Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor raske er de nye scannerne?

Min begynner å eldes, og jeg synes den er fryktelig treg når den scanner. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVOR mye raskere de er kan jeg ikke si... varierer litt.

Men de er raskere enn "gamle" scannere.

Likevel: En GOD scanner er ofte tregere enn en dårlig scanner, så det kommer an på hva som foretrekkes.

Et lite tips er å vente litt med å kjøpe ny. Prisene på sånt utstyr synker raskt. Synes jeg har hørt at det er mest lønnsomt å beholde gammelt utstyr helt til det ikke er brukbart lenger, da får man mer for pengene.

(Evt. vente til man har penger til overs og en enorm kjøpelyst :ler: )

Skrevet

Hmmm... kanskje jeg bare skal sette tålmodigheten min på prøve en stund til, da. :P

Er fornøyd med scanneren ellers. Eller... siden det er min første, har jeg egentlig ikke noe sammenligningsgrunnlag... :-?

Skrevet

Hvis scanneren din lager OK bilder med bra oppløsning osv, så synes jeg at du skal beholde den en stund jeg.

Har selv en "billig-scanner" som gir helt greit resultat uten for mye mikk-makk. Kommer nok ikke til å bytte den ut før om leeenge. Men jeg bruker den ikke så fryktelig mye og for det meste bare til å scanne gamle bilder. Skal jeg ha bedre resultat, så tar jeg med meg bildene på jobben.

Det er mye rot med nye scannere forresten.

Mye tull for å få koblet dem til og for å få dem til å kommunisere med PC-en. Har vært borti scannere av samtlige merker tror jeg (i forbindelse med jobben) og noen av dem er helt håpløse å få installert skikkelig.

Skrevet

På en måte er det jo praktisk med treg scanner... Man rekker fint å spise lunch mens man venter... (ja, det hender jeg spiser ved pc'n....) :ler:

Har ikke hatt noe tull med den etter jeg installerte XP.

Men den var en mester i å krasje 98'n min... :roll:

Så jeg tror jeg får bruke scannerpengene til flatskjerm i stedet. :P

Der slår kjøpelysten til i full kraft... :-?

Skrevet

Eh.. har alt kjøpt flatskjerm jeg :oops: .

Og tegnebrett.. og USB-hub.. og diverse annet tull!

Er man bitt av basillen, så er det ikke lett å la være!

Skrevet

Hadde jeg fått prioritert selv, hadde jeg også hatt mer ekstrautstyr å kose meg med... :ler:

Men nå er det visst sambo sin tur... Får nøye meg med det jeg har en stund til... :-?

Flatskjermene begynner jo å bli billigere nå, da. Er i alle fall ikke avskrekkende lenger. :P

Så det kommer jeg nok til å prioritere i nærmeste fremtid uansett. :briller:

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg synes forsåvidt også at min scanner jobber sakte, men jeg stresser ikke så mye med det, bruker den nesten ikke. Men da jeg ville scanne bildet av vårt lille fadderbarn, ble jeg meget skuffet. Installerte scanneren (var ikke blitt gjort siden siste formatering det, rett og slett fordi vi har digitalkamera, og jeg ellers ikke har prioritert det) og scanna.... SÅ dårlig kvalitet da! (Ja, jeg har sammenlignet med bilder jeg scannet før, og jeg synes dette er vesentlig dårligere, men jeg innser at de bildene jeg før var fornøyd med er ikke helt så topp som jeg huska de heller da, digitalkameraet gir mye bedre bilder. (Mitt resultat til slutt ble forøvrig å avfotogtafere bildet med det digitale kameraet, og deretter endre litt på fargene (for jeg måtte lyse opp bildet med noe, og en vanlig lyspære gir visstnok ganske så røde bilder....) og vips hadde jeg tilslutt et fint resultat. Men scanneren.... den overbeviste ikke. Men investere i en ny, det blir ikke prioritert på EVIGHETER nei (vel, for min del står klesskap høyt på lista (vi har ikke plass til alle våre klær sånn som det er nå) og dessuten mange andre små og store ting.. data-relaterte ting er luksus som havner.... langt nede)

Huff. Nå snakket jeg meg helt bort fra trådens tema. Har jeg noen gang engang berørt trådens tema? Huff da, jeg roter visst... lalletid allerede?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...