30+ Skrevet 5. mars 2003 #1 Skrevet 5. mars 2003 I natt kom det igjen. Voldsom smerte i underlivet - det kjennes ut som om noen vrir halsen rundt på livmoren min. Smerten sitter i 1/2 time til en time - og jeg er øm lenge etterpå. Det er min andre mens-syklus uten p-piller, og jeg opplevde det samme forrige måned. Da kom smerten på ettermiddagen dag 16 i syklus. I natt satt den som låst fast natt til dag 13. Kan dette ha med eggløsning å gjøre? Jeg blør ikke, det kjennes nesten som skikkelig mageknip, bare at det helt klart sitter i underlivet og ikke i magen. Noen som har det slik?
Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2003 #2 Skrevet 5. mars 2003 Jeg pleide å ha slike kramper og min mor hadde det ennå verre. Hun hadde knuter på eggstokkene - noe som ikke var farlig, men bare ubehagelig. I mitt tilfelle vet jeg ikke hva årsaken var til at jeg hadde disse krampene fra tid til annen, men de skjedde alltid noen dager før forventet mens. Kunne desverre ikke bidra med så mye. 26+3 :D
30+ Skrevet 5. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2003 Takk for svar Jeg har kramper før mens også - det jeg syns er så rart er at smerten kommer midt i perioden. Det er ikke kramper heller - en eneste lang knip er det. Jeg hadde mye smerter under mensen som tenåring - noe som gjorde at jeg startet tidlig på p-piller. Har gått på den non-stop i 16 år. Kanskje eggstokkene mine er gjengrodd og at det gjør vondt når noe skal ut? Noen sier de kan "kjenne" EL - er det det jeg gjør?
Gjest Jannicke Skrevet 5. mars 2003 #4 Skrevet 5. mars 2003 Hei! Jeg kjenner definitivt igjen smertene du beskriver. Du sier du har brukt p-piller sammenhengende i 16 år, det er nok der "ondskapen" ligger!! Jeg ble sendt frem og tilbake fra lege til lege å ingen fant ut hva det var.... Så sluttet jeg med p-pillen for 1,5 år siden og siden da har smertene vært helt borte.... Det er verdt et forsøk å heller bruke annen prevensjon i mellomtiden for å se om det blir bedre. Lykke til! Jannicke
jomfru72 Skrevet 5. mars 2003 #5 Skrevet 5. mars 2003 Hei! Det kan godt være eggløsningen du kjenner. Selv har jeg mye smerter under eggløsningen. Kan vare fra 1 time opp til et døgn.Smertene kommer og går. Føles som om noe blir revet sakte fra hverandre innvendig. :-?
30+ Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2003 Takk for svar :D Har vært hos Gynekolog og fastlege. Begge sier at det er EL jeg kjenner. Og det er jo positivt å vite når den er, så jeg får trøste meg med det. Siden jeg hadde vondt i forigårs, vil det vel si jeg fortsatt er fruktbar, så jeg vet hva jeg vil i kveld :blunke:
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2003 #7 Skrevet 7. mars 2003 Det kan også være cyster som sprekker som gjør vondt (det kan godt skje i sykler det også) eller muskelknuter som presser på. Jeg anbefaler deg at du får tatt en ultralyd og sjekket dette, og dersom det er minste tegn til noe de ikke "ser helt hva er" så be om en lap for å sjekke og eventuelt få gjort noe med det før det tar overhånd.
30+ Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2003 Hei Tusenfryd! Jeg tok ultralyd på GU. Og legen visste at jeg hadde vondt. Siden hun ikke sa noe om dette, håper jeg jeg er sikret mot cyster...
Bimbo Skrevet 10. mars 2003 #9 Skrevet 10. mars 2003 Jeg kjenner også EL men ikke så kraftig som du beskriver det... Selv fikk jeg mye vondere av p-piller, plaget meg faktisk så mye at jeg måtte slutte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå