Gå til innhold

Maurinvasjon i blomsterbedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan blir jeg kvitt dette ? små sorte og lysere maur som biter... ekle dyr og DE SKAL BORT !!!

noen som har tips til giftfrie alternativer ? har helt på et par bøtter med sterk saltløsning for å se hvordan dette går i en del av bedet.... la oss kalle det en testflekk men det må da være andre løsninger og ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bruker Masta Kill - det er kanskje ikke helt giftfritt - men det er biologisk og ikke farlig for varmblodige individer ... http://www.nessemaskin.no/shop_files/shop_...r=Insektsmiddel

så ikke ut som noen av produktene i linken var egnet i blomsterbed ? så mer ut som de var beregnet til innendørs bruk eller terrasser/betongheller etc ?

Skrevet

Jeg har brukt det ute - på mur ved blomsterbed og heller - og borte ble de. Har prøvd med annet maurmiddel til vanning - og det var ikke på langt nær så effektivt. Spadde riktignok vekk selve tuene først - men nå har jeg bare en og annen maur som tusler rundt - som de jo selvfølgelig gjør alle steder ute.

Skrevet

ok, da tester jeg :)

er litt nysgjerrig på testflekken min med saltvann og, ser ut som ting har skjedd der på kort tid, mye maur med bena i været osv.... spørs jo bare hvordan jorden takler saltet så jeg må nok dynke med vann for å fjerne saltet igjen senere.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Blomstene tåler nok ikke saltet. Jeg bruker salt for å fjerne ugress i oppgangen, og det er veldig effektivt. Alt dør.

Skrevet

er ikke noe blomster der, kun et tomt bed med "ugressduk" og bark oppå, var derfor jeg tenkte hvorfor ikke.

tenkte jeg skulle prøve å dynke skikkelig med masse vann på testflekken om et par dager for å se, går det ikke så er jeg en erfaring rikere :)

tror du forresten saltvann kan brukes mot ugress i en gruset oppkjørsel ?

Gjest Fjellsippa
Skrevet
tror du forresten saltvann kan brukes mot ugress i en gruset oppkjørsel ?

Det gjør det sikkert. Ugresset mellom hellen dør i hvert fall. Du får prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...