Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et MEGA problem. Jeg har funnet ut i det siste at jeg har begynt å få følelser for bestekameraten til kjæresten min=/

Jeg tenker på han hele tiden, får han ikke ut av hodet mitt.

Jeg fortalte det for 2 dager siden, jeg er en sånn type person som ikke klarer å holdet det får meg selv.

Han ble helt sjokkert, viste ikke hva han skulle svare osv.

Dagen etterpå var vi på samme fest, å jeg så han tittet på meg flere ganger.

Måtte begge bli litt brisen før vi snakket med hverandre, etter det jeg sa...

jeg vet jo at det aldri kommer til å bli oss to, siden han er kameraten til kjæresten min..

Å det er ikke det at jeg ikke er gla i kjæresten min, vi hadde 2 års dag 1 april.

har ikke lyst til å gjøre det slutt med han i det hele tatt..

Men jeg får ikke kameraten hans ut av hodet mitt:/

å saken blir ikke no bedre av at han sitter å stirrer på rett som det er når vi er i samme rom..

Hva skal jeg gjøre? :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender jo dessverre man blir betatt av andre selvom man har kjæreste. det er jo en stor ulempe at han faktisk er bestekameraten hans da, da tilbringer de sikkert mye tid sammen og du ser han ofte? Du burde absolutt prøve å unngå han. Hvis du tar deg i å tenke på han, prøv å slå tanken ut av hodet og GJØR noe. Finn på nye ting med kjæresten, kanaliser følelsene dine over på han istedet.. Ikke så gode råd, men håper du finner ut av det!

Skrevet

Det som skiller oss fra dyr, er at vi faktisk skal kunne resonnere oss fram til de beste løsningene, og analysere konsekvenser.... Da er vel svaret gitt. Ikke oppsøke situasjoner hvor dere kan bli alene med hverandre, og IKKE forfølg følelsene.

Skrevet

Vet du, jeg syns synd på kompisen til kjæresten din jeg. Tenk å få en sånn beskjed da, og så skulle omgåes kjæresten din etterpå. Hvis du ikke har tenkt å avslutte forholdet til kjæresten din skulle du absolutt ha holdt det der for deg selv. I tillegg setter du horn i panna på kjæresten din, han mister jo ansikt fullstendig overfor kompisen sin. (I første omgang, men sånt blir jo gjerne sladret om også- så vet plutselig alle).

Enkelte ting bør man holde kjeft om til man vet hva man vil, det blir for dumt å si" jeg er bare en sånn person som ikke greier å holde ting for meg selv". Eller hva tenkte du å oppnå ved å fortelle at fyren du er forelska? Huff, blir flau på dine vegne.

Skrevet

Enig med innlegget over her. Du skulle ikke ha sagt noe.

Skrevet

er ingen unnskyldning, men det ble sagt i fylla=/ så klart!

Han reiser bort i militæret i dag, blir borte i 3 uker, så da får jeg han litt på avstand, men så kommer han hjem for godt om 3 uker også!

Han skal også være med oss + noen til 3 uker til syden i sommer.

ikke lett det her=/ jeg har så sinnsykt dårlig samvittighet overfor kjæresten min.

Føler meg som en dritt akkurat nå, men jeg klarer ikke styre følelsene mine heller.

Skrevet

flau på mine vegne?

jeg var jo bare ærlig.

Skrevet
flau på mine vegne?

jeg var jo bare ærlig.

Ærlig? Det var da ingen som holdt deg opp etter veggen og krevde at du skulle fortelle sannheten. Du kunne fint ha latt være å plassere kammeraten din i en slik fæl posisjon bare fordi du behøvde få utløp for die følelser og være "ærlig". Ingen hadde tatt skade av dette om du hadde hodt kjeft. Forelskelser går over, men ekte kjærlighet som du forhåppentligvis har til kjæresten din vedvarer. Dette er ditt problem som du selv får lide for i stilhet, å trekke en stakkar uskyldig inn i dette har ingenting med ærlighet å gjøre.

Følelsene går over, lid deg gjennom dem, du behøver ikke kutte ham ut, men hold ham på avstand når dere er sammen. Ettersom du blir bedre kjennt med ham forsvinner nok spenningen... Dårlig sanvittighet ovenfor kjæresten behover du ikke ha for følelsene dine, men dårlig sanvittighet for at du dro kammeraten inn i problemet, satte kjæresten din i et dårlig lys og søker øyenkontakt med kammeraten det bør du ha. Følelsene kan du kanskje ikke syte 100% men handlingene dine kan du styre!!!

