Gjest Gjest Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Jeg ble mobbet i barndommen på grunn av at jeg ikke var like lita og søt som vennene mine. Nå er jeg voksen, men det går ikke en dag uten at jeg ser meg i speilet å tenker at jeg er for tjukk. Jeg har aldri vært fornøyd med min egen kropp, selv om jeg vet at jeg ikke er kjempetjukk. Jeg er ca 175 og veier 78kg. Har alltid vært opptatt av å spise riktig og trene, men tror ikke jeg noen gang kommer til å gå ned så mye jeg ønsker, da jeg rett og slett er alt for fokusert på det. Jeg tenker ikke konstant over dette, og er generelt sett fornøyd med meg selv. Her om dagen opplevde jeg at en mann så på meg og sa "feita!". Det har jeg ikke hørt på mange år, og det var så sårende at jeg ikke får det ut av hodet mitt. Nå begnner jeg seriøst å tenke på slankekurer og slikt, som jeg til nå ikke har hatt noe lyst til å begynne med. Siden jeg tydeligvis er så feit at folk roper det etter meg, så bør jeg vel gjøre noe med det?
Gjest Piper Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Du burde heller tenke hvor tåpelig han var, som kunne si dette til noen i det hele tatt. Det er ikek deg det er noe gale med, men han som tror han er tøff som sier slike ting. Fokuser på det positivet, og prøv om du klarer å forandre tankemønsteret ditt. Du har for mange negative tanker i hodet, som gjør at du ikke klarer å fokusere på det positivet. Si 3 positive ting om deg selv, og gjenta det hver eneste dag. Kanskje du en dag får fokuset over påd et positivet, og slutter å bry deg om mennesker som tydeligvis har store problemer med seg selv. Den mannen har det tydeligvis ikke godt med seg selv heller, for da ville han ikke sagt det han sa.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 28. april 2007 #3 Skrevet 28. april 2007 (endret) Om du er 175 og veier 78 kg er du ikke feit! Han fyren var jo bare patetisk. Endret 28. april 2007 av Bøllefrøet
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Takk for gode ord. Innerst inne vet jeg jo at fyren som sa det der var teit, men det skal så lite til når det gjelder kommentarer på kroppen min. Det er sikkert fordi jeg har et litt anstrengt forhold til den. Jeg ønsker å gi mer f.... og ikke tenke på at jeg skulle vært smalere rundt magen, men tankene har alltid vært der og er vanskelig å bli kvitt. Jeg skiller meg nok noe ut i forhold til vennegjengen min også, da de er alle tynne jenter.
Amalie_85 Skrevet 28. april 2007 #5 Skrevet 28. april 2007 Jeg er over 10 cm lavere enn deg og veier sikkert 70kg, da er nok jeg også feit i følge han, og det er jeg ikke. Så du er nok ikke feit. Men jeg vet at det ikke er lett å overbevise seg selv om sånne ting. Er sånn selv på mange ting, er ikke fornøyd uansett hvor mye andre sier at det er bra
Fruktig Skrevet 28. april 2007 #6 Skrevet 28. april 2007 Herregud, så jævlig frekt!! Snakker om å la aggresjonen sin gå utover andre. 175 og 78 kg er vel ikke i kategorien overvekt det!
LilleBille Skrevet 28. april 2007 #7 Skrevet 28. april 2007 Jeg slutter aldri å forundres over hva folk tillater seg å si til andre. Om du er fet eller ikke er da vel ikke hans sak - det er da usannsynlig uforskammet av fremmede mennesker å kommentere andres vekt eller utseende.
billie Skrevet 28. april 2007 #8 Skrevet 28. april 2007 Det er hårreisende hvordan voksne folk kan oppføre seg! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Er 175, veier 75 kg og alltid vært litt kraftig. Igår sa en pasient på jobben at jeg var tykk.(slengte ut en spydig komentar) og det er ikke noe særlig..man blir rett og slett litt satt ut. Men merker at det preller fort av igjen. jo eldre jeg blir,desto tryggere og mer fornøyd blir jeg med meg selv. Og da driter jeg i sånne tapere som slenger komentarer for å hevde seg.
happyhappy Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 Drit i den kommentaren fra denne usikre mannen! Nå følte han seg nok et hakk bedre ved å si dette til deg. Stygt stygt stygt gjort! Prell det av deg Det viktigste er å være stolt av seg selv og kroppen uansett om man er 2kg eller 50kg for tung, eller hva man enn er! Folk som smiler og viser sikkerhet er de som er vakre, skjønne mennesker! Jeg har ei venninne som er ganske så rund, MEN hun er så blomstrende både i klesveien, humøret og hele henne! Og hun er min beste venn og flere andres humørspreder -->og hun er happy selv! Slike trenger vi flere av....
Arkna Skrevet 29. april 2007 #10 Skrevet 29. april 2007 Det er så rart med oss mennesker, vi tar så fort til oss sånne negative kommentarer. Ser på meg selv, får jeg ti positive kommentarer iløpet av en dag, og en negativ en, så er det den ene negative jeg tar til meg og velger å tro på. De som sier sånne ting, er ofte veldig redde og veldig usikre mennesker. De velger å ta sin egen forrakt mot seg selv, ut på andre. Det han sa der, har ingenting(!) med deg å gjøre. Det er hans greier. La han beholde det, og bestem deg heller for å stole på det de gode tilbakemeldingene du får av de som kjenner deg og er glad i deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå