Gå til innhold

Fikk henvisning fra legen til fysioterapeut

Sukkersøta

Anbefalte innlegg

Hun behandlet med i ca 5 min. Hadde tre personer hun behandlet samtidig. Føyk fra rom til rom.

Har avtalt en ny time til uka, men har ikke lyst til å betale 200 kr hos henne uten å få noen nytte av det Kan jeg be om å få tilbake henvisningen og heller prøve en annen fysioterapeut?

Trodde også det skulle bli billgere enn 200 kr når jeg har med meg henv. fra legen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare du får henvisningen tilbake kan du bruke den hos en annen fysioterapeut. Når det gjelder prisen så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen avhenger av hva slags behandling du skal ha og hvor lenge den varer. Du må, som attegløyma sier, betale til du når frikortgrensa. For fysioterapi er den på 2500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bet 200 kr for 25-28 min. Har kommet opp i fri kortet på 2500. Har nå hatt pause siden påske, og merker nå at det er begynt å bli ømt i nakken. Skal innom i morgen å bestille time. Må bare begynne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at man nå kan gå til fysioterapeut uten henvisning fra lege? Og likevel få det til henvisningsprisen? Eller er det kiropraktor dette gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

Tok kontakt med fysioterapeuten i dag. Fortalte at jeg ikke var fornøyd med behandlinga. Hun ble ganske satt ut. Plutselig kjempe hyggelig.

Spurte om jeg kunne få tilbake henvisninga, det kunne jeg ikke for den ble sendt til oppgjørskontoret i Bergen? Men jeg kunne få en kopi. Så spør jeg om jeg kan bruke en KOPI av henvisningen om jeg vil kontakte en ny fysioterapeut. Nei det visste hun ikke sa hun først, men så etterhvert så sa hun ja det TRODDE hun.

Så spurte jeg om hvordan jeg skulle få kopi av henvisningen, hente den eller skulle den bli sendt. Den skulle de sende. Okei sa jeg, vil du ha adressen min. Nei den hadde hun ikke tid til å ta imot for hun hadde pasienter. Hæ? Hvordan skulle hun da få sendt henvisningen?? Skal du ikke ha adressen min. Hun virka litt satt ut, nei den hadde hun sikkert skrevet opp sa hun.

Så sa jeg at jeg ventet da på henvisningen OG at jeg skulle sjekke opp om det virkelig var slik det fungerte. Hvordan kan jeg finne ut hva som er riktig her?

Dette her var helt rart synes jeg.

Skal prøve å sjekke opp i dette med om henvisningene virkelig blir sendt til oppgjørskontoret i Bergen, hva er det forresten?? Noen som vet?

Dette var uproffesjonelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket en smule kaotisk, ja. Det er da virkelig ikke slik det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgjørskontoret er der fysioterapeuter og andre som får pasienter med henvisning sender disse henvisningene for å få igjen penger. Siden du har henvisning betaler du mindre enn om du ikke hadde hatt det, og jeg er ganske sikker på at Oppgjørskontoret betaler ut det som er mellomlegget.

På NAV sine sider står det litt om fysioterapi-behandling

http://www.nav.no/page?id=365

Du kan jo sende en e-post til NAV og spørre om hvilke regler som gjelder, og hva dette oppgjørskontoret er. Når du finner det ut, så kan du jo ta kontakt direkte med dette kontoret og forklare situasjonen. Kanskje de kan sende deg kopien direkte hjem til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre legen om å få en ny henvisning, tror ikke det er noe problem å få. Jeg går til to fysoterapauter samtidig og har fått rekvisisjon som jeg har levert til begge to.

Siden du ikke er fornøyd er jeg sikker på at du bare kan avbryte den behandlingen du har nå og begynne hos en ny fysioterapaut, ring legen å hør med h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...