Skrevet

jeg syns ikke jeg gjore no galt i å si det til han.

han ble ikke sint heller liksom, han begynte å spørre om masse spørsmål, pluss at han stirret mer etter at jeg hadde sagt hva jeg følte..

virker han også litt intressert?

Gjest Bellatrix
Skrevet
jeg syns ikke jeg gjore no galt i å si det til han.

han ble ikke sint heller liksom, han begynte å spørre om masse spørsmål, pluss at han stirret mer etter at jeg hadde sagt hva jeg følte..

virker han også litt intressert?

Ikka annet enn at du gjorde det vanskelig for han å være i nærheten av deg og kjæresten din en stund fremover. Tror du det blir en fin sydentur når han vet at du er forelsket i han?

Skrevet

hvis han ikke føler det samme, så hvorfor skulle ikke han drite i det?

Gjest Bellatrix
Skrevet
hvis han ikke føler det samme, så hvorfor skulle ikke han drite i det?

Fordi det uansett blir en vanskelig situasjon for han. Om han også skulle få følelser for deg svikter han kompisen sin, om han ikke har følelser vil jeg tro han vil synes det er vanskelig å forholde seg til deg.

Skrevet

det har virket på meg da at han ikke er så veldig uintressert selv.. og da skjønner jeg så klart at det er en vanskelig situasjon han er inne i nå..

Skrevet

Dersom du ikke har større innsikt i problemstillingen enn dette så e det nok ikke så mye vist å diskutere.

"Kanskje han også var litt interessert?" hva har så det å si da? Hvorfor ønsker du å vite om han er interessert?

Og jo det er for ham ubehagelig. Om jeg fikk besskjed om at kompisen til bestevennina mi var forelsket i meg hadde dette satt meg i et stort moralsk dilemma. Jeg hadde ikke villet treffe ham, i fre for hva dette kunne føre til fra hans side, samtidig som jeg ville følt meg rotten ovenfor venninden min, som om jeg hadde sviktet henne litt. Jeg hadde også lurt på om jeg burde fortelle dette til henne siden partneren hennes hadde gått bak ryggen hennes ved å fortelle dette til meg... Alt i alt et kaos av følelser, skyld og problemer. Min lojalitet hadde lagt hos min venninde, og om hennes kjæreste fortalte noe slikt hadde det vært grusomt for meg.

I bunn og grunn fortalte du vel dette for å se hans reaksjoner, og da har du trødd langt over en linje! Prøver ikke du å bli gravid med kjæresten din? Hvorfor er du da interessert i om kammeraten kanskje var interessert tilbake?

Gjest Vampyra
Skrevet

Du ønsker jo tydeligvis at han skal være interessert, så da er det kanskje på tide å ta seg selv i nakken og bestemme seg for hvem av dem du vil ha? (snakker av erfaring ;) )

Skrevet

tidene forandrer seg.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å forholde meg til personer jeg ser som venner og som plutselig forteller meg at de har følelser for meg. Kan godt skjønne at han synes det er vanskelig å skulle forholde seg til deg og kjæresten din.

Og klart han ikke bare kan drite i deg! Kan være han bryr seg en del om kameraten og så begynner å tvile på dine følelser for kjæresten din. Jeg har vært i en situasjon der en venn av meg hadde følelser for meg da han ble sammen med sin kjæreste, og jeg var lenge i tvil om hva jeg skulle tenke om dette, om jeg burde fortelle hans kjære at på det tidspunktet de ble sammen så var hun 'second best' eller om jeg burde holde kjeft. Jeg valgte det siste, og fikk etterhvert bekreftet av min venn at han var ferdig med følelsene for meg og hun er nå på topp for han.

Men hadde de allerede vært sammen når han fortalte meg om sine følelser, da ville jeg mye mulig valgt å fortelle henne om det, litt avhengig av den spesifikke situasjonen, så klart.

Gjest Bellatrix
Skrevet
tidene forandrer seg.

Da håper jeg du har sluttet å prøve å få barn med kjæresten din også? Eller vil du habarn med kjærestens gener og ha kameraten som stefar til barna?

Skrevet

nå var du bare frekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...