Gjest LoisLane Skrevet 4. mars 2003 #1 Skrevet 4. mars 2003 Har - som jeg har nevnt her før - problemer med å velge lokaler for festen. Nå har vi to alternativer: Det første er en bygning på museet ikke langt unna oss. Miljøet er veldig trivelig, og den store fordelen er at det er så fint ute der. Det blir mange barn, og jeg vil gjerne at de skal ha muligheten til å løpe rundt og kose seg. Trivelig å sitte ute for oss i sommernatta også... Men regner det, er det jo helt det samme hvordan uteområdene er. Her må vi skaffe mat på egen hånd, og det passer meg bra. Vi kan bestille god og relativt rimelig mat, og kan ha med drikke selv. Ulempen med dette alernativet er at det rett og slett blir litt trangt - særlig hvis vi ikke kan være ute. Det er dessuten ingen sofaer/ sittegrupper, bare bord og benker. Det andre alternativet er en gård som driver profesjonelt med utleie til grupper, kurs og selskaper. Her er det ikke så trivelig ute, men inne er det litt herskapelig, lissom, store, flotte lyse rom med sjel og stil. Jeg var der i dag og ble begeistret! MEN de låner ikke ut kjøkkenet sitt, og vi kan heller ikke ta med drikke selv. Det kan jeg leve med, men da jeg spurte hva de kunne tilby av mat ble jeg litt lang i maska. Hørtes nesten ut som om det kun var steik og is, for å sette det litt på spissen. Maten er viktig for meg, jeg vil ha noe "outstanding" - noe spesielt godt på denne spesielle dagen! Tørrstekt oksesteik og vasne grønnsaker er heeelt uaktuelt (for ikke å snakke om rekecoctail - jeg turde ikke en gang spørre om hvilke forretter de hadde...) På dette stedet var det imidlertid tilbud om overnatting, og det er en fordel i og med at det blir en del langveisfarende. Sambo'n er ganske tja og ha - han vil nok helst ha festen på den sistnevnte gården, mens jeg heller til museet. Men søren - jeg ble forelska i de fine rommene på gården i dag! Urk! Hva skal vi velge? :o
Pip Skrevet 4. mars 2003 #2 Skrevet 4. mars 2003 Den gården hørtes jo flott ut da... Bortsett fra det med menyen... :-? Men - OK - de låner ikke ut kjøkkenet... Hva vil det si? At de ikke lar noen andre bruke det? Men hvis det fins et catering-firma i nærheten, kan dere vel få maten levert direkte derfra??? Eller gosnakk med naboen til denne gården, og lån kjøkkenet hans... (hehe) Tror iallefall jeg ville valgt et sted med god plass - ikke'no moro å ha lite plass - og særlig ikke for ungene, som trenger plass å løpe på om det blir dårlig vær...? Lykke til med valget, iallefall!!
Tvilling76 Skrevet 5. mars 2003 #3 Skrevet 5. mars 2003 Jeg ville helt klart gått for siste alternativ. Plass betyr mye, og steik er en smakssak. Jeg tror nok at grunnen til at de ikke låner ut kjøkkenet, er nettopp for at man skal bestille mat gjennom dem. Altså en form for spiseplikt. Å låne kjøkkenet til naboen på gården tror jeg derfor ikke vil bli akseptert av utleier. Selv skal vi ha festen på Østmarkseteren Restaurant - en nydelig gammel laftet gård. Her må vi kjøpe både mat og drikke gjennom utleier. Jeg tror faktisk ikke det er uvanlig... Lykke til ihvertfall!
Furstina Skrevet 5. mars 2003 #4 Skrevet 5. mars 2003 Jag hade nog vald det första alternativet, på museet. Det låter mysigt, om än lite trångt. Jag gillar när det är mysigt och personligt, många gårdar/slott blir ofta lite "för" pampiga och stora. Fast det är ju något som NI får fundera på, vad som passar er och ert bröllop både i stil och pengar. Jag tror som Tvilling76 att de bara hyr ut när de kan få sälja maten också, det finns mycket pengar att tjäna där (för de som hyr ut).
Gjest LoisLane Skrevet 5. mars 2003 #5 Skrevet 5. mars 2003 Vi går nok for gården - tror jeg. Vi får ta en ånkli prat med dem og finne ut en meny sammen.
it Skrevet 6. mars 2003 #6 Skrevet 6. mars 2003 Begge alternativene høres gode ut, man må vel bare finne ut hva som er viktigst: Ordne med mat å drikke selv og fine utearealer eller mer standsmessig stil med mulighet for overnatting. Vi ville i utgangspunktet ha et sted hvor vi kunne overnatt, og i tillegg stå for alt selv. Det viste seg ganske umulig med på så kort varsel. Men jeg tror faktisk jeg hadde gått for første alternativ, så fremst at det faktisk er plass til alle rundt bordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå