Gjest Dabbadubbadim Skrevet 5. mars 2003 #1 Del Skrevet 5. mars 2003 Hei på dere og hei på deg. En over meg snakket om dydighet og om at han/hun (muligens han ja) ikke ble tiltrukket av udydige jenter. Hvor slutter da dydigheten? Etter 2 seksualpartnere? Etter 5? 10? Selv mener jeg dydigheten slutter etter den første- Men da kan jeg jo avskrive flesteparten av befolkningen som horer, eller hva? Heldigvis kan vi forandre oss- og jeg er sikker på at- selv om jeg traff på en person som tidligere hadde hatt et utskeiende liv, men som nå hadde forandret seg og endret totalt holdning, ville jeg ikke være i stand til å skjønne det- dersom da jeg ikke kjente til personens bakgrunn fra før. Et annet kriterie ville selvfølgelig være at personen ikke virket som en total bambi i oppførsel og væremåte. Husk; dersom du har en egenskap du ikke er fornøyd med; forandre deg. Værre er det ikke (selv om prosessen kan være vanskelig og lang.) Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dabbadubbadim Skrevet 5. mars 2003 #2 Del Skrevet 5. mars 2003 Denne skulle være svar på tråden: "Billig?" Klem fra Dabbadubbadim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 5. mars 2003 #3 Del Skrevet 5. mars 2003 Ei dydig jente er sikkert ei slik ei som ikke vedkjenner for seg selv sine seksuelle følelser og som synes kuksuging er ekkelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2003 #4 Del Skrevet 5. mars 2003 Eller kanskje det å være dydig å ha et bevisst forhold til seksualiteten sin, og ikke gå inn i nye seksuelle forhold til stadighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dabbadubba-dim Skrevet 5. mars 2003 #5 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg tror: En må ikke ha hatt sex med masse folk for å ha et godt forhold til egen seksualitet. Tvert imot tror jeg at dersom du har et sexliv som involverer stadig nye partnere, vil du ikke dra nytte av det jeg tror sex egentlig er; kommunikasjon. La meg lage en liten bakgrunn for mine meninger: Mennesket overlever greit uten sex- men ikke uten fysisk berøring! Et lite barn som ikke blir kost med kan bli sykt. Etter hvert som vi blir eldre, får vi mindre fysisk kontakt- fordi ... 'vi er for gamle' Kan ikke det forklare hvorfor mange unge ender opp med å ha sex, mens det de egentlig ville ha var fysisk kontakt? Basert på teksten over, pluss en del internasjonal forskning som sier det samme, konkluderer jeg så langt med at: fysisk berøring er kommunikasjon. Neste, hva med sex? Mange behandler sex som en fysisk ting, ene og alene. De tror at ved å ha sex, stimulerer de fysiske organer som igjen fører til utskilling av diverse endorfiner som gjør at vi føler oss god- i kroppen. Hva med det psykiske da? Jeg tror mennesket består av mer enn kjøtt og bein, men også av et psykisk eksistensgrunnlag; tanker, følelser, verdi osv. Disse egenskapene utvikler seg gjennom hele livet. I løpet av livets mange forskjellige opplevelser forandrer du deg ikke bare fysisk, men kanskje spesielt emosjonelt og psykisk. Dersom du opplever spesielle hendelser, for eksempel tragiske dødsfall eller positive erfaringer, er disse med å forme deg som menneske og gi deg et eksistensgrunnlag, grunnlag for egne meninger, erfaringer osv. Sex er en av disse erfaringene som har innvirkning på deg. Har du sex, kommuniserer du, gir du av deg selv, forandrer du deg. Samme skjer motsatt fra personen du har sex med. Har du sex med mange forskjellige mennesker, lar du også disse menneskene forandre deg som person, samtidig som du gir deler av deg selv vekk til andre. Spørsmålet er da, hvor mye av deg selv er igjen til den du skal tilbringe livet sammen med, når du ikke lengre er den hotteste baben i byen? - dabbadubba-dim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå