Lyeta Skrevet 5. mars 2003 #1 Skrevet 5. mars 2003 Hei! Jeg er bedt i bryllup rundt pinsetider, og lurer på hva jeg skal ha på meg. Hvitt bør vel unngås, ettersom bruden (stort sett) er hvit, og rødt er vel for dominerende. Er kort kjole upassende, og er bukser et greit alternativ? Jeg har aldri vært i brylllup før, så jeg trenger noen gode råd om passende/upassende antrekk... L
Tvilling76 Skrevet 5. mars 2003 #2 Skrevet 5. mars 2003 Hva står det på invitasjonen? Smoking, mørk dress, pent antrekk? Personlig syns jeg kort kjole er upassende, men det er selvsagt en smakssak. For å være på den sikre siden, hør med brudeparet. :D
Prada Skrevet 5. mars 2003 #3 Skrevet 5. mars 2003 Har du bunad kan du ta den. Bunad passer stort sett alltid bra i bryllup, uansett årstid.
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #4 Skrevet 5. mars 2003 Bukser bør du iallefall unngå... Bunad er heilt safe
it Skrevet 5. mars 2003 #5 Skrevet 5. mars 2003 Jeg har vært i flere bryllup og jeg har alltid hatt kjole. Har hatt både lang- mellom og kort kjole i både sort og rød. Jeg har aldri følt at det var feil hverken i lengder eller farge, og har ikke skilt meg ut i noen av bryllupene. I det siste bryllupet jeg var i var det også jenter som hadde bukse. Da i form av en en dress for jenter som var veldig feminin og pyntet. Det hele kommer vel an på hvilken type bryllup og hva som er satt som standard. Kan vel nevne at ikke i noen av disse bryllupene stod det noen dresskode. Dette kommer vel at det ikke er så veldig vanlig i dag?! Vi har ikke satt noen krav til bekledning til vårt bryllup, og det blir neppe noe problem de alle kjenner oss godt nok til å vite hva som passer seg. For meg kan jentene gjerne komme i både kort,rød kjole eller bukse. Så lenge de føler seg pyntet og vel så er det nok for meg.
Pip Skrevet 5. mars 2003 #6 Skrevet 5. mars 2003 Henger meg på it her, jeg. I vårt bryllup må gjestene komme i hva de måtte ønske... Vi kjenner jo alle gjestene, og vet at de har litt 'vett i hue'. Har på ingen måte angitt noe antrekk i invitasjonen. Men regner med at alle mennene kommer i dress (mørk). Har aldri opplevd noe annet o noe bryllup... Damene har vel stort sett kjole/pen drakt. Bunad er jo et genialt bryllupsantrekk! (Jeg bruker alltid å sjekke med noen av de andre gjestene, fordi jeg liker ikke å være den eneste i bunad...) Men siden vi gifter oss midt på sommeren, er det gjerne litt varmt for tjukke ullstakker... Gå iallefall i noe du føler deg vel i! PS: Det er et poeng å unngå hvit kjole. Men det er faktisk helt OK med lys brun/beige/mørk champagnefarget. Det skal mer til å 'utkonkurrere' bruden enn man kanskje tror... :D
Gjest Afrodite Skrevet 5. mars 2003 #7 Skrevet 5. mars 2003 Unngå hvitt (man skal ikke konkurrere med bruden..) man kan godt ha lys brun/beige, men vær forsiktig med offwhite, champagne, egg etc - farver - sjekk med bruden også hvilken farge hun har på kjolen! Rødt kan du fint ha, svart går også - men gjerne med kombinasjonsfarger (begravelse-farge helsort) - men jeg ville ikke hatt bukse var jeg deg! Bunad er safe som alle sier! Sjekk dresscode eller hør med brudeparet! Lykke til!
Gjest Lyeta* Skrevet 6. mars 2003 #8 Skrevet 6. mars 2003 Takk for svar! Den skriftlige invitasjonen er ikke kommet ennå, så jeg vet ikke om de kommer til å kreve en spesiell dress code. Har bunad, men kvier meg for å bruke den i og med at det kan bli ganske varmt på den tiden... Forhåpentligvis vil butikkene fylles av kjoler frem mot den tiden, slik at jeg har nok å velge i! L :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå