pike28 Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 (endret) Nå tror jeg at jeg har funnet de mansjettknappene jeg ønsker å gi som morgengave (dvs at forloveren skal gi de til mannen min i det han er i ferd med å pynte seg slik at han kan bruke de på selve dagen også). Ønsket mitt var å gravere monogrammet vårt som vi bruker på selve dagen på framsiden og bryllupsdatoen på stanga bak. I butikken sa de at alt sånt foregår på maskin nå og at det derfor var kun mulig med hans initial foran. Jeg har et sterkt ønske om å bruke monogrammet vårt og lurer derfor på om det er noen som kjenner til en bedrift eller personer som kan ta slike oppdrag? Endret 28. april 2007 av pike28
Saeria Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Jeg vil tro at gullsmeder som ikke er tilknyttet en kjede vil kunne ha muligheten til å gravere for hånd.
pike28 Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2007 Jeg vil tro at gullsmeder som ikke er tilknyttet en kjede vil kunne ha muligheten til å gravere for hånd. ← En skulle tro det ja, men butikken jeg var i er så vidt jeg vet ikke en kjede (Haakonsen), men de har utrolig mange flotte gullsmeder. Da jeg forhørte meg på Bjørklund hørtes det ikke umulig ut for dem å gravere for hånd, men de har bare kjpe mansjettknapper synes jeg. Det burde vel kanskje gå an å kjøpe smykket et sted og få det gravert et annet sted....
Branna Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Hvor bor du? Hvis du bor i nærheten av Oslo, Drammen eller Stavanger er det en gullsmed som heter Gullborgen som kan ta slike oppdrag. Det lønner seg å dra til hovedforretningen i Oslo, for da tar det kortest tid.
pike28 Skrevet 28. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2007 Hvor bor du? Hvis du bor i nærheten av Oslo, Drammen eller Stavanger er det en gullsmed som heter Gullborgen som kan ta slike oppdrag. Det lønner seg å dra til hovedforretningen i Oslo, for da tar det kortest tid. ← Jeg bor i Sandefjord, men kommer fra Oslo så jeg er ofte i byen. Betyr det at de graverer smykker som jeg allerde har kjøpt også? Det hadde i så fall vært supert
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Jeg vet at den gullsmeden som ligger i karl johans gate, rett over gata for kondomeriet håndgraverer. Dem gjorde hvertfall det for 4-5 år siden (oi, tida går fort ). Dem var veldig behjelpelige og koslige
Branna Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg bor i Sandefjord, men kommer fra Oslo så jeg er ofte i byen. Betyr det at de graverer smykker som jeg allerde har kjøpt også? Det hadde i så fall vært supert ← Ja, de graverer omtrent alt som er mulig å gravere. Men du bør høre om monogrammet trenger å håndgraveres, eller om de kan få gjort det på maskin (scanne inn monogrammet på maskinen og programmere den). Det blir ofte finere enn håndgravering, og er mye billigere. Pluss at det tar mye kortere tid. Hovedforretningen ligger i Storgaten, vis-à-vis Gunerius, forresten. Endret 29. april 2007 av Branna
pike28 Skrevet 29. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2007 Tusen takk for helt konkrete tips Branna og Pia Da blir det nok til at jeg kjøper mansjettene slik som de er hos den gullsmeden jeg allerede har vært hos og graverer de i Oslo. Synes forøvrig at valg av morgengave ikke er lett og jeg bare håper på at dette vil falle i smak
pike28 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2007 Hvor bor du? Hvis du bor i nærheten av Oslo, Drammen eller Stavanger er det en gullsmed som heter Gullborgen som kan ta slike oppdrag. Det lønner seg å dra til hovedforretningen i Oslo, for da tar det kortest tid. Jeg må bare dra fram denne gamle tråden her for å takke deg Branna for et super tips om håndgravering Mansjettknappene ble så fantastisk fine etter å ha fått de håndgravert med vårt personlige monogram. Ble finere enn jeg hadde tenkt meg. Tuuuuuuusen takk!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå