kvinne_ Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Har lyst på et produkt på SN som koster 32$, i følge dagens valutakurs er dette ca 190 kr. Men hvilken kurs blir brukt? Er det kreditkortselskapet som avgjør hvilken kurs jeg blir trukket for, og som eventuelt gir meg en så ufordelaktig kurs at varen overstiger den magiske 200 krs grensa? For 2 mnd siden kjøpte jeg varer som jeg måtte fortolle og sendte inn kvittering til SN. Har ikke sett noe til den tilbakebetalinga som de lovte meg pr mail. Hvor lang tid pleier det å ta, er det bare å glemme å få tilbake tolkostnadene? (produktene var såpass billige at jeg uansett sparte i forhold til å kjøpe dem her i Norge, men likevel surt når de jo lover å tilbakebetale)
Tiare Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Minn dem på det! Antakelig har de bar glemt deg bort
Parfumfreek Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 Skrev du ordrenummer på kvitteringen? Jeg pleier å få tilbake pengene innen en ukes tid. Får aldri mail om utbetalingen, det er bare plutselig overført til visa
Scheherazade Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Det er kurstabellene til tolldirektoratet som blir brukt, du finner denn på toll.no
eterem Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Men hvis du bytter til norske kroner på strawberrynet sine sider før du bestiller, skriver de summen i norske kroner på pakken. Ergo - så lenge det du bestiller er under 200kr i forhold SN egen omregning så er det ikke noe problem.
~Minni~ Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Men hvis du bytter til norske kroner på strawberrynet sine sider før du bestiller, skriver de summen i norske kroner på pakken. Ergo - så lenge det du bestiller er under 200kr i forhold SN egen omregning så er det ikke noe problem. Når jeg går inn på strawberrynet.com og klikker på det norske flagget får jeg prisene i norske kroner. Er det disse prisene strawberrynet setter på pakken? Har lyst til å bestille noe for rett under 200, men da er det ikke noe slingringsmonn i valutakursomregninger...
Gjest Opa Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Det er den prisen de setter på pakkene ja ^^ Men den kursen de brukse på sidene sine er litt "snill", jeg har aldri betalt det jeg får oppgitt der, men noen kr mer.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 De skriver prisen i US$ utenpå pakken
Gjest Opa Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 De skriver prisen i US$ utenpå pakken Nei, det spørs hva du velger når du er inne på sidene
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Min erfaring er at før skrev de av og til prisen i NOK utenpå pakken hvis det var den valutaen du valgte. Nå skriver de alltid prisen i US$ uansett.
Gjest Opa Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 jeg hentet da en pakke så sent som i går, hvor prisen var skrevet i NOK
Gjest hyggelig Skrevet 25. oktober 2007 #12 Skrevet 25. oktober 2007 samme her. jeg hentet også min pakke igår, og verdien var skrevet i norske kroner.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Jeg hentet en pakke idag og verdien var skrevet i US dollar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå