser*1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-03-31 01:46 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 31. mars 2002 #11 Del Skrevet 31. mars 2002 Kjempeflott innlegg Perser. Jeg er selv en superstresser, bare spør gubben Stresser foreløpig ikke og nå har vi under en mnd. igjen. Jeg skjønner heller ikke vitsen med sånne innlegg som dette. Hvis andre "stresser" for å få alt perfekt til dagen, så er det jo opp til hver enkelt. Hvis du synes det er helt på trynet, så løs dine forberedelser på en annen måte. Selv om vi stiller mange rare spm. her, og det virker som vi tenker på "alt", så er ikke det automatisk det samme som å være hysterisk og stresse.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villemo Skrevet 31. mars 2002 #12 Del Skrevet 31. mars 2002 Kjempebra skrevet Perser!!! Jeg er ganske enig i alt du skrev jeg... Jeg mener dette er VÅR dag som du sier,min og gubben sin dag... og såklart skal det være spesiellt.. skjønner jo også de som vil ha det enkelt. Men som perser sa: Jeg vil ikke det! Jeg er som du perser...stresser enormt bare jeg skal ta bussen....med 2 barn og ei stoooor bikkje (Rottweiler) Trodde det var litt av meningen at vi skal stresse litt til denne dagen...men det er min mening da. Altså stresse på en positiv måte;) Ha en videre god påske jenter! Klem fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 2. april 2002 #13 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg føler meg ikke så stressa. Har ordnet svært lite. Skjønner at vi må bestille fotograf snart, og kjolen må vel også bestemmes. Men nå er det ikke bryllup før i oktober. Likevel så synes jeg de fleste her ikke stresser. Men er det slik at man liksom skal "ta alt på sparket"? Kan virke sånn på de som titt og ofte er innom for å kommentere slike ting. De fleste på disse sidene er i akkurat samme situasjon som deg, Anna220602. Det som du nevner er vel ikke akkurat det som de fleste henger seg opp i. Men jeg husker godt et bryllup der maten var spesielt god og fint dandert på tallerkenen. For ikke å snakke om en fantastisk flott kake. Og er det noe spesielt ved bordkort, sanghefte eller invitasjon, så legges det også merke til. Et annet bryllup husker jeg ikke så mye fra. Der var det ikke dekorert noe spesielt eller gjort noe ekstra. Riktig kjedelig på alle måter. Men hver sin smak. Og ære være dem som har fantasi og kreativitet som de deler med oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunhild Skrevet 2. april 2002 #14 Del Skrevet 2. april 2002 Tja, må vel bare slutte meg til tidligere innlegg, stresse i forhold til hva da? Jeg ser det ikke som et poeng å stresse, ei heller å ta alt som det kommer, det er nok en del ting som ikke kan tas på sparket, og det blir nok bra lell. Tror ikke kvaliteten på bryllupet automatisk blir bedre selv om det er lite planlagt! Noen liker å planlegge og grisle i vei, andre gjør det ikke. Og jeg har stor forståelse for at de som besøker dette forumet kan få et inntrykk av at vi ikke driver med annet enn dette, men det gjør vi (heldigvis)! Alt som kommer på trykk (les: skrift) gjør som regel et sterkere inntrykk enn det som bare forsvinner som tale. Men noen storkoser seg med planlegging, andre gjør det ikke. Og noen er typen til å stresse, andre er det ikke, ser ikke problemet med det. Noen skriver tale i god tid slik som Anna (forfatteren av innlegget), selv må jeg si at det har jeg ikke begynt å tenke på ennå. Det er 11 dager til talen skal holdes. Men jeg "stresser" ikke med det, siden jeg er vant til å snakke for forsamlinger (dog ikke vant til å holde tale som brud). Derimot er andre ting bedre planlagt, som for eksempel meny/mat og sånn. Men er det ikke litt sjarmerende at vi er forskjellige, da?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
09.08.2002 Skrevet 3. april 2002 #15 Del Skrevet 3. april 2002 Helt enig med *Perser* og Gunhild! Det er fire mnd. til vi skal gifte oss. Har begynt å planlegge i god tid ja, men nettopp derfor slipper jeg å stresse. Regner med at jeg kansje vil bli litt stressa en mnd. før, men det er vell bare naturlig. Faktisk den eneste gangen jeg har stresset hittil var i januar. Da fikk jeg brev fra lokalet jeg hadde bestilt at de opphørte og at alle bestillinger ble annulert! Da stressa jeg! Og resultatet ble at jeg måtte forskyve datoen fra lørdag den 10 til fredag den 9 august. Men straks nytt lokale var reservert så kom pulsen ned på normalen igjen. Har ikke stressa siden Vet at jeg må få diverse papirer i orden og underskrevet og så gi dem til presten. Det bør vel helst skje om en uke eller to. Ellers så må jeg besteme meg for tider slik at jeg kan skrive ut innbydelsene. De må sendes i begynnelsen av mai. Men er dette å stresse da? Syns ikke det! Som allerede sagt her tidligere: Noen liker å planlegge, andre ikke. De som ikke liker å planlegge - eller ikke syns det er så viktig - syns nok at de av oss som er mer opptatt av detaljer stresser. Men det er jo deres problem og ikke vårt. Jeg koses meg, jeg! Er ikke det det viktigste da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #16 Del Skrevet 3. april 2002 Hvorfor henge seg opp i hvor mye folk gjør ut av et bryllup. Alle er jo forskjellige. Jeg begynte planleggingen veldig tidlig, men min venninne som gifter seg fire uker etter meg har ennå ikke ordnet med mat osv osv. Alle er forskjellige - fatter ikke helt at folk gidder henge seg opp i hvor mye andre gjør ut av det. Det viktigste er jo hva som er best for deg/dere eller ??? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå