Gå til innhold

Hvilke maling velger du til ditt hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke merke velger dere når dere skal male huset utvendig?

Her helte vi lenge mot Butinox som merke og Futura som type. Men så gikk det opp for meg at dette ikke var Drygolin og da kjøpte vi det i stedet, Drygolin Extreme. Egentlig kun pga reklamen, Drygolin mot Drygolinvær. Og der oppdaget jeg reklamens makt over meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal male huset nå og jeg ville også ha valgt Drygolin Extreme dersom det ikke var for at dette huset er malt og ikke beiset tidligere. Så vidt jeg har forstått betyr det at vi må male på nytt fremfor å bruke beis slik vi ellers ville ha foretrukket. (Kan noen fortelle meg det motsatte og evt. komme opp med en link, blir jeg kjempeglad!)

Jeg har ikke TV og har ikke sett en reklame for beis på flere år, men jeg vet at moren og faren min har brukt Drygolin både på hus og hytte og jeg ser jo at det går lang tid mellom hver gang de må frem med beiskosten. Jeg ser også at kledningen på huset holder seg godt, selv om den nærmer seg 30 år. Vinduer og karmer er også like gode som da de var nye.

Skrevet

Har man brukt beis så kan man beise, dekkbeise eller male

Er det brukt dekkbeis så må man dekkbeise eller male

er det brukt maling så må man male.

Skrevet
Vi skal male huset nå og jeg ville også ha valgt Drygolin Extreme dersom det ikke var for at dette huset er malt og ikke beiset tidligere.

Drygolin Extreme finnes i både oljemaling og dekkbeis. Og en kan også male over både beis og dekkbeis.

Skrevet
Drygolin Extreme finnes i både oljemaling og dekkbeis. Og en kan også male over både beis og dekkbeis.

Problemet er at vi skal male over oljemaling og det blir annerledes enn om man skal male over beis. Uansett takker jeg for tipset og skal sjekke det nærmere! Kan jeg male med Drygolin, og det kan jeg da sannsynligvis, er saken løst! Tusen takk!
Skrevet
Problemet er at vi skal male over oljemaling og det blir annerledes enn om man skal male over beis. Uansett takker jeg for tipset og skal sjekke det nærmere! Kan jeg male med Drygolin, og det kan jeg da sannsynligvis, er saken løst! Tusen takk!

Vi maler selv over oljemaling i dag - med oljemaling, så jeg håper jeg vet hva vi gjør ;)

Skrevet

Bruker Drygolin maling (ikke extreme). Malte i fjor, og da var det 11 år siden sist (også Drygolin), og det var ingen blemmer eller sprekker. Dessuten skiftet vi farge på huset, og det holdt med ett strøk. Veldig fornøyd. :)

Skrevet
Vi maler selv over oljemaling i dag - med oljemaling, så jeg håper jeg vet hva vi gjør  ;)

Helt sikkert, så da kommer jeg til å gjøre det samme! Dyrt og deilig! :ler:
Skrevet

Vi valgte Drygolin Ekstrem oljemaling. De sa at glansen på malingen ville holde lengre med Ekstrem enn med vanlig Drygolin. Så langt er jeg nå veldig fornøyd, men så malte vi nå i fjor sommer da.

Skrevet

Det finnes malingsmerker som ikke er like godt kjent som andre, dette betyr ikke at de ikke er like gode, men at leverandøren ikke har jobbet like mye med markedsføring av produktet som andre. Når du kjøper kjente merker, så er det med alt annet som er godt markedsført, da betaler du også litt for markesføringen. Flügger er et godt kjent merke i feks Danmark, de har et datterfirma som heter Day-System som fører Yunik-maling (og oljedekkbeis). Firmaet fører null markedsføring og har ingen mellomledd lik Jotun, noe som gjør sluttproduktet langt rimeligere i pris enn hos de etablerte merkene. Det som er interessant å vite er at bestanddelene i malingene deres er laget på samme fabrikker som Jotuns. Jeg har derfor valgt Yunik Oljedekkbeis til vårt hus, det holder like godt som andre og jeg sparer godt med penger...

Skrevet

Jeg har beiset huset med Drygolin extrem av én grunn: Dersom reklamen holder ord, så har jeg antagelig et par svigersønner innen det må beises neste gang (om 12 år)! :hoho:

Gjest Reven
Skrevet

Det blir Drygolin, fordi det var Drygolin som ble brukt sist huset ble malt.

-Men det blir IKKE Extreme. Det er bortkasta penger i det klimaet vi har her jeg bor.

Skrevet
vi brukte demidekk optimal.

fikk anbefalt den framfor drygolin extreme.

http://www.vestlimaling.no/produkter.html

Vi også. Og vi angret. Malingen flasset av etter to år. Og da vi fikk folka fra malingsfirmaet til å sjekke, sa de at det var fordi vi hadde valgt en mørk farge på huset. Forstå det den som kan. Vi fikk gratis ny maling til hele huset, så nå er vi spente på å gå over huset igjen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...