Gå til innhold

Prestasjonsmåling i jobben din?

kvinne_

Anbefalte innlegg

Blir dine/avdelingens prestasjoner målt jevnlig? Er det utgangspunkt for beløning? Føler du selv du har mulighet til å påvirke utfallet eller er det som måles ute av din kontroll? Hvordan opplever du måling vs ikke bli målt i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest 1

Jeg ser på naturlig måling som positivt. Med måling så mener jeg fravær av samlebånd-kontroll av individer og standardtester som kan tolkes på mange måter av ukvalifiserte ledere og mellomledere. "Måling" i forstand jevnlig kommunikasjon i løpet av et år der målbare resultater er utslagsgivende er veldig positivt for den enkelte og for bedriften, tror jeg. Hvis den enkelte blir sett og hørt, samt får jevnlige tilbakemeldinger (dette gjelder bare hvis det er ønskelig: vår generasjons høyt utdannede ønsker faktisk ikke å bli kontrollert i form av overvåkning av mindre oppvakte og overfladiske ledere, flere vil da istedet finne nye arbeidsgivere eller skape sin egen arbeidsplass).

Dersom arbeidstakere føler at de blir lurt i form av urettferdig og uklare, ikke-målbare kriterier skaper det tap for bedriften på alle plan. Det største tapet for bedriftene er dårlig lederskap, ikke mangel på måling av alle de ansatte. "Målingen" kommer av seg selv dersom det er god, systematisk og jevnlig kommunikasjon mellom leddene. Det er mulig dette er lettere i mindre bedrifter men selv i store selskaper skal dette være mulig når man splitter bedriften opp i enkeltavdelinger med eksepsjonelt gode ledere på hver avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...