Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min har nettopp fylt 7 år og har fått en forferdelig holdning til tider. Det er som om han er inni en liten trassalder igjen for han skal være veldig "tøff" nå og snakker man til han (hvis han gjør noe galt) så får jeg ofte den her "Jada, bla bla"...Det går igjen veldig ofte..Andre ganger hører han. Han er sånn egentlig mot alle i familien (vi er en liten familie da).

Pappa tar han titt og ofte for dette og aksepterer rett og slett ikke at han oppfører seg sånn, noe jeg syns er bra, men broder'n gjør det uansett. Det er vel en sånn "tøffe-seg-fase" han har fått nå som han går på skole, men er det noen som har noen forslag til hvordan man kan håndtere det og få han til å ta meg alvorlig?

Jeg passer han tross alt innimellom og er borte der ofte (bor for meg selv), og er veldig glad i broren min, men til tider nå om dagen kan han virkelig være en liten snørrunge :ler: Stygt å si det, men ja...

Jeg vil gjerne at han i hvert fall skal høre når man snakker til han og ikke få den der "Jada, bla bla"-greia tilbake. Når man hører det x-antall ganger per dag så blir man litt lei. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det sånn med dattra mi. ho er også 7. er vel bare å slå hardt ned på sånn oppførsel, ikke godta det så går nok den fasen over. som alle andre faser barn går igjennom.

Skrevet
Broren min har nettopp fylt 7 år og har fått en forferdelig holdning til tider. Det er som om han er inni en liten trassalder igjen for han skal være veldig "tøff" nå og snakker man til han (hvis han gjør noe galt) så får jeg ofte den her "Jada, bla bla"...Det går igjen veldig ofte..Andre ganger hører han. Han er sånn egentlig mot alle i familien (vi er en liten familie da).

Pappa tar han titt og ofte for dette og aksepterer rett og slett ikke at han oppfører seg sånn, noe jeg syns er bra, men broder'n gjør det uansett. Det er vel en sånn "tøffe-seg-fase" han har fått nå som han går på skole, men er det noen som har noen forslag til hvordan man kan håndtere det og få han til å ta meg alvorlig?

Jeg passer han tross alt innimellom og er borte der ofte (bor for meg selv), og er veldig glad i broren min, men til tider nå om dagen kan han virkelig være en liten snørrunge  :ler:  Stygt å si det, men ja...

Jeg vil gjerne at han i hvert fall skal høre når man snakker til han og ikke få den der "Jada, bla bla"-greia tilbake. Når man hører det x-antall ganger per dag så blir man litt lei.  :sjenert:

Flott at han har en flere voksne som forteller han hva som er godtatt oppførsel! Hvis ingen sier i fra, vil han nok bare fortsette med dette. Utarter det seg, er det greit å ta en prat med læreren, sånn at hun/han kan ta det opp med/prøve å endre dette i klassen. Lærere har jo metoder for slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...