laurel Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 noen som har noen gode forslag på hvilke sanger som er fine når en trompetist skal spille i kirken?
Gifteklar:) Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Hei! Sjekk ut denne siden: http://www.trompet.biz/index.php?pid=musikk Mange eksempler! Selv skal vi ha Mendelssohns brudemarsj (fra A Midsummernight's dream) som innmarsj, men uten trompet. Solostykker (kun trompet): Tir n'a noir og Sommernatt ved fjorden. Utmarsj: enten Trumpet Voluntary (Prince of Denmark's March) eller brudemarsj fra Øre. Orgel og trompet sammen, tror jeg. Lykke til:)
*Emma* Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 (endret) Skal han spille solo eller inn/utmarsj? Vi hadde trompet sammen m orgel både på inn- og utmarsj og det var superfint. Vi valgte disse da ingen av oss liker de tradisjonelle..."here commes the bride" etc... Trumpet Voluntary by Clarke som innmarsj Trumpet Tune in D by Purcell som utmarsj Endret 29. april 2007 av *Emma*
laurel Skrevet 29. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2007 inngangsmarsjen og utgangsmarsjen er i boks,så jeg trenger forslag til to solosanger.tusen takk for flotte forslag å lenge...begynner å få nerver nå.bare 6 uker igjen...
pike28 Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Vi skal også ha en trompetist som skal spille en solosang i tillegg til inn - og utgangsmarsj. Jeg tenker at jeg kommer til å spørre trompetisten direkte da han har spilt i mange bryllup før og vet hva som klinger bra
Grønt blad Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 Vitae Lux. Nyyydelig som trompetsolo. ← Tenkte jeg skulle foreslå denne. Den er helt fantastisk nydelig. Forresten, om trompetisten har flygelhorn blir den kanskje enda vakrere fordi den da blir litt mykere og ikke fullt så skarp, men den er nydelig uansett! Tror jeg hadde valgt denne... Ole Edvard Antonsen har spilt den inn på cd, i tilfelle du ikke kjenner til den...
Chelsea Skrevet 29. april 2007 #8 Skrevet 29. april 2007 noen som har noen gode forslag på hvilke sanger som er fine når en trompetist skal spille i kirken? ← Det går jo an å velge favorittsanger og høre om trompetisten klarer å spille disse. Vi hadde en medley av U2-låter siden det er begges favoritt og det ble kjempevellykket! Dette var soloinnslaget altså, som innmars hadde vi Mendelsohns bryllupsmarsj og som utmarsj Clarke, Trumpet Voluntary.
Montezuma Skrevet 2. mai 2007 #9 Skrevet 2. mai 2007 Vi fikk en fløytist som overraskelse i kirken! Hun spilte en medley av Høstvisa, Kjærlighet m fl. Kjempeflott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå