Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 15 måneder har gått i barnehage i 2 måneder, og er mer eller mindre konstant syk.

Tror kanskje at vi har vært hjemme med ham i minst 10 dager tilsammen med både forkjølelser, lungebetennelse og omgangssyke.

Synes dagene mellom sykdomsperiodene er få. Alle sier jo at det første året er det mye sykdom, men jeg skulle likt å vite hvilke erfaringer dere andre har vedrørende dette tema...

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest prestekrage
Skrevet

Tror det er stor forskjell på barnas imunforsvar. Min datter (går nå siste året i bhg) er så godt som aldri syk. Tror vi tilsammen har hatt max en uke sykdomsfravær i løpet av årene hos dagmamamma/barnehage (startet hos dagmamma da hun var 12 mnd). Og de gangen hun faktisk blir syk så blir hun det i ferier (vi lå forex begge som slakt i julen). Hun "sniker" seg unna alt som går av vannkopper, rødehunder, omgangssyken etc etc.

Nabojenta (4 år) vår er MYE syk- borte fra barnehagen i allefall 5 dager pr mnd. Er det noe som går av sykdom i bhg så får i allefall hun det- og det sitter i lenge.

Det mest overraskende er utgangspunktet; datteren min er født prematur med nedsatt lungekapasiet (vokste det av seg innen hun var fyldt 2 år har egentlig aldri merket noe til det)- nabojenta er bullbåren helt uten noe komplikasjoner.

Gjest *Magica*
Skrevet

Våre har heller ikke vært spesielt mye syke, verken første år i barnehagen eller ellers.

Skrevet

Vårt barn var sykt nesten hele første året....og fikk da jobbet opp immunforsvaret sitt, for h*n har nesten ikke vært syk siden.

Skrevet

Vi er syke støtt. Jeg regnet på det en dag, og siden februar i fjor har jenta vår vært syk 18 ganger - og da flere dager i strekk.

Skrevet

Vi har akkurat samme erfaring som TS. de første månedene var han syk mer enn han var frisk. Det gikk sjelden aldri en hel uke uten feber. Nå har det blitt litt bedre, sikkert også pga årstiden. krysser fingrene for at han er mer frisk fremover. Skjønner ikke hvordan vi skal få sykt-barn dagene til å strekke til. (skulle ønske man fikk litt høyere kvote det første året i bhg).

Tingeling

Gjest silkesvarten
Skrevet

når vår gutt begynte i barnehagen når han var 4 år så var han syk i ett sett.....

og når jenta vår begynte i barnehagen året etter så ble hun nesten aldri syk....

Skrevet
Vårt barn var sykt nesten hele første året....og fikk da jobbet opp immunforsvaret sitt, for h*n har nesten ikke vært syk siden.

Det samme gjelder her. Nummer to har vært syk hele sitt første leveår. Han får i seg hele bakterie-virus-suppa fra storesøster.

Skrevet

Vår gutt begynte i barnehage i august i fjor.

Så langt har han vært borte fra barnehagen 2 ganger pga sykdom:

-1 hel uke i januar (fikk hjelp av besteforeldre, så selv var vi kun hjemme 1 dag)

-1 dag i april

Synes ikke det er ille. Vi har vært heldige så langt :)

Skrevet

Har ei datter på 17 mnd som har gått i bhg i 5 mnd nå, og hun har vært mye syk. Tilsammen har vi nok vært borte 10 dager i denne perioden. Men håper det blir bedre nå i sommerhalvåret. Og at immunforsvaret hennes blir bedre av dette.... :)

Skrevet

Mitt barn har vært hjemme en gang pga øyekatarr, det er det hele etter et halvår. Jeg tror at morsmelk har noe med saken å gjøre, vi fikk en let forkjølelse da det var slutt på den. Også har det selvsagt med gener dette med helse å gjøre, og heldigvis er det mine som der er ført videre, ikke pappa kylling sine som blir syk for ingenting.

Og mitt barn og vi som foreldre er stadig de som blir snakket med fordi vi er for tynnkledde etc. (Måtte bare si akkurat det).

Skrevet
Mitt barn har vært hjemme en gang pga øyekatarr, det er det hele etter et halvår. Jeg tror at morsmelk har noe med saken å gjøre, vi fikk en let forkjølelse da det var slutt på den.
Det kan jo så klart ha med morsmelk og gjøre, men jeg tror igrunn mer på at det er genene som du også var inne på. Jeg ammet til snuppa var 18 mnd, men hun har hatt sin dose med sykdom dette første året i bhg. Snuppa hadde forresten ørebetennelse som det tok tid før forsvant, og jeg tror noen febertokter hadde vært unngått om legen hadde gitt oss øredråper med en gang.

Men jeg satser på at både hun og foreldrene nå er blitt herdet for livsstid. Heldigvis har vi hatt noen fine mnd nå, så det ser foreløpig bra ut. ;)

Skrevet (endret)

Slettet...

Endret av Lillie
Skrevet

Minstepia begynte i barnehagen i august, og det føles som om hun har vært mer hjemme enn i barnehagen...Hun har hatt alt fra lungebetennelse til øyekatarr, så vi har virkelig slitt dette året. I tillegg er gubben selvstendig næringsdrivende med en jobb han MÅ på (bonde med kyr) så det har vært mye "sying" for å få hverdagen i havn. Det har vært mange dager der jeg har vært hjemme til han var ferdig i fjøset på morgenen, dratt på min jobb, og kommet hjem i tide til at han kunne begynne med melkinga igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...