Ninen Skrevet 28. april 2007 #1 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg fant altså en melbille eller en nær slektning gående rundt sluket i vasken på badet i dag tidlig. Den er nå drept, men det kan jo være det finnes flere nedi vasken, og jeg skulle gjerne få drept dem også. Noen som har noen gode råd? Jeg har aldri opplevd det før og synes det var skikkelig ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. april 2007 #2 Del Skrevet 28. april 2007 Hell oppi litt avløpsrens. Vil tro det tar knekken på det meste. (Tviler nå på at billen kom opp fra vasken, den har nok snarere ramlet ned fra et eller annet sted.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2007 Ja kanskje den har falt ned fra et sted... Får sjekke badet grundig, men kan ikke helt skjønne hvor den kan ha falt ned fra. Ekkelt er det uansett. Skal hive nedi litt avløpsrens i dag, for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 28. april 2007 #4 Del Skrevet 28. april 2007 Ta en sjekk i kjøkkenskapene dine og se om du finner noe der, den var nok dessverre ikke alene. Hvis du finner flere, tror jeg er det er noe spray som tar kverken på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 28. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 28. april 2007 Det var på badet, ikke på kjøkkenet. Og jeg gikk grundig gjennom hver krok av det lille skapet over vasken, men fant ingenting. Såvidt jeg vet er skapet det eneste stedet den kunne kommet fra, hvis ikke de kan gå i taket oppned da... Jeg har vasket hele badet og har ikke funnet noen venner av den noe sted. Vasken har fått en avløpsrens også Billen lignet på en melbille, men den var grå og svart, ikke brun og svart som de pleier. Men jeg brukte ikke så lang tid på å studere den før jeg tok knekken på den, så jeg fikk ikke med meg flere detaljer. Jeg som er så livredd for insekter også... Litt engstelig hver gang jeg går inn på badet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 28. april 2007 #6 Del Skrevet 28. april 2007 Det finnes jo masse biller ute i naturen. Den kan jo ha kommet utenfra. Det er ikke sikkert at det er flere, så slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 28. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 28. april 2007 Ja jeg kan nok slappe av, tror jeg, for jeg har ikke sett flere der i dag. Men jeg tviler litt på at den kom utenifra, for badet er midt inne i huset, så den kan ikke ha kommet inn gjennom en ventil for eksempel. Men men, det er vel ikke så farlig hvor den kom fra kanskje. Jeg får heller komme tilbake til den saken om jeg støter på flere på badet senere... Nå kan jeg i alle fall glede meg over rent bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 29. april 2007 #8 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg skjønte at det var på badet du fant dem, men ofte kommer sånne fra kjøkkenskap, derfor foreslo jeg å sjekke der! Gratulerer med nyvasket bad, ble det ihvertfall noe nyttig ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. april 2007 #9 Del Skrevet 29. april 2007 Slapp helt av! Det er vår og biller og andre kryp livner til nå og de kan fint gå langs taket og opp ned. De kan t.o.m. komme seg inn på steder du ikke en gang visste at det var steder! Det er heller slett ingen umulighet at den billen har overvintret på badet ditt. Her kommer det inn både masse biller, ederkopper etc. og jeg velger å tro at de kommer inn fordi det fremdeles er ganske kaldt om natten og når de finner en åpning med litt varme, ja så kryper de inn. Jeg bekymrer meg ikke det grann, men bærer dem ut igjen og så er vi vel på 'an igjen neste dag vil jeg tro . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå