Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på et produkt på SN som koster 32$, i følge dagens valutakurs er dette ca 190 kr. Men hvilken kurs blir brukt? Er det kreditkortselskapet som avgjør hvilken kurs jeg blir trukket for, og som eventuelt gir meg en så ufordelaktig kurs at varen overstiger den magiske 200 krs grensa?

For 2 mnd siden kjøpte jeg varer som jeg måtte fortolle og sendte inn kvittering til SN. Har ikke sett noe til den tilbakebetalinga som de lovte meg pr mail. Hvor lang tid pleier det å ta, er det bare å glemme å få tilbake tolkostnadene? (produktene var såpass billige at jeg uansett sparte i forhold til å kjøpe dem her i Norge, men likevel surt når de jo lover å tilbakebetale)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minn dem på det! Antakelig har de bar glemt deg bort :)

Skrevet

Skrev du ordrenummer på kvitteringen? Jeg pleier å få tilbake pengene innen en ukes tid. Får aldri mail om utbetalingen, det er bare plutselig overført til visa

Skrevet

Det er kurstabellene til tolldirektoratet som blir brukt, du finner denn på toll.no

Skrevet

Men hvis du bytter til norske kroner på strawberrynet sine sider før du bestiller, skriver de summen i norske kroner på pakken. Ergo - så lenge det du bestiller er under 200kr i forhold SN egen omregning så er det ikke noe problem.

• 5 måneder senere...
Skrevet
Men hvis du bytter til norske kroner på strawberrynet sine sider før du bestiller, skriver de summen i norske kroner på pakken. Ergo - så lenge det du bestiller er under 200kr i forhold SN egen omregning så er det ikke noe problem.

Når jeg går inn på strawberrynet.com og klikker på det norske flagget får jeg prisene i norske kroner. Er det disse prisene strawberrynet setter på pakken?

Har lyst til å bestille noe for rett under 200, men da er det ikke noe slingringsmonn i valutakursomregninger...

Skrevet

Det er den prisen de setter på pakkene ja ^^

Men den kursen de brukse på sidene sine er litt "snill", jeg har aldri betalt det jeg får oppgitt der, men noen kr mer.

Skrevet
De skriver prisen i US$ utenpå pakken

Nei, det spørs hva du velger når du er inne på sidene

Skrevet

Min erfaring er at før skrev de av og til prisen i NOK utenpå pakken hvis det var den valutaen du valgte.

skriver de alltid prisen i US$ uansett.

Skrevet

jeg hentet da en pakke så sent som i går, hvor prisen var skrevet i NOK ;)

Gjest hyggelig
Skrevet

samme her. jeg hentet også min pakke igår, og verdien var skrevet i norske kroner.

Skrevet

Jeg hentet en pakke idag og verdien var skrevet i US dollar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...