Gjest care Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Hei, er det noen som har kjennskap til dette merke? Er det et fullværdig for for en kastert katt? Det står på posen at katten får balanserende mineraler for urinveiene, men er usikkert på hvordan jeg kan tolke dette. Jeg kjøper vanlig Royal C, men lurer altså på om jeg kan erstatte den med dette? Noen som har kunnskap om dette?
Leo Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Jeg har strengt tatt ikke peiling på kattemat, men jeg har observert, bl.a. hos veterinæren, at det finnes kattemat spesielt beregnet på kastrerte katter. De har vel et noe lavere energibehov og større mulighet for å få problemer med urinveiene enn ukastrerte katter? Purina er vel uansett et anerkjent merke (Er i hvert fall det når det gjelder hundemat), så hvis det fôret du nevner oppgis å passe for kastrerte katter, så kan du sikkert fint bruke det. Er du i tvil, så er det alltid lurt med en telefon til veterinæren.
Gjest care Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Jeg har strengt tatt ikke peiling på kattemat, men jeg har observert, bl.a. hos veterinæren, at det finnes kattemat spesielt beregnet på kastrerte katter. De har vel et noe lavere energibehov og større mulighet for å få problemer med urinveiene enn ukastrerte katter? Purina er vel uansett et anerkjent merke (Er i hvert fall det når det gjelder hundemat), så hvis det fôret du nevner oppgis å passe for kastrerte katter, så kan du sikkert fint bruke det. Er du i tvil, så er det alltid lurt med en telefon til veterinæren. ← Takk for svar Leo. Nå tenker jeg at det ikke er slik at selv om det står at det er godt for urinveiene så er det det. Så tenker jeg videre at en vetrinær ikke vil si noe positivt om dette merket da det selges i dagligvare, tenker at de er redd for konkurranse. Men så skal det sies at jeg er meget skeptisk som person da.
Leo Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Jeg har fremdeles ikke peiling på kattemat, men når jeg tenker meg om så kjøpte jeg en gang tilsvarende hundemat fordi jeg var tom og det var i ren "nød", en pose Purina hundemat på REMA. Ikke var den spesielt billig heller, men dårlig var den! Hunden, en dachs, spiste som en hest og bæsjet som en! Anbefales ikke! Tror jeg kastet resten av posen da helgen var over faktisk! Min hund har fått RC hele livet og det selges ikke hos veterinær så vidt jeg vet, men likevel synes i hvert fall min veterinær at det er et godt alternativ! Jeg er vel omtrent like "sunt paranoid" som deg, kjenner jeg oss rett!
Gjest care Skrevet 1. mai 2007 #6 Skrevet 1. mai 2007 Takker. Jeg får se det litt ann, evt. så ringer jeg dyrelege og spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå