Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har fått meg jobb! For meg er dette den perfekte jobben, både i forhold til utdannelse og interesser. Men min mor er helt uenig, hun mener jeg kan sikte mot en mye bedre betalt jobb med høyere status. Jeg derimot vil begynne litt lenger ned på karrierestigen som en start. Iallefall så vil hun nå ikke snakke med meg!! Først sa hun utallige ganger hvor dumt det var av meg å takke ja til jobben, når jeg så snakket om hvordan jeg gleder meg til å starte ble hun bare taus med en sur min, og nå vil hun ikke en gang snakke med meg! Og dette er bare pga en jobb! Jobben er jo ikke hele livet, men jeg takker ikke nei til jobben bare for å gjøre henne fornøyd :forvirret:

Jeg tror noe av grunnen til dette er at hun er veldig kontrollerende, og siden jeg er yngst er jeg den siste av barna som hun kan klare å kontrollere karrieren til. Men dette er jo helt latterlig!

Noen som har noen råd?

(tenkte å sende en sms der jeg skriver at jeg har takket nei, bare for å teste ut som hun virkelig ønsker å styre over livet mitt på den måten, men orker ikke sånne løgner og slikt spill heller...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss :overrasket:

utrolig at du ikke har latt hennes verdier smitte over da.

flott at du gjør som du vil, og at ho blir så sur virker på meg rett og slett merkelig.

Håper du trives i jobbe, og jeg håper at mora di snart ser hva som er viktig for deg.

Skrevet

Jeg tror dere trenger en skikkelig prat !

Din mor er skuffet og klarer ikke å skjule det, og reagerer med å snu deg ryggen.

Du er myndig, voksen og må få ta slike avgjørelser selv, noe din mor vet så godt at er endel av voksenlivet.

Hvis din mor ikke vil snakke med deg, så trenger du jo ikke kontakte henne på en stund og se hva som skjer når hun er ferdig med å furte....

Når hun tar kontakt igjen, så kan du jo ta en prat med henne om at livet ditt må du få styre selv nå.

Skrevet

Min mor er også slik.

Jeg er også yngst.

Hun vil at jeg skal ta høy utdanning, helst ikke få mann eller unger før jeg er 30.

Barnebarn bryr hun seg fint lite om.

Hun ble ferdig med barn etter at vi (barna hennes) ble voksne.

Jeg har gjort alt hun står imot, men det er mine valg, jeg synes hun skal respektere det.

Hun sier hun ikke vil snakke med meg før jeg gjør som hun vil.

Da må hun vente lenge på å snakke med meg. :forvirret:

Nei, jeg synes du skal gjøre som du vil!

Skrevet

TS her, takk for svar så langt!

Ja, jeg synes dette er helt absurd. Kan legge til at den jobben jeg skal starte i er en ordentlig jobb, med trygge rammer og mulighet for forfremmelse. Hvis det var snakk om at jeg tok meg jobb som torpedo, prostituert eller noe lovstridig kunne jeg skjønt hennes reaksjon. Men dette er altså en så bra jobb at jeg selv ikke trodde jeg var kvalifisert!

Synes det er så trist, siden jeg særlig i den tiden i ny jobb kunne trengt noen å snakke med. Det er mange nye inntrykk når man starter i ny jobb og hun har tidligere også fungert som en god samtalepartner. Men det er altså så lenge ting er på hennes premisser og hun ikke setter seg helt på bakbeina. Hun stilte også veldig høye krav til meg da jeg studerte: husker da snittet mitt gikk ned fra A til B, så ga hun klart uttrykk for at hun håpet at jeg skulle klare å få det opp igjen.

Og jeg har prøvd å snakke med henne, men det er helt umulig. Hun bare nekter å snakke, hvis hun har muligheten bare går hun, hun begynner å snakke om noe annet eller blir bare helt taus.

Nei, jeg får bare la henne holde på. Men synes det er utrolig at et voksent menneske skal holde på sånn!

Gjest vimselot
Skrevet

Det høres utrolig ut, men noen foreldre vil gjerne leve livet "gjennom barna" og få sine egne drømmer oppfylt. Send henne en mail og fortell hva du synes om hennes dømmekraft og overstyring. Fint at du ikke har latt deg påvirke. Men det må jo slite på når hun oppfører seg som ett troll.

Kan du snakke med dine søsken om dette, slik at dere felles kan ta det opp med henne?

Gjest synseren
Skrevet

Du er voksen og kan ta selvstendige valg. Dessuten er det ditt liv og ikke din mors. Vis din mor at du er selvstendig og tar dine egne valg på tross av hennes synspunkter :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